دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸
کد مطلب : 127594

بازی با فرهنگ باستانی مردم و کشور چرا؟

یک بدعت عجیبی بین برخی از نهادهای تصمیم‌گیر راه افتاده که مدام به برخی از باورها، سنت‌ها و آیین‌های چند هزار سال کشور دست‌اندازی کنند و مثلا با تغییر نام آن‌ها شاید فرهنگ جدیدی در بین مردم ایجاد کنند.
این روزها با تصویب تغییر نام شب یلدا و چهارشنبه‌سوری به روزهای «ترویج فرهنگ میهمانی و پیوند با خویشاندان» و«روز تکریم همسایگان» واکنش‌های منفی توأم با عصبانیت و تمسخر بین مردم ایجاد شده است.
مردم در فضای مجازی و در کف خیابان‌ها می‌گویند اگر توانستید روز طبیعت را بجای سیزده بدر، جابیندازید اینبار هم موفق خواهید شد!
واقعا از اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی باید بپرسیم که شب یلدا که «چله» درست است، چه اشکالی داشت که یک اسم بی‌معنی، بی‌خاصیت و لایتچسبک درست کردید که در تقویم بگنجد؟ شما که می‌دانید مردم ایران هرگز «چله» را کنار نمی‌گذارند و اسم جدیدتان که یک تریلی می‌خواهد تا آن را بکشد بپذیرند. شما که می‌دانید فلسفه چهارشنبه‌سوری چیز دیگری بوده و هست، حالا تکریم همسایگان چه صیغه‌ای است که راه انداخته‌اید؟
واقعا جای تعجب و تاسف است چه کسانی در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که ریاستش را رئیس‌جمهور برعهده دارد و برخی از اعضایش را رهبر معظم انقلاب اسلامی تعیین می‌کنند چنین پوست موزهایی زیر پای اعضا می‌اندازند؟
واقعاً شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کشور اینقدر بیکار است و دیگر مسئله کلان حل نشده در کشور نداریم که از فرط بیکاری به چنین مسائل پیش پا افتاده‌ای می‌پردازد؟!
این قبیل اقدامات که عملا مقابله با احساسات فرهنگی جامعه است جز ایجاد شکاف بین نظام و مردم، ایجاد دوگانکی فرهنگی و اجتماعی دستاورد دیگری ندارد، با کدام هدف طراحی و اجرایی می‌شود و چه کسانی در پشت پرده، از ایجاد تشتت و انشقاق بین مردم در بزنگاهی که نیاز به وحدت ملی و اتحاد عمومی داریم سود می‌برند؟!
تکذیبتان هم چیزی را عوض نمی‌کند کار خودتان را کردید.
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdcf1edyjw6d0ta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی