دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱
کد مطلب : 128290

بانک ایران زمین و خدماتی که باید دانست

اقتصاد خرد و کلان دنیای امروز با واژه‌ای به نام بانک و بانکداری اجین شده است. امروز دیگر ساده‌ترین کارهای اقتصادی فردی و جمعی در قالب بانک‌ها صورت می‌گیرد بگونه‌ای که حتی خریدهای روزانه افراد نیز با کارت‌های بانکی بدون دست به دست کردن پول نقد انجام می‌شود. در اقتصاد کلان نیز ایجاد کسب و کارها و مشاغل فردی و یا کارخانه‌ها و صنایع بزرگ نیز تقریبا بدون همراهی بانک‌ها قابل ایجاد و یا حداقل ادامه حیات نمی‌باشند لذا آشکارا می‌توان رد پای بانک‌ها را در این عرصه‌ها مشاهده کرد. از وام های خرد خوداشتغالی گرفته تا وام‌های کلان طرح‌های صنعتی و ملی همه و همه در محوریت فعالیت بانک‌ها قرار دارند. در این چرخه آنچه نقشی مهم و تاثیرگذار دارد، نحوه عملکرد و دیدگاه بانک‌ها به عرصه خدمت رسانی و نیز مشارکت و فعالیت در اقتصاد خرد و کلان کشور است. وجود تفکر خدمت رسانی و همراهی و همدلی با مشتریان و زمینه‌سازی جهت خدمت رسانی سهل و آسان برای تمامی اقشار جامعه در تمامی ساعات روز و شب و نیز توجه به ظرفیت‌ها و نیازهای جامعه هدف مولفه ای مهم در عرصه بانکداری است که بالاترین سرمایه یک بانک قلمداد می‌شود.
هر چند که امروزه تمامی بانک‌ها برای جلب رضایت و کسب مشتریان بیشتر به توسعه خدمات دهی روی آورده‌اند اما برخی از آنها در این روند پیشرو بوده و توانسته نقش آفرینی موثرتر در این زمینه داشته باشند و به نحوی رضایت مشتریان را جلب نمایند. بانک ایران زمین با بهره گیری از تجربیات گذشته و دانش و فن آوری روز و نیز نگاه مردم محورانه از جمله بانک‌هایی است که توانسته نقشی قابل توجه در این عرصه ایفا نماید.بانکداری مدرن از جمله مباحثی است که بانک ایران زمین طی سال های اخیر با تامین زیرساختهای لازم، خدمات مختلفی را در این حوزه به مشتریان ارائه و سعی کرده با پیاده سازی تجربه مشتری مداری گامی مهم در جهت ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان بردارد. نخستین گام بانک ایران زمین در این زمینه، رویکرد به جذب افراد متخصص و کارکنانی متعهد و مردم دار است که در کنار اشراف کامل به نظام و خدمات بانکی، ارتباطی مثبت و صمیمانه با مشتریان داشته که خود بیانگر توجه همزمان مدیران بانک ایران زمین به دو مقوله تخصص و مشتری مداری می‌باشد. این حقیقتی انکار ناپذیر است که ارائه خدمات مطلوب بیش از آنکه نیازمند ابزار و امکانات به روز جهان است، نیازمند افرادی متخصص و در عین حال با روحیه بالای خدمت رسانی است که ترکیب اخلاق و تخصص نتیجه بخش دستاوردهایی است که آینده یک ساختار را تضمین می‌کند چنانکه بانک ایران زمین تلاش نموده تا در جذب و به کارگیری پرسنل این امر را در دستور کار داشته باشد. در کنار توجه به نیروی متخصص و کارآمد و اخلاق مدار، در حال حاضر بانک ایران زمین تمامی اجزای یک اکوسیستم از جمله پلتفرم، زیرساخت، کسب و کار دیجیتال، زیرساخت داده، باشگاه مشتریان و مرکز تماس دیجیتال را فراهم کرده است.
مسئله مهم دیگر آنکه بانک ایران زمین از جمله مجموعه‌هایی است که علاوه بر تلاش برای به کارگیری نرم افزارهای مختلف، حفظ امنیت اطلاعات کاربران را هم مدنظر قرار می‌دهد. هر چند که در نرم افزارهای خود تا حد امکان به این مهم توجه داشته ولی باز هم به منظور ارتقا امنیت کاربران و جلوگیری از سو استفاده‌های مالی روش‌های دیگری هم دارد.یکی از این روش‌ها راه اندازی سرویس «بلیت امنیتی» است. این بانک به منظور افزایش امنیت کاربران سامانه‌های همراه بانک و بانکداری الکترونیک خود و همچنین برای جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز از سپرده‌های مشتریان این سرویس را راه اندازی کرد.
نکته دیگر آنکه  مشاهدات و بیلان کاری این بانک نشان می‌دهد که، بانک ایران زمین با ارایه خدمات گسترده در بخش‌های مختلف اقتصادی، بازرگانی، صنعت و کسب و کار، تلاش دارد تا با ایجاد زیرساخت‌های مالی مناسب، فرصت‌های توسعه را برای کسب و کارهای داخلی فراهم سازد. به ویژه، با تمرکز بر تولید داخلی، این بانک به دنبال حمایت از افراد و شرکت‌هایی است که در زمینه‌های مختلف تولید، نوآوری و خدمات فعالیت می‌کنند.یکی از نکات مهم در توسعه کسب و کارهای داخلی، تحقق تعامل موثر بین بانک و مشتریان است. بانک ایران زمین با تدوین و ارائه زنجیره خدمات بانکی جامع و متناسب با نیازهای مشتریان، سعی دارد تا ارتباط نزدیکی را با کسب و کارها برقرار کند و از این طریق به توسعه پایدار آنها کمک نماید.
به عبارتی دیگر آنچه در مرحله نخست برای این بانک دارای اهمیت می باشد رویکرد تعاملی دو جانبه با مشتریان است بگونه‌ای که بویژه بخش فعالان بخش اقتصادی کشور با خاطری آسوده و با تکیه بر برخوردار شدن از حمایت‌های مادی و معنوی به شعب این بانک مراجعه داشته باشد.بانک ایران زمین با توسعه خدمات آنلاین و دیجیتالی، به کسب و کارهای خرد و تولید داخلی امکان دسترسی به خدمات بانکی را در سراسر کشور بهره‌برداری از آخرین تکنولوژی‌ها فراهم می‌کند. این موضوع به تسهیل معاملات مالی، مدیریت مالی بهتر و افزایش بهره‌وری کسب و کارها کمک می‌کند. به عبارتی دیگر دانش روز، مولفه و شاکله خدمت رسانی بانک ایران زمین را تشکیل می دهد و هر گام جدید جهانی در عرصه بانکداری در این بانک برای خدمت به مشتریان به کار گرفته می‌شود.
نکته قابل توجه دیگر در نظام بانکداری کشور گلایه‌های بسیاری را به همراه داشته است، عملکرد برخی بانک‌ها در ارائه تسهیلات به افرادی خاص بدون هیچ گونه ضابطه قانونی است در حالی که برای وام‌های خرد و سایر اقشار جامعه با سنگ‌اندازی و مقررات سازی، دریافت وام با پیچ و خم‌های بسیاری همراه می‌شود.  
در این میان اما رویکرد قانون مدارانه بانک ایران زمین در حوزه پرداخت تسهیلات به دور از رابطه بازی‌های معمول است چنانکه اعطای تسهیلات منوط به ارزیابی دقیق، تشکیل پرونده تسهیلاتی مطابق با دستورالعمل‌ها و رعایت مقررات اعتباری و شناخت کافی از مشتریان است که نتیجه آن نیز عدالت اجتماعی در پرداخت تسهیلات برای عموم جامعه است. این امر موجب شده تا از سو فرایند پرداخت تسهیلات با عدالت و نظم و انظباتی قانون مدارانه صورت گیرد و از سوی دیگر نیز متقاضیان دریافت وام، اطمینان داشته باشند که در فرایندی مساوی و بده دور از رابطه‌های انحصار گرایانه و ضابطه‌های دست و پا گیر می‌توانند در زمانی معین، تسهیلات مورد نظر خود را کسب نمایند.
 
سمیه ملکی
https://siasatrooz.ir/vdcjhoevyuqe88z.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی