شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹
کد مطلب : 128432

این خواب آشفته تعبیر نخواهد شد

پس از عملیات تروریستی در سالگرد شهادت شهید سلیمانی که منجر به شهادت و مجروحیت جمعی از هموطنان عزیزمان شد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انجام عملیاتی برون مرزی مقر گروه جیش الظلم را هدف قرار دارد.
این حمله در حالی انجام شد که جمهوری اسلامی ایران بارها از دولت پاکستان خواسته بود تا از فعالیت های تروریستی در خاک خود جلوگیری کند که متاسفانه با اهمال دولت پاکستان این مهم به انجام نرسید.
به هر روی پس از انجام عملیات ایران، پاکستان نیز به تلافی تعدادی از اتباع خود را که در خاک ایران مستقر بودند هدف قرار داد.
همین اتفاقات برای دشمنان قسم خورده جهان اسلام موجب خوشحالی شد. خبرگزاری اروپا با پخش تصاویری از تعداد انگشت شماری که علیه ایران شعار می دادند و نیز بازتاب خبر ممانعت پاکستان از ورود سفیر جمهوری اسلامی ایران، با ذوق زدگی در پی القاء وجود فضای تقابل و تشنج شدید میان ایران و پاکستان بود. اما سوال اینجاست که چرا یک خبرگزاری بین المللی باید این خط را تبلیغ کند؟
شاید برای این سوال جواب‌های متعددی وجود داشته باشد که اولین آن مربوط به مسئله غزه است، زیرا اسرائیل به هر نحو دوست دارد تا پای ایران به جنگی باز شود بلکه از این رهگذر به خیال خود عقبه گروه‌های مقاومت قطع شده و فشار از روی رژیم کودک کش برداشته شود و در ثانی این خبرگزاری با بازتاب گسترده مناقشه میان ایران و پاکستان بتواند احساسات مردم این دو کشور را نسبت به یکدیگر تحریک کند کاری که در مورد اتباع کشور افغانستان مدام در حال تکرار است.
خبرگزاری اروپا به عنوان یکی از بازوهای عملیات روانی استکبار جهانی از نزدیک شدن ملت‌های مسلمان منطقه بسیار وحشت زده است زیرا می داند گسترش گفتمان انقلاب اسلامی منجر به بیشتر شدن نفوذ منطقه‌ای ایران و تنگ شدن فضا برای نیروهای اشغالگر امریکایی در غرب آسیا خواهد شد.
این در حالی است که هم گرایی میان ملت‌های ایران، افغانستان و پاکستان و نیز کشورهای اسلامی دیگر به اندازه‌ای دیر پاست که با رد و بدل شدن چند گلوله خدشه‌ای بر آن وارد نخواهد شد .
همانگونه که پس از 8 سال دفاع مقدس مردم ایران و عراق در مراسم هایی مانند اربعین یگانگی خویش را به منصه ظهور می‌گذارند.
آنچه علاوه بر حس برادری دینی میان مردم ایران و افغانستان و نیز پاکستان وجود دارد مسئله حضور در جغرافیای ایران فرهنگی است که شاعران پارسی گوی و تاریخ ورجاوندِ به یادگار مانده از سده‌های گذشته به آن گواهی می‌دهد. حتما مردمان پاکستان اشعار اقبال لاهوری را از یاد نمی بردند که گفت:
« چون چراغ لاله سوزم در خیابان شما
ای جوانان عجم جان من و جان شما»  
و حتما از یاد نمی‌بردند اشک‌های مقام معظم رهبری در مسئله سیل پاکستان را که ایشان با اندوه فراوان مردم ایران را به یاری همه جانبه مردمان پاکستان فراخواندند.
این پایداری روابط از جایی معلوم است که پس از نقار به وجود آمده وزرای خارجه دو کشور فوراً با یکدیگر تماس برقرار نموده و وزیر خارجه پاکستان همتای ایرانی خود را به اسلام آباد دعوت کرد.
خبرگزاری‌های دشمن صرفا در پی ایجاد حس نفرت در میان مردمان کشورهای دوست و همسایه هستند، تا بتوانند زمینه‌های همگرایی و ایجاد قدرت در منطقه را از میان ببرند تا به این واسطه برای بقای رژیم سفاک صهیونیستی کاری صورت داده باشند ولی همگان باید بدانند این خواب آشفته هرگز تعبیر نخواهد شد.  
 
فرهاد ملاامینی
https://siasatrooz.ir/vdchx6nzi23nikd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی