يکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳
کد مطلب : 127444

وزن جهانی غزه

جنگ جدید غزه با محوریت دفاع مشروع فلسطینی در قالب طوفان الاقصی در برابر رژیم اشغالگر در حالی وارد چهارمین هفته شده است یکی از نکات مطرح در قبال این جنگ نوع واکنش‌های افکار عمومی جهان است.
در حالی غرب همچنان با تاکتیک‌های رسانه‌ای به دنبال مظلوم نمایی صهیونیست‌ها، توجیه جنایات در غزه، متهم سازی فلسطینی‌ها با وارونه نمایی حقایق و حذف ریشه‌های تاریخی این جنگ، است که نوع واکنش افکار عمومی جهان حقایقی ورای این رویکردها را نشان می‌دهد.
در این چارچوب نگاهی بر تظاهرات‌ها و تجمعات جهانی در حمایت از غزه با برخی تحولات پیشین قابل توجه است. از زمان آشکار جنگ اوکراین در اواخر 2022 غرب تلاش نمود تا افکار عمومی را علیه روسیه به کار گیرد و در این راستا تظاهرات های متعددی برگزار کرد حال آنکه جمعیت های تشکیل شده در اوج تبلیغات به چند هزار نفر و در ادامه به چند ده نفر نرسیده است. در پاییز سال گذشته غرب در حالی به دنبال فضای اغتشاش و آشوب و چند پاره سازی ایران بود که از ابزارهای آن را برگزاری تظاهرات در کشورهای اروپایی و آمریکا به دنبال یارگیری علیه ایران بودند حال آنکه به اذعان خودشان از جمعیت 5 میلیون ایرانی خارج نشین تنها توانستند 30 هزار نفر را در اجتماع بزرگ برلین از سراسر اروپا جمع آوری کنند حال آنکه تصاویر نشان می‌داد که بسیاری از این افراد ادعای سیاه پوست و اوکراینی بوده اند.
در طول سه هفته اخیر در کنار کشورهای اسلامی که تظاهرات‌های میلیونی و چند صد هزار نفری در حمایت از فلسطین برگزار کرده‌اند در کشورهای اروپایی به رغم سرکوب‌های گسترده و تبلیغات شد ضد فلسطینی و نیز متهم سازی تظاهر کنندگان به یهود ستیزی تظاهرات چند صد هزار نفری برگزاری شده چنانکه در انگلیس سیصد هزار نفر در حمایت از غزه تظاهرات کردند.
مجموع این شرایط نشان می‌دهد که عملا رسانه‌های غربی دیگر جایگاهی نزد افکار عمومی کشورها ندارند و حقانیت مقاومت فلسطین و ماهیت اشغالگرایانه رژیم صهیونیستی از سوی ملت‌های جهانی مورد تایید بوده و امروز خروشی جهانی در حمایت از مقاومت غزه به پا شده که خود سندی بر دفاع مشروع فلسطینی‌ها در برابر اشغالگری صهیونیست‌هاست.
 
فرامرز اصغری
https://siasatrooz.ir/vdcjxaevxuqe8xz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی