دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵
کد مطلب : 127252

بلاگرهای مفتخور و جماعتی ساده!

با همگانی شدن استفاده از اینستاگرام طی سه چهار سال اخیر با پدیده مذموم و ضد اجتماعی‌ای روبه‌رو شده‌ایم به نام «بلاگر» و «شاخ‌های اینستاگرام»، این جماعت با تکیه بر ناآگاهی و جهل بسیاری از معتادین به اینستاگرام، ظاهراً کار اقتصادی می‌کنند و در زمینه‌های مختلف به تبلیغ محصولات وخدمات متفرقه می‌پردازند. این بلاگرها با انواع لودگی و دلقک بازی توانسته‌اند فالورهای ده‌ها هزار نفری برای خود دست و پا کنند و در سایه وجود این فالورها به انواع تبلیغات دست می‌زنند.
این افراد عمدتاً دچار اختلال شخصیت خودشیفته، نمایشی و یا  ترکیبی از این‌ها هستند.  خودشیفته‌های اینستاگرام در سایه سادگی و ناآگاهی فالورها سعی دارند خود را افرادی ثروتمند و یا به قول خودشان لاکچری معرفی کنند، از مهمانی‌ها و رستوران‌ها و ماشین‌های عاریه‌ای آنچنانی، فیلم و عکس می‌گیرند و به مخاطبان خود القاء می‌کنند که در شرایطی رویایی و دارای چنین زندگی‌هایی هستند!
متأسفانه در آشفته بازار اینستاگرام، برخی از دختران و زنان بلاگر و شاخ، در زننده‌ترین حالت ممکن اندام خود را به نمایش می‌گذارند که با فرهنگ اصیل ایرانی منافات دارد. اغلب آنها به قدری عمل زیبایی انجام داده‌اند که حتی چهره اصلی‌شان به‌هم خورده است و حالتی غیرعادی پیدا کرده‌اند.
یکی از گریه و زاری‌ها برای از دست دادن عشقش فیلم می‌گیرد و دیگری از فحاشی‌هایش به فالوورهای عزیزش. یک روز عارف می شوند و دم از مولانا و شمس می‌زنند و پند اخلاقی می‌دهند و دیگر روز با چرندیات‌شان در حال نئشگی، فالورهایشان را به فیض می‌رسانند، که به‌زعم روانشناسان و جامعه شناسان، همه این افراد دچار اختلالات شخصیت هستند و در فضای اینستاگرام جایی برای جولان دادن پیدا کرده‌اند.
اما آنچه که باعث تأسف و تأثر فراوان است و بخش دردناک ماجراست، این است که این افراد هر کدام چندصد هزار بلکه یک یا دو میلیون فالوور دارند و اغلب از همین راه تبلیغات درآمدهای آنچنانی دارند و بدتر از همه مرجع فکری و اجتماعی برای فالورهایشان نیز شده‌اند و افکار شوم و پلید خود را به‌عنوان الگو و راه و رسم زندگی به خورد آن‌ها می‌دهند و بغرنج‌تر برای والدین و دیگر اولیا امور سخت است که ذهن فالورهای فریب خورده را پاکسازی کرد و ارزش‌های واقعی زندگی را برای آن‌ها تبیین نمود!
سخن و حرف و حدیث در این ارتباط فراوان است و آنچه که این روزها در جامعه به‌شدت باعث نگرانی شده است، متزلزل شدن ارزش‌ها وآرمان‌های واقعی جامعه است و این آفت باید بیش از بیش مسئولان امر را حساس نماید و با بکارگیری همه ابزارها میدان را از دست بلاگرها و شاخ‌های اینستاگرامی خارج کنند و باید در کمال تاسف بگوییم در جامعه کهن و فرهنگی ما اگر ارزش‌های سالم و انسانی روز به روز افول کند، آن‌وقت است افرادی با نازلترین کیفیت زیست انسانی تبدیل به اسطوره می‌شوند!
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdcgnu9qxak9xx4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی