يکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱
کد مطلب : 127583

کدام ارزش‌ها

طوفان الاقصی و دفاع مشروع ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی در حالی به چهلمین روز نزدیک می شود که در کنار میدان نبرد در فرامنطقه نیز واکنش‌ها به این جنگ همچنان ادامه دارد.
از نکات قابل توجه در این زمینه مواضع برخی سران غرب در قبال حمایت‌های ملت‌هایشان از فلسطین است که از یک سو مدعی لزوم حفظ نظم عمومی شده و از سوی دیگر از آن با عنوان یهودستیزی یاد کرده و در نهایت با این بهانه‌ها به سرکوب و بازداشت حامیان فلسطین می‌پردازند. در همین چارچوب   امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه در نامه‌ای خطاب به مردم فرانسه که روز شنبه در رسانه‌های این کشور منتشر شد، آنچه را «ظهور غیر قابل تحمل یهودی‌ستیزی افسارگسیخته» خوانده، محکوم کرد.مکرون در این نامه با تاکید بر اینکه مقابله با یهودی‌ستیزی هیچ‌گاه نباید به عامل اختلاف تبدیل شود گفته؛ فرانسه‌ای که مردمش به دلیل دین و مذهبشان در آن بترسند فرانسه نیست!
این سخنان البته از سوی مقامات انگلیسی و آلمانی نیز تکرار شده در حالی بر زبان مکرون آمده است که از یک سو  آنچه از سوی مردم در فرانسه و بلکه در دنیا به سبب توحش و جنایات ضدبشری دولت جعلی، غاصب و تروریستی اسرائیل در حال وقوع است، دفاع از مظلومیت ملت فلسطین و مقابله با صهیونیسم است نه آنچه مکرون به دروغ یهودی‌ستیزی می‌خواند چنانکه جمع کثیری از یهودیان نیز در این تظاهرات‌ها شرکت کرده و خواستار مجازات رژیم صهیونیستی شده‌اند. نکته دیگر آنکه فرانسه برخلاف ادعای دموکراسی و آزادی بیان و مذهب، مهد اسلام‌ستیزی دولتی و ساختاری در غرب است که نمونه بارز آن را می‌توان در محرومیت دانش‌آموزان و دانشجویان محجبه از تحصیل مشاهده کرد. فرانسه سخت‌گیرانه ترین قوانین را علیه مسلمانان اعمال می‌کند. مکرون باید پیش از جوسازی‌های نخ‌نما برای مظلوم‌نمایی فرقه ضدبشری صهیونیسم، به این سوال پاسخ روشن دهد که آیا از نظر او «اسلام» دین نیست و مسلمانان فرانسه اگر بابت دین و مذهبشان بترسند به «فرانسه» لطمه‌ای وارد نمی‌شود؟ به هر تقدیر آنچه از سوی سران فرانسه و امثالهم با ادعای یهود ستیزی مطرح می‌شود دروغی بزرگ است که برگرفته از وابستگی آنها به صهیونیست و سردمدار قاتلان جهانی یعنی آمریکا می باشد.

فرامرز اصغری
https://siasatrooz.ir/vdcdj50fsyt0xk6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی