يکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲
کد مطلب : 127929

روزی که ماندگار شد

نگاهی بر تقویت عراق نشان می‌دهد که هیئت دولت عراق روز دهم دسامبر را که مصادف با سالگرد پیروزی علیه گروه تروریستی داعش در این کشور است، در تقویم عراق تعطیل رسمی اعلام کرده است. حیدر العبادی نخست‌وزیر پیشین عراق در دهم دسامبر سال 2017 آزادسازی کامل خاک این کشور از لوث داعش را اعلام کرد.عراق در سال 2014 هدف حمله گروهک تروریستی داعش قرار گرفت. تروریست‌های که با محوریت ابوبکر البغدادی با حمایت آمریکا ایجاد و علیه عراق و امنیت منطقه به کار گرفته شدند در حالی که آمریکا در ظاهر ادعای ائتلاف سازی علیه تروریسم را سر می‌داد.
کارنامه ائتلاف‌های آمریکایی نه تنها به امنیت منجر نشده بلکه زمینه ساز تشدید بحران‌ها و جنایات بیشمار در جهان گردیده است که نمونه آن ائتلاف ضد القاعده در افغانستان و ضد داعش در عراق  و سوریه است. ائتلافی‌های که نه تنها علیه این جریان‌ها نبوده بلکه علیه مبارزان با تروریسم بوده که نمونه آن تروریسم دولتی آمریکا در به شهادت رساندن سرداران مقاومت در حمله تروریستی  به فرودگاه بغداد است. آمریکا رسما پناه‌گاه و پشتیبانی برای تروریسم‌ها بوده است و امروز نیز ائتلاف سازی آن ادامه همان مسیر است که در حمایت از پدرخوانده تروریسم یعنی رژیم صهیونیستی در برابر یمنی است که کارنامه‌ای درخشان در مبارزه با تروریسم صهیونیستی و مهره‌های آن دارد
آمریکایی‌ها در طول این سالها برای حفظ این گروه‌های تروریستی هر اقدامی صورت داده‌اند و این مقاومت مردمی بوده که با فتوای مرجعیت دینی عراق در برابر آن ایستادگی کرده است. عراق در جریان نبرد با گروهک های جنایتکار داعش افزون بر تخریب کامل زیرساخت های استان های غربی در نتیجه خرابکاری های این گروهک ها و آوارگی هزاران خانواده به استان های مرکزی و جنوبی و اقلیم کردستان عراق از ترس وحشیگری های این گروه های تروریستی، متحمل هزاران شهید و مجروح شد تا اینکه قهرمانان نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی با پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران و فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حاج ابومهدی المهندس، گروه تروریستی و جنایتکار داعش را درهم شکستند و توانستند سرزمین های تحت کنترل این گروه تروریستی را آزاد کنند.

علی تتماج
https://siasatrooz.ir/vdchiqnzw23niwd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی