دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳
کد مطلب : 127944

این حرف‌هارا ازکدام قوطی در می‌آورید؟!

برنامه «چند روایت معتبر» دریکی از برنامه‌های خود به دغدغه سقط جنین‌های معلول و انتقاد به طرح غربالگری پرداخته است. در بخشی از برنامه از میهمان که تجربه چهار بار سقط جنین دارد سوال می‌کند با فرض معلول بودن یکی از این چهار تا جنین ازدست‌ داده باز تصمیم به نگه‌داشتن‌شان می‌گرفتی یا نه؟
به‌راستی چگونه می‌شود این همه هزینه و وقت سیما را به مبحثی اختصاص می‌دهید که برای مردم ثقیل و غیرقابل باور است مگر تهیه‌کننده، کارگردان و مجری این برنامه نمی‌دانند که فرزند معلول داشتن یا نداشتن در اختیار ما نیست چرا در این برنامه سعی کردید شرکت‌کنندگان را بر سر دوراهی بگذارید؟
آقایان مگر نمی‌دانند در ایران سقط جنین غیرقانونی است؟ اصولا از طرح این موضوع و بیان این دوراهی گیج‌کننده به‌دنبال چه چیزی بودید؟ مگر نمی‌دانید برای خانواده‌ای که به‌هردلیل به دنبال سقط جنین غیرقانونی است این دوراهی وحرف‌های شما تاثیری ندارد!
مدیران شبکه و تصویب‌کنندگان این برنامه چرا توجه نکردندکه سقط، جنین یک موضوع حساسیت‌زاست و نمی‌توان برای آن مسابقه بیست سوالی طراحی کرد؟
آقایان بگویند این دوگانه انتخاب بین بچه معلول و بچه نداشتن را ازکدام قوطی عطاری درآوردید؟
وقتی سقط جنین غیرقانونی، داشتن فرزندمعلول، سقط جنین شرعی و قانونی و حتی صحبت کردن از فرزندان معلول یک خانواده ازخطوط قرمز اجتماعی است که برروی شنوندگان و بینندگان تاثیرات منفی وروحی فراوانی می‌گذارد، آیا دست‌اندرکاران تهیه این برنامه درپس زمینه ذهن خود این موارد را مدنظر قرارداده بودند؟
کاش باتوجه به این همه سختگیری درخصوص تولید وساخت برنامه‌های تلویزیونی توجه به متن و محتوای برنامه‌ها نیز مدنظر قرار گیرد تاشاهد چنین «گاف»های وحشتناک از سیمای ملی نباشیم.
 
فرهادخادمی
https://siasatrooz.ir/vdceef8zejh8woi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی