يکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰
کد مطلب : 127512

تکرار کنفرانس لبنان برای غزه

مقاومت مشروع ملت فسلطین در برابر ارتش صهیونیستی در حالی یک ماه را سپری کرده است که در ادامه واکنش‌ها به این جنگ امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه گفت: من قرار است نهم نوامبر میزبان کنفرانسی با محوریت اوضاع بشری در نوار غزه در پاریس باشم. این کنفرانس در حاشیه اجلاس صلح پاریس برگزار می‌شود.وی بار دیگر به «تعهد پاریس در قبال اجتناب از درگیری در خاورمیانه» تاکید کرد و خواستار صلح و حفاظت از غیرنظامیان شد.
در این میان، کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه نیز گفته است کنفرانس بشردوستانه بین‌المللی که نهم نوامبر در پاریس برگزار می‌شود شامل رعایت حقوق بین‌الملل، نیازهای اولیه مانند بهداشت، آب آشامیدنی، انرژی و غذا به همراه اقدامی قاطع برای غیرنظامیان در غزه می‌شود. این مواضع به اصطلاح بشر دوستانه از سوی فرانسه در حالی مطرح می‌شود که اولا فرانسه در طول یک ماه اخیر نشان داده که عملا کشوری بی طرف و حامی حقوق بشر نبوده است و از همان ابتدا با نادیده گرفتن حق فلسطینی برای دفاع مشروع در برابر اشغال سرزمینشان به حمایت از رژیم صهیونیستی پرداخته و کشتار غزه را دفاع مشروع نامیده است. ماکرون در سفر به سرزمین‌های اشغالی رسما حمایت از نسل کشی در غزه را اعلام کرده و لذا نمی‌توان این نشست را نشستی بشر دوستانه و بی طرفانه دانست.
ثانیا کارنامه فرانسه در باب نشست‌های به اصطلاح انسان دوستانه در قبال لبنان بارها تکرار شده و نه تنها کمکی به حل بحران لبنان نداشته بلکه آن را تشدید کرده است چرا که مطالبات فرانسه صرفا در قالب منافع خود و صهیونیست‌ها بوده و عملا کارکردی در حمایت از لبنان از جمله در حوزه اقتصادی نداشته است. نکته قابل توجه آنکه جانب داری فرانسه از صهیونیست‌ها چنان بوده که حتی مردم فرانسه حق برپایی تظاهرات حمایت از فلسطین را نداشته و سرکوب شده‌اند. این روند نداشت می‌دهد که مکرون نمی‌تواند یک میانجی باشد و خود بخشی از بحران و نسل کشی در غزه است و ادعای ناجی بودن صرفا یک نقاب بر چهره جنایت‌کار سران فرانسه است.
 
قاسم غفوری
https://siasatrooz.ir/vdcfyedy0w6d0ta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی