سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
کد مطلب : 127962

بایدن از چه می‌گوید؟

بیش از دو ماه از مقاومت مشروع ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی می‌گذرد که در اقدامی تامل برانگیز جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا طی سخنرانی در کاخ سفید به مناسبت جشن یهودی «حانوکا» گفت: ایالات متحده به ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل ادامه خواهد داد. گرمی و ارتباطی که من با جامعه یهودی احساس می‌کنم، غیرقابل انکار است. وقتی که چند سال پیش گفتم برای صهیونیست بودن لازم نیست یهودی باشید، انتقادات زیادی به من وارد شد اما من یک صهیونیست هستم.
این سخن از سوی بایدن در حالی مطرح شده است که بسیاری آن را اقدامی انتخاباتی برای سال آینده می‌دانند بویژه اینکه بایدن در نظر سنجی‌ها بختی برای پیروزی در انتخابات 2024 ندارد. هر چند که این گزینه امری محتمل در رفتار و مواضع بایدن و سایر مقامات آمریکایی می‌باشد اما نگاهی به کارنامه بایدن نشانگر حقیقتی ورای علاقه وی به رژیم صهیونیستی است. او در سخنان خود بر صهیونیست بودن تاکید دارد حال آنکه واژه صهیونیست با یهودیت و حتی اسرائیل متفاوت می‌باشد.
یهودیت به معنای دین است و اسرائیل به عنوان سرزمینی اشغال شده است که با ادعای مکانی برای یهودیان توسط غرب ایجاد شده است. صهیونیست به معنای اندیشه و تفکری است که هدفی واحد را دنبال می‌کند و آن سلطه بر جهان است بگونه‌ای که برای رسیدن به این هدف از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌باشند. صهیونیست‌ها که صهیونیست مسیحی، صهیونیست یهودی و حتی صهیونیست مسلمان را در بر می‌گیرد تفکری است سلطه گرایانه و استعماری که بقای خود را در نابودی بخش عمده‌ای از بشریت می‌بیند و حتی آن بخشی از انسان‌ها را در جنگ‌ها و جنایاتش نابود نمی‌سازد را به عنوان بردگانی برای ادامه حیات خود می‌داند.
سابقه بایدن مانند بسیاری از مقامات آمریکایی نشان می‌دهد که او نه تنها حامی رژیم صهیونیستی است بلکه تفکراتی صهیونیستی برای نابودی بشریت دارد که حداقل جنگ افغانستان، عراق، تروریسم در سوریه و عراق و فتنه انگیزی در بسیاری از کشورهای جهان بویژه ممالک اسلامی را در کارنامه دارد. بر این اساس سخنان بایدن را می‌توان برگرفته از ماهیت جنایت کارانه وی دانست که تهدیدی برای بشریت در سراسر جهان می‌باشد.
علی تتماج
https://siasatrooz.ir/vdcepf8zwjh8woi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی