يکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹
کد مطلب : 127773

حرکت برخلاف جریان آب

جنگ غزه پس از چهل و هشت روز مقاومت همه جانبه مردم فلسطین در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی در حالی به مرحله آتش بس چهار روزه رسیده است که در کنار تحولات میدانی و آشکارتر شدن ابعاد جنایات صهیونیست‌ها، افشای رفتارهای برخی کشورها در قبال مسئله فلسطین جای تامل دارد.
 همزمان با اقدامات ارتش یمن علیه رژیم موقت صهیونیستی در حمایت از نوار غزه، برخی منابع تحرکات ریاض و ابوظبی به نفع تل‌آویو را افشا کردند.منابع یمنی دیروز گزارش دادند، عربستان سعودی و امارات عربی متحده به متحدان خود در یمن دستور دادند برخی جبهه‌های جنگ در یمن را علیه انصارالله فعال کنند.
این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که انصارالله یمن در چند روز اخیر در حمایت از فلسطین وارد جنگ با رژیم صهیونیستی شده و ایلات در جنوب فلسطین اشغالی را تاکنون هدف چند موشک و پهپاد قرار داده و یک کشتی تجاری متعلق به این رژیم را در دریای سرخ توقیف کرده است. ارتش یمن در طول جنگ ۴۸ روزه مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، بارها مواضع دشمن اسرائیلی را در فلسطین اشغالی هدف موشکهای بالستیک و پهپادهای انتحاری قرار داد. یمن تأکید دارد که تا نابودی این رژیم، به مبارزه و حملات خود ادامه خواهد داد. در همین حال چند روز پیش نیز داوود اوغلو نخست وزیر سابق ترکیه، در یک افشاگری به انتقاد از مواضع ریاکارانه اردوغان رئیس جمهور ترکیه پرداخت و عنوان داشت که ادعای حمایت‌های اردوغان از فلسطین در حالی که همزمان تامین کننده سوخت و مواد قضایی صهیونیست‌ها است معنایی ندارد.
رفتارهای سران ترکیه، امارات و عربستان بیانگر این نکته است که آنها همچنان در تصور بهره گیری از سیاست وسط بازی برای کسب منافع هستند بگونه‌ای که هم می‌خواهند ملت‌های منطقه را داشته باشند و هم روابط با غرب را.
این رویکرد شاید در گذشته نتیجه می‌داد اما در عصر حاضر که جهانیان یک صدا در کنار فلسطین قرار گرفته‌اند نمی‌تواند کارآرایی داشته باشد. امروز دیگر دولتها نمی‌توانند هم ژست بشر دوستی کنار فلسطین بودن را بگیرند و هم با صهیونیست‌ها و غرب دست دوستی دهند امروز دولت‌ها جز مشخص کردن مواضع خود در قبال فلسطین گزینه‌ای ندارند چرا که در غیر این صورت حذف آنها از چرخه سیاست مطالبه‌ ملت‌هایشان خواهد بود که می‌تواند به سرنگونی آنه منجر شود.
 
سید مهدی لنکرانی
https://siasatrooz.ir/vdceff8zxjh8wfi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی