جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۱
کد مطلب : 127226

استعفای وزیر آموزش و پرورش اولین راهکار!

۱۴ روز از شروع سال تحصیلی می‌گذرد و با فاجعه کمبود ۲۳هزار معلم برای مدارس کشور روبرو هستیم!
شاید کلمه فاجعه برای این پدیده هنوز کم باشد اما کلمه دیگری را پیدا نکردیم تا عمق ناکارآمدی و بی درایتی مسئولان وزارت آموزش و پرورش را بیان کنیم!
در کدام مخیله می‌گنجد که نظام آموزشی کشوری که داعیه فرهنگ وعلم را دارد اینگونه «زوار» دررفته شود؟!
آقای وزیر و معاونانش در این مدت چه می کردند؟ پدیده کمبود معلم که یک شبه ایجاد نشده تا بگوییم مثل سیل و زلزله غافلگیرشدیم؟ روند کاهش و بازنشستگی معلمان از چند سال پیش شروع شده و اینک به اوج خود درسال تحصیلی جدید رسیده است؟!
متولیان منابع انسانی در این وزارتخانه چرا در خواب خرگوشی بودند و زنگ خطر را برای دست‌اندرکاران ارشد کشور به صدا درنیاوردند که با چنین عارضه غیرقابل جبرانی روبرو هستیم؟!
الان با گذشت ۱۴روز از سال تحصیلی خانواده‌ها و دانش آموزان چکار باید بکنند؟ تکلیف ضربه روحی که بخاطر کمبود معلم به دانش آموزان وارد می‌شود با کدام توجیه قابل حل خواهد بود؟ آقای وزیر آموزش و پرورش که داعیه تدریس در دانشگاه‌های خارج را دارد (البته تاکنون اسم دانشگاه‌ها و کشورهایی را که در آنجا تدریس می‌کرده را اعلام ننموده)! با کدام برنامه و راه حل می‌خواهد این فاجعه بزرگ را ساماندهی کند؟ اینکه ایشان بگوید فعلا از دیگر معلمان برای تدریس استفاده می کنیم شد راه حل؟؟ این حرف را نباید مسخره‌ترین کلام متولی آموزش و پرورش کشور دانست؟
آقای صحرایی شما که در برابر اصلی‌ترین و ظیفه ناتوان هستید چرا صندلی خود را رها نمی کنید و با استعفا لااقل دولت را کمک نمی‌کنید تا آدمی توانمندتر از شما را بر سرکار بیاورد؟ وزیری که نتواند معضل جذب معلمان جدید را مرتفع کند به چه درد این کشور می خورد؟ و مهمتر از همه در این میان چه کسی می‌خواهد لطمات وارد شده به دانش آموزان را جبران کند،این دانش آموزان چرا نباید دچار افت تحصیلی شوند وقتی که معلم ندارند؟
به نظر می‌رسد استعفا یا برکناری وزیر آموزش و پرورش کوچکترین کاری است که برای تسکین درد میلیون ها دانش آموز بی‌معلم و ساماندهی نظام آموزشی کشورانجام شود!!
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdchiqnz-23niid.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی