شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۸
کد مطلب : 127894

عجایب مجلس یازدهم!

حتما این ضرب المثل ها را شنیده اید که می‌گوید«گل بود به سبزه نیز آراسته شد» یا این یکی که «هر دم از این باغ بری می‌رسد، تازه‌تر از تازه‌تری می‌رسد.»
حالا حکایت مجلس یازدهم است که این دو ضرب‌المثل دقیقا با وضعیت و حال و روز این روزهای آن تطبیق دارد.
بعد از اشتباهات نمایندگان در ویرایش قانون حجاب و عفاف و اشکالات قانونی آشکار که خلاف قانون اساسی و مغایر با سیاست های نظام بود طی دو سه روز گذشته چشممان به اظهار شاذ و اقدامات مشعشع برخی نمایندگان در تصویب قانون افزایش سن بازنشستگی بودیم. بدون هیچ توضیح و شرحی لطفا خودتان بخوانید و قضاوت کنید که چه کسانی صندلی‌های مجلس را عملا غصب کردند و به حیثیت مجلس و موکلانشان ضربه می‌زنند و توهین می کنند. بخوانید:
* برخی نمایندگان می‌گویند نمی‌دانند چطور شد که به مصوبه افزایش سن بازنشستگی رأی دادند!
* مجتبی ذوالنوری، نایب‌ رئیس مجلس: در موضوع بازنشستگی بعضی از نماینده‌ها متوجه نشدند و رأی دادند از جمله خود بنده. الآن هم با صدای بلند عذرخواهی می‌کنم.
* جعفر قادری، نماینده مجلس: در کمیسیون تلفیق مراقب بودم که افزایش ۵ ساله سن بازنشستگی تصویب نشود. نمی‌دادم چطور شب آخر این پیشنهاد در کمیسیون تصویب شد. الآن حضور ذهن ندارم زمانی که این پیشنهاد به صحن آمد به چه شکلی رأی دادم ولی معمولاً خیلی از نمایندگان این‌طور رأی می‌دهند که زمانی که ببینند دولت و کمیسیون تلفیق با پیشنهادی موافق هستند، رأی موافق می‌دهند.
* احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم: در زمان تصویب مصوبه افزایش سن بازنشستگی گفتم که این موضوع ابهام دارد. بعد از این که رأی مخالف دادم، رفتم تا نمایندگان دیگر را هم قانع کنم که رأی مخالف بدهند که یکی از همکاران رأی من را عوض کرد! از این اتفاق‌ها زیاد می‌افتد.
خب خود حدیث مفصل بخوانید ازاین مجمل! بقیه قضاوت ها با خودتان!
انتخابات مجلس نزدیک استف مردم در انتخابات شرکت کنند و نمایندگان واقعی را انتخاب کنند.
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdci3yaz5t1arv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی