شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰
کد مطلب : 128080

چرا نباید به روس‌ها اعتمادکرد؟!

حافظه تاریخی ملت ایران هرگز خیانت‌های دولت روس را در زمان‌های نه چندان دور فراموش نکرده و نخواهد کرد!
روس‌ها در طول تاریخ چه از زمان تزارها و چه از زمان دولت بلشوویک (سوسیالیستی و کمونیستی) نه تنها به ایران بلکه به بسیاری از کشورهای منطفه و هم پیمان خود انواع خیانت‌ها را روا داشته است.
و اینک در کمتراز۶ماه برای دومین بار شاهد حرکت خیانتکارانه این دولت در همراهی با شیوخ مرتجع منطقه علیه حاکمیت بلامنازع ایران بر جزایر سه‌گانه کشورمان هستیم.
اینکه روس‌ها حاضر می‌شوند علیه تمامیت ارضی کشورمان با عرب‌های حاشیه خلیج همیشه فارس همنوا شوند باید از کوتاهی نبود جدیت دستگاه دیپلماسی‌مان دانست که دراین مدت بطور قاطع هشدارهای لازم را به روس‌ها ندادند.
مسکو که در بحران‌های داخلی خود غوطه‌ور و در بحران اوکراین گرفتار است دچار یک نوع توهمی شده که نمی‌تواند تحلیل درستی از اوضاع پیرامونشان داشته باشد.
نکته جالب اینکه در پی صدور هر دو بیانیه مجمع همکاری کشورهای عربی و روسیه، هم مقامات غیرمسئول و سیاستمداران ایرانی و هم کاربران فضای مجازی خیلی خوب موضع‌گیری کردند.
روسیه فکرمی‌کند که در سیاست‌های جدید ایران که نگاه به شرق هم وجود دارد، باید ایران تابع نظرات و دیدگاه‌های سیاسی مسکو باشد ولی نمی‌داند که ایران هرگز بازیچه دست بیگانگان نخواهد شد و این در تمام زمینه‌ها و دولت‌های مستقر در ایران ساری و جاری بوده است. روسیه اینقدر وقیح شده که نمی‌دانند بجای استمالت از عرب‌ها، باید دل ایران را بدست آورد، چرا که آن‌ها برای رسیدن به آب‌های گرم نیاز به ایران و بنادر ایران دارند.
روسیه آنقدر فراموشکار شده که یادش رفته منطقه کریمه و جزایر چهارگانه ژاپن را اشغال کرده و باید به دولت ژاپن و مردم کریمه پاسخ بدهد.
از رفتارهای خیانتکارانه روس این نتیجه به دست می‌آید که در سیاست‌های اتخاذ شده به شرق نباید از خیانت‌های ذاتی روس‌ها و زیاده خواهی چینی‌ها غافل شد و نباید اجازه داد تا این رفتارهای متوهمانه تکرار شود و پاسخ‌ها به دولت روسیه باید قاطعانه‌تر و مردم شادکن‌تر شود.

فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdcg779qzak9xz4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی