جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲
کد مطلب : 127420

حقوقی که نادیده گرفته می‌شود

سه هفته از آغاز عملیات طوفان الاقصی فلسطینی‌های ساکن غزه می‌گذرد. تجاوزات و جنایات گسترده صهیونیست‌ها علیه ساکنان غزه بویژه زنان و کودکان در حالی ادامه دارد که چند نکته قابل توجه مشاهده می‌شود. اولا آنکه آنچه از سوی فلسطینی‌ها صورت گرفته است چنانکه گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد عنوان داشته نتیجه چند دهه خفقان اشغالگرایانه صهیونیست‌ها بوده است. بر این اساس اقدام فلسطینی‌ها امری مشروع، قانونی، انسانی، بشر دوستانه در قالب دفاع مشروع بوده است و ادعای غربی‌ها که مدعی تروریستی بودن این عملیات هستند رسما ادعایی واهی می‌باشد. گذشت زمان نمی‌تواند مشروعیت بخش به اشغالگری گردد و بر اساس قانون بین‌الملل ملت‌ها هر زمان بخواهند می‌توانند برای آزادی سرزمین خود اقدام نمایند.
ثانیا، بمباران تعمدی بیمارستان‌ها، مساجد، مدارس به هر بهانه‌ای خلاف قوانین بشر دوستانه و قوانین جنگ می‌باشد حال آنکه صهیونیست‌ها با حمایت غرب تمامی این جنایات را با صدها شهید صورت داده‌اند. بستن آب و غذا، و جلوگیری از ورود سوخت و دارو به غزه نیز از دیگر نقض‌های قوانین جنگی و بین‌المللی است که رسما جنایت علیه بشریت می‌باشد و آمران و مجریان آن باید مورد بازخواست قرار گیرند. ثالثا بر اساس قونین بشر دوستانه و چهار گانه ژنو، امدادرسانی و کمک‌های غذایی و پزشکی به جنگ زدگان و مناطق بحران زده امری ضروری است و هیچ محدودیتی در این زمینه نباید وجود داشته باشد اینکه غرب اجازه باز شدن دائمی گذرگاه رفح در مرز مصر برای وارد شدن کمک‌های جهانی به غزه را نمی‌دهد خود رفتاری ضد قانون‌های بشر دوستانه است.
رابعا آنچه این روزها صهیونیست‌ها با کشتار و جنگ روانی گسترده به دنبال اجرای آن هستند کوچ اخباری فلسطینی‌ها از مناطق شمالی غزه به جنوب و در نهایت آواره سازی در صحرای سینای مصر است. طرحی که حلقه تکمیلی آن نیز اخراج فلسطینی‌ها از کرانه باختری و کوچ آنها به اردن می باشد. کوچ اجباری و آواره سازی از ابعاد دیگر جنایت علیه بشریت است که صهیونیست‌ها رسما با حمایت غرب صورت می‌دهند. مسئله مهم آنکه رژیم صهیونیستی بر اساس قوانین بین‌الملل و قطعنامه‌های سازمان ملل، رژیمی اشغالگر است لذا حمایت غرب از آن در اصل حمایت از تروریسم دولتی و اشغالگرایانه است که تمام قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است.
 
مهسا شاه محمدی
https://siasatrooz.ir/vdcdx50fzyt0xo6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی