شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴
کد مطلب : 128719

تنها در مونیخ

نشست امنیتی مونیخ همچون سالهای گذشته در حالی برگزار می‌شود که به ادعای برگزار کنندگان، از محورهای اصلی این اجلاس را مسئله غزه تشکیل می‌دهد. این ژست به ظاهر بشر دوستانه در حالی اتخاذ شده است که در باب آن چند نکته قابل توجه است. نخست آنکه کشورهای اروپایی و آمریکا هر چند در ظاهر مدعی طرح مسئله غزه شده‌اند که محور اصلی سخنان آنها در باب اوکراین و کمک نظامی به آن و بویژه پرونده مرگ «الکسی ناوالنی» فعال سیاسی غرب‌گرای روس در زندان تشکیل می‌دهد. سران غرب و البته رسانه‌ها چنین به برجسته سازی مرگ وی پرداخته‌اند که گویی دیگر هیچ خبر مهمی در جهان وجود ندارد. جالب توجه آنکه غربی‌ها در مونیخ در حالی خواستار افزایش کمک‌های انسانی و نظامی به اوکراین شدند که در باب فلسطین چنین رویکردی نداشته‌اند و به ابراز تاسف بسنده کرده اند.
دوم آنکه غربی‌ها در مباحث مطرح شده در باب فلسطین رسما مواضعی را مطرح کرده‌اند که هیچ تناسبی با حقوق فلسطینی‌ها و واقعیت‌های آن ندارد چنانکه  کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه بر اینکه  صلح و امنیت در خاورمیانه بدون راهکار دو کشوری  میسر نخواهد بود، بر ایجاد کشور فلسطین تاکید کرد. کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ در سخنانی چند اولویت آمریکا برای پایان جنگ در غزه را تکرار کرد و افزود: برای رسیدن به مرحله بعد از جنگ، گروگان ها باید آزاد شوند. ما باید اهمیت اصولی را درک کنیم که باید در فردای آن روز اعمال شود و این اصول شامل عدم اشغال مجدد غزه، عدم تغییر در قلمرو جغرافیایی آن، عدم بازگشت تروریسم توسط حماس است.معاون بایدن افزود که تشکیلات خودگردان فلسطین باید پس از پایان جنگ، حکومت غزه را در دست بگیرد و راهکار دو کشوری باید اجرا شود. روزنامه وال استریت ژورنال فاش کرد که آمریکا در راستای تداوم استاندارد دوگانه در قبال تحولات غزه، ارسال تجهیزات نظامی از جمله بمب به رژیم صهیونیستی را مدنظر دارد.
به نوشته این رسانه آمریکایی، اقلام پیشنهادی شامل بمب های متعارف مارک ۸۲ و بمب های هوشمند کی ام یو ۵۷۲ (KMU-۵۷۲) و فیوز بمب مدل اف ام یو ۱۳۹ (FMU-۱۳۹) به ارزش ده ها میلیون دلار می شود.همچنین آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان نیز  گفت: در حالی که آلمان از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر حماس حمایت می کند، از تل آویو انتظار دارد که قوانین بین المللی را رعایت کند.این نوع مواضع نشان می‌دهد که غزه و رنج 2 میلیون فلسطینی جایگاهی در مونیخ نداشته و صرفا برای پاسخگویی به افکار عمومی اشاراتی به آن شده است.
 
فرامرز اصغری
https://siasatrooz.ir/vdcfycdy1w6d0ea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی