دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵
کد مطلب : 127392

سرنوشت کرانه در دست کیست؟

هجده روز از طوفان الاقصی و دفاع مشروع فلسطینی‌ها در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی می‌گذرد. هر چند که برخلاف جنگ‌های گذشته این بار این غزه بوده است که عملیات نظامی غافلگیرانه را آغاز کرده، اما بر اساس اصل منشور ملل متحد مبنی بر دفاع مشروع در برابر اشغالگران و برهم زنندگان امنیت و با عنایت به اینکه رژیم صهیونیستی رسما به عنوان رژیمی اشغالگر شناخته می‌شود، لذا دفاع مشروع فلسطینی‌ها امری انکار ناپذیر است و حمایت‌های غرب از رژیم صهیونیستی رسما دفاع از اشغالگر و تروریسم دولتی صهیونیستی است که نقض قوانین جهانی است. تروریستی که محاصره 16 ساله غزه بعد دیگر ماهیت جنایت کارانه آن را تشکیل می‌دهد.
نکته قابل توجه در روند تحولات غزه، اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری است چنانکه این رژیم از بازداشت 800 نفر در روزهای اخیر خبر داده است. هرچند که این تحرکات و جنایت صهیونیست‌ها در کرانه باختری امر تازه‌ای نیست و عده‌ای از همواره اجرا شده و اکنون نیز مدعی مقابله با اعضای حماس در کرانه می‌باشد اما نگاهی ریشه‌ای به تحولات حقیقتی ورای این ادعا را نشان می‌دهد. نتانیاهو نخست وزیر صهیونیست‌ها در نشست امسال سازمان ملل نقشه‌ای از خاورمیانه را نشان داد که در آن اثری از فلسطین نبود. این اقدام برگرفته از طرحی است که سالها قبل صهیونیست‌ها در باب آینده فلسطین مطرح و با استناد به آن راهکار دو دولتی را مردود عنوان کردند. بر اساس این طرح از یک سو غزه تخلیه و 2میلیون و 300 هزار ساکن آن به مصر منتقل می‌شوند و از سوی دیگر ساکنان کرانه باختری نیز اخراج و به اردن آواره می‌شوند تا در نهایت هیچ فلسطینی باقی نماند. اکنون نیز صهیونیست‌ها همان سیاست را دنبال می‌کنند و حمله نظامی آنها به غزه امری قطعی بوده که مقاومت غزه با پیش دستی در برابر آن ایستاده است.
بر این اساس آنچه تعیین کننده سرنوشت کرانه باختری می‌باشد میزان ایستادگی غزه است که می‌تواند طرح‌های این رژیم را بر باد دهد. در این شرایط حمایت سراسری جهان اسلام بویژه همراهی کشورهای مصر و اردن در این حمایت امری ضروری است چرا که شکست غزه می‌تواند زمینه ساز تحقق رویای ویرانگر صهیونیست‌ها باشد  که هزینه‌های جبران‌ناپذیری برای مصر و اردن و کل منطقه خواهد داشت.
 
سید مهدی لنکرانی
https://siasatrooz.ir/vdcb9zb85rhb5fp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی