شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۳
کد مطلب : 128066

اینها نمایندگان کدام مردم و کدام کشور هستند؟!

یکی ازابتدایی ترین وبدیهی ترین وظایف نمایندگان مجلس بعنوان وکلای مردم این است که بطورمداوم ومستمر درجلسات رسیدگی به لوایح حضورفعال داشته باشند تا خدای ناکرده حقی از مردم و موکلین‌شان ضایع نشود. الان مدت هاست که شاهد «پدیده نمایندگان غایب» درجلسات رسیدگی به طرح‌ها ولوایح مربوط به شئونات زندگی مردم هستیم که این غیبت‌ها در بررسی لوایح و رای ندادن‌ها عملا باعث تضییع حقوق مردم می‌شود.
البته معلوم هم نیست که اقایان «غایب الحضور» به چه کار مهمتری از حضور در صحن علنی مجلس مشغول هستند که مرتکب غیبت می‌شوند؟ آمار زیر نه تنها ازعمق فاجعه خبر می‌دهد بلکه حکایت از بی‌تعهدی نمایندگان غایب و ضعف در اداره مجلس دارد که با تضییع کنندگان حقوق مردم برخورد نمی‌کنند و صدالبته اصولا درقانون سازوکار مشخصی نیز برای برخورد با این تخلف پیش بینی نشده است!
1- در زمان تصویب اجرای آزمایشی لایحه عفاف و حجاب 89 نفرغایب بودند!
2- در زمان تصویب کلیات طرح شفافیت آراء قوای سه گانه 70نفرغایب بودند!
3- در زمان تصویب کلیات بودجه 1403تعداد 68 نفرغایب بودند!
4- در زمان تصویب افزایش سن بازنشستگی   66نفرغایب بودند!
5- در زمان تصویب لایحه رتبه بندی معلمان  64نفرغایب بودند!
6- در زمان تصویب کلیات برنامه هفتم 62نفرغایب بودند!
7- در زمان تصویب اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس 61نفرغایب بودند!
8- در زمان تصویب رد کلیات بودجه 1403تعداد 54 نفرغایب بودند!
9- در زمان تصویب مسکوت ماندن تشکیل وزارت بازرگانی 45نفرغایب بودند!
10- در زمان تصویب لایحه امنیت زنان44نفرغایب بودند!
اگر نخواهیم آمار غیبت های نمایندگان آن هم درتصویب لایحه مهم و حیاتی برای کشور را فاجعه بنامیم پس چه اسمی باید بر آن گذاشت؟ممکن است گفته شود اینها بیمار بودند و یا مرخصی گرفته بودند   براستی مگر می‌شود در زمان بررسی چنین لوایحی این تعداد نماینده بیمار شده باشند و یا مرخصی گرفته باشند؟
آنچه که مشخص است مردم شریف ایران باید بدانند که برخی وکلای آن‌ها در بهارستان اولویت‌هایشان چیزهای دیگر است و در انتخابات آینده با این قبیل نماینده تسویه حساب لازم را داشته باشند. ازطرف دیگر شورای نگهبان،وزارت کشور و مدیریت مجلس نیز برای این مسئله مهم چاره ای بیندیشند که میلیاردها تومان بودجه بیت المال که برای مجلس درساعت و روز هزینه می شود اینگونه وباسهل انگاری به هدر نرود!
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdcaian6i49nuw1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی