سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲
کد مطلب : 127269

آقای همراه اول! مکالمه 11شب تا 7 صبح باکی ؟

(قیمتی که انتظارش را ندارید! 8 ساعت مکالمه فقط 1000تومان. مکالمه شبانه از 11شب تا7صبح. با شماره گیری...)
متن فوق، یک پیامک از همراه اول است که طی چند روز گذشته برای مشترکین تلفن‌‌های دائمی و اعتباری این اپراتور ارسال شده است. در بادی امر ببیننده و خواننده خوشحال می‌شود از اینکه در یک بازه زمانی 8 ساعته با قیمت ارزان یک هزار تومانی می‌تواند با تلفن همراهش گپ بزند!
اما نکته مهم و خطرناک این طرح این است که باید از اپراتور همراه اول بپرسیم؛
1-واقعا تشویق به مکالمه 8 ساعته برای چه و به‌چه دلیل؟
2- واقعا چه کسی و یا چه کسانی می‌توانند از این مزیت کاذب ولی بظاهر ارزان قیمت استفاده کنند؟
3- آیا این طرح تشویق جوانان به بی‌خوابی و گپ‌زدن با همجنس و یا جنس مخالف نیست؟
4- به‌راستی در شرایطی که نسل جوان و نوجوانان ما عملا به استفاده از گوشی همراه اعتیاد عجیبی پیدا کرده‌اند و برای لحظه‌ای از گوشی جدا نمی‌شوند، این کار تشویق این گروه های سنی به بی‌خوابی و تغییر رویه و سبک زندگی شبانه آن‌ها نیست؟
5- واقعاً در جامعه ما کدام یک از گروه‌های سنی و شغلی نیاز به چنین مدت زمان برای مکالمه طولانی آن هم در این وقت از شبانه‌روز دارند. (11شب تا7صبح)
6- آیا کارکنان کشیک در سازمان های خدتگزار و امدادرسان آنقدر بیکارهستند که بخواهند 8 ساعت مکالمه داشته باشند؟
لذا بهتراست که خودمان را گول نزنیم زیر اعملا استفاده کنندگان از این طرح ،فقط قشر نوجوان وجوان و محصل و دانشجو هستند که این طرح برایشان فریبننده است و طالب چنین فرصت و فضایی هستند تا دیر وقت و به دور از چشم والدین و اولیای خود بیدار بمانند و گپ بزنند.اگر بخواهیم خوشبینانه نگاه کنیم که دراین طرح هیچگونه مفسده‌ای هم پیدا نمی شود واقعاً چرا باید جوانان را به اینگونه سبک زندگی عادت داد تا از کار و بار اصلی خود باز بمانند؟
حوادث سال گذشته نشان داد که استفاده نامناسب از فضای مجازی و دیجیتال چگونه در خط دهی مسموم به اذهان جوانان تأثیر اصلی و اساسی داشته است حال چگونه است که طراحان همراه اول دست به یک اقدام خطرناک زده‌اند تا ذهن جوانان آماج اهداف ناشناخته‌ای قرارگیرد که تأثیر و تأثر آن پس از مدت‌ها بروز می‌کند!

فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdcepf8zojh8wwi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی