دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱
کد مطلب : 128293

هلال تروریسم!

بعد از دو عملیات تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز که عاملین آن از تبعه تاجیکستان بودند، حادثه تروریستی کرمان که این مرتبه هم عاملین آن تاجیکستانی بودند نشان داد که داعش و حامیان بین المللی آن یعنی آمریکا، رژیم صهیونیستی و تفکر وهابیت، عزم خود را برای جذب جوانان تاجیک جزم کرده‌اند.
در حقیقت داعشی ها از علاقه و اعتقادات افراطی دینی جوانان تاجیک که با حکومت شان مشکل دارند سوء استفاده کرده و خود را به عنوان مظهر حکومت اسلام و شارع مقدس معرفی نموده و از این طریق جوانان را برای اقدامات ضد انسانی و پلید خود جذب و آموزش داده‌اند.
با نگاه به سوابق اقدامات تروریستی طی بیست سال گذشته که عمدتاً ازمرزهای شرقی کشور در خاک ایران انجام شده است می‌بینیم با مطرح شدن نام تاجیکستان در اقدامات اخیر، در حقیقت استکبار جهانی یک «هلال تروریستی» را در شرق ایران شکل داده و عملا سه کشور پاکستان، افغانستان و تاجیکستان، محوریت این هلال را شکل داده‌اند، هر چند ممکن است گفته شود دولت ایران و تاجیکستان با هم مشکل خاصی ندارند و روابط دوستانه‌ای با هم دارند ولی عضویت اتباع این کشور در اقدامات تروریستی عملا این فرضیه ضد امنیتی را تقویت می کند که این «هلال» تشکیل شده و فعال است. اینکه در برابر اقدامات ضد امنیت ملی که از ناحیه این هلال متوجه کشورمان شده و می‌شود، چه باید کرد؟ بنظر می‌رسد که «میدان و دیپلماسی» باید در یک رابطه تنگاتنگ با این اقدامات تروریستی مقابله کند.
پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص پاسخ سخت به عاملین شهادت ده‌ها نفر از هموطنان در کرمان و مجروح شدن عده زیادی ، در واقع فرمانی برای فعال شدن «میدان» برای دادن پاسخ سخت به تروریست‌ها بود و پس از این فرمان نیز دستگاه دیپلماسی باید فعالیت خود را شدت بخشیده و در مذاکرات خود با سه کشور هلال تروریستی، آن‌ها را نسبت به استفاده خاک شان برای اقدامات تروریستی در ایران بر حذر دارند و عواقب برخورد نکردن با تروریست‌ها را به آن‌ها متذکرشوند.
اما به موازات همه این اقدامات نباید از اجرایی شدن عملیات تامینی و حفاظت شدید از مرزها و جلوگیری از ترددهای غیر مجازغافل شد، چرا که در شرایط کنونی کشور و ورود بی قاعده اتباع افغانستان به داخل کشور باید حساسیت لازم در بین مسئولان نظامی و امنیتی بیش از گذشته بالا برود تا درعمل اشرار هلال تروریستی نتوانند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdcco4qs12bqii8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی