يکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴
کد مطلب : 127377

تکرار قربانیان چشم آبی‌ها

جنگ اوکراین در اواخر زمستان سال 2022 در حالی با واکنش روسیه به تحرکات ناتو در مرزهایش آغاز شد که همزمان کشورهای اروپایی و آمریکا از پذیرش پناه‌جویان از کشورهای بحران زده‌ای همچون افغانستان و لیبی و.. خودداری کرده و به جای آن بر پذیرش میلیون‌ها آواره اوکراینی تاکید کردند. ادعای آنها در آن زمان این بود که اوکراینی‌ها دارای چشم‌های آبی با موهای بلوند هستند و لذا از نژاد برتر می‌باشند و باید به آنها سرپناه و امکانات داد. این رویکرد نژادپرستانه تا به آنجا پیش رفت که حتی اتحادیه اروپا به بازنگری در قوانین مهاجرتی خود پرداخت که محور آن را حمایت از آوارگان اوکراینی تشکیل می‌داد.
در طول هفده روز اخیر در حالی جنگ غزه اوج گرفته است و در یک سوی معادله غزه‌ای قرار دارد که در قالب طوفان الاقصی به دنبال شکست 16 سال محاصره اقتصادی و آزادی اراضی اشغالی است و در سوی دیگر رژیم صهیونیستی قرار دارد که ماهیتی اشغالگرایانه داشته و همچنان نیز با کشتار و جنایت به دنبال اجرای ابعاد جدیدی از این طراحی علیه غزه و سپس کرانه باختری است. نکته قابل توجه در میان آنچه در میدان جنگ جریان دارد، تکرار قربانی سازی انسان‌های بی‌گناه برای رسیدن به چشم آبی‌های موبلوند است. جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پس از آنکه از سرزمین‌های اشغالی به آمریکا بازگشت درخواست بودجه میلیارد دلاری را به کنگره داده که محور آن را نیز حمایت همزمان از رژیم صهیونیستی و اوکراین تشکیل می‌دهد. بایدن پیش از این از کنگره خواسته بود تا بودجه ای چند میلیارد دلاری را برای کمک به اوکراین تصویب نماید اما کنگره با آن مخالفت کرده بود حال آنکه وی برای اهداف انتخاباتی به این امر نیاز بسیار دارد. اکنون بایدن بودجه اوکراین و تل آویو را در یک بسته ارائه کرده است تا بازی دو سر برد را برای خود رقم زند. در صورتی که کنگره این درخواست را رد نماید متهم به اسرائیل ستیزی شده که برای بایدن و دموکرات‌ها در انتخابات برگ برنده قلمداد می شود و در صورتی که با این درخواست موافقت شود عملا بایدن توانسته بودجه مورد نظر در قبال اوکراین را کسب نماید.
با توجه به این شرایط است که بایدن و همراهانش رسما از هرگونه آتش بسی دوری کرده و حتی در قطعنامه پیشنهادی آنها در سازمان ملل نیز سخنی از آتش بس نمی‌باشد. به عبارتی دقیق تر امروز مردم غزه قربانی چشم آبی‌ها و مو بلوند‌های اوکراینی می‌شوند که سران آمریکا به خاطر منافعشان در قبال آنها، بر حمایت گسترده از صهیونیست‌ها و استمرار کشتار فلسطینی‌ها تاکید می‌کنند.
 
قاسم غفوری
https://siasatrooz.ir/vdceff8zfjh8wxi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی