يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱
کد مطلب : 127241

دوران «بزن در رو» تمام شد!

حماس در غریب‌ترین و عجیب‌ترین شکل ممکن رژیم صهیونیستی را کیش و مات کرد!
در بی‌سابقه‌ترین حادثه طی ۵۰ سال گذشته اینبار این حماس بود که برگ برنده بازی را رو کرد.
تصرف سرزمین‌های اشغال شده، به اسارت گرفتن صدها نظامی، به هلاکت رساندن بیش از۴۰۰ نظامی صهیونیست از دستاوردهای این پیشتازی غافلگیرانه بود.
طوفان الاقصی، هیمنه اطلاعاتی و امنیتی رژیم اسقاطیل را نابود کرد و مهمتر از همه آمریکا و اروپا را در بهت و ناباوری بزرگی فرو برد.
هیچکس نمی‌دانست ساعت «صفر» حمله چه زمانی است و این مهم، همه فرماندهان و سیستم‌های امنیتی جهان را «آچمز» کرده است و برای اولین بار بود که موساد نتوانست تحرکات چندین ماهه را حدس بزند و از برنامه‌ای به این عظمت پی ببرد.
در شرایط کنونی با یک طوفان منطقه‌ای مواجه هستیم. فلسطینی‌ها برای اولین بار در تاریخ خود از دفاع به حمله رفتند. ‏در اسراییل همزمان ۵۰ هدف مورد حمله قرار گرفت. این یک حمله، بسیار خوب برنامه‌ریزی شده بود.
‏ برخلاف روال قبلی، کشورهای منطقه بدون تردید از فلسطین حمایت کردند. واکنش‌های عربستان و امارات قابل توجه بود.
‏رژیم غاصب توسط دشمنان قدرتمندی محاصره شده و از این پس هرگز به وضعیت سابق باز نخواهد گشت.
‏اگر حزب الله وارد جنگ شود و جبهه جنوب لبنان و جولان باز شود، اوضاع کاملا تبدیل به یک جنگ منطقه‌ای خواهد شد.
‏ اسقاطیل برای اولین بار است که پس از سال 1973 اعلان وضعیت جنگی می‌کند. این به تنهایی جنگ را تبدیل به یک جنگ منطقه‌ای می‌کند. ‏ امروز از مرزهای جنوبی ترکیه تا مدیترانه، اسرائیل و مرز مصر همه جا جبهه است. اکنون از حلب تا مرز مصر جنگ است.
‏و مهمتر از همه یک رقابت قدرت باور نکردنی بین ترکیه، ایران، روسیه، آمریکا و اروپا آغاز خواهد شد. همه محاسبات خود را باز تعریف می‌کنند.
در عملیات ‏طوفان الاقصی فقط اسرائیل از این حمله رزمندگان فلسطینی ضربه نخورد. بلکه تمام چیزهایی که آمریکا و کشورهای اروپایی از آن حمایت می‌کردند زیر ضرب رفت.
و این ها و همه چیزهایی که فرصت نشد بگوییم؛ دیگر نباید روی«اسب بازنده مردنی» شرط‌بندی کرد و مهمتر از همه دوران «بزن در رو» تمام شد.
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdceef8zzjh8wwi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی