شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸
کد مطلب : 128960

سازمان ملل منفعل!

آیا اینجا همان سیاره آبی و کره زمین است که منشور آزادی بر سردر بالاترین نهاد نظارتی آن یعنی سازمان ملل متحد نصب شده و یا جنگل‌های مخوف آفریقاست که موجودات زنده ازجمله آدم‌ها یکدیگر را در دیگ‌های آب جوش می‌اندازند تا پخته شده و تناول کنند؟! و یا باید این اتفاق ناخوشایند در حدفاصل نهر تا بحر می‌افتاد تا هولوکاستی دیگر رخ دهد و یهودان سرگردان؛ آدم خوران جنگل‌های آفریقا را روسفید کنند!
تجاوز عفریت صهیونیست از 17 اکتبر 2023 شروع نشد که سازمان ملل متحد را غافلگیر کند بلکه این مخاصمه ریشه در تاریخ 75 ساله دارد تا بریتانیای کبیر ثابت کند هنوز هم همان جنایتکار دهه‌های 1940 تا به امروز است که دسته‌های یهودیان سرگردان را به هزینه خود از اقصی نقاط جهان به‌وسیله کشتی عازم سواحل این سرزمین مقدس کرد تا وارد این منطقه مقدس و اولین قبله مسلمانان در گوشه‌ای برای خود مستقر شوند و همانند اشغال قلعه الموت توسط حسن صباح طی آن تلاش بر تصرف همه این وسعت و سرزمین‌های پیرامون را داشته باشند تا در ادامه لبنان، سوریه را نیز مصادره نمایند؛ اما بندهای بعدی این موافقت‌نامه شوم با مقاومت‌هایی در این سرزمین مواجه گردید که بیش ازنیم قرن طول کشید تا بلندی‌های جولان و قنیطره در لبنان و سوریه و به وسعت این تجاوز افزوده شود و غرب تلاش کند همه توانایی خود را صرف مسلح کردن از بن تا دندان صهیونیست در مناطق اشغالی نماید و سازمان ملل منفعل همچنان ساکت وبی تفاوت بماند و اوقات خود و شورای به‌اصطلاح امنیت آن اوقات را صرف عیش و نوش از محل درآمدهای عضویتی کشورها در این مجموعه بی‌خاصیت کنند. انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 جرقه‌ای بود برای چوب‌های خشکی که سال‌ها زیر خاکستر تجاوز به این سرزمین مقدس آرمیده بودند تا هویدا شوند و سازمان امل به مجموعه‌ای پرتوان به نام حزب‌الله تبدیل گردد و با مفقود شدن اما موسی صدر در تارهای عنکبوت جهان غرب، سید حسن نصرالله نامی از تبار سادات اهل‌بیت جای او را پر کند و شمشیر مخالفت برای اشغالگران صهیونیست را از رو ببندد و بار دیگر آمریکا و ایادی آن این اسطوره را هم در جدول مخالفان قرار دهد و سازمان ملل به‌جای حمایت از این گروه حق‌طلب که خواستار پس گرفتن مناطق اشغال‌شده‌ است، همچنان منفعل بماند و غرب و ایادی آن، حزب‌الله را تروریست بنامند درحالی‌که از داعش حمایت کنند و امروز بااین‌همه تحولات جهانی؛ همچنان آن پروسه هفتادوپنج‌ساله بی‌تفاوتی ادامه یابد.
اگرچه در طول تاریخ 45 ساله انقلاب اسلامی ایران تنها کشوری بوده و هست که علم مخالفت را با صهیونیست‌ها در قالب تروریسم همچنان بلند نگه داشته و تحت هیچ شرایطی حاضر به پذیرفتن این غده چرکین در منطقه نیست اما امروز مقامات دولتی و مسئول در سراسر جهان از جنایات جنگی اسرائیل فقط انتقاد می‌کنند، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از کشورهای غربی به خاطر همدستی در جنایات جنگی اسرائیل شکایت دارد. گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا، عمل اسرائیل را نسل‌کشی می‌خواند. عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر و همچنین پادشاه اردن، عبدالله دوم، تجاوز و مجازات‌های دسته‌جمعی در غزه را محکوم می‌کنند. مایکل دی هیگینز، رئیس‌جمهور ایرلند، خواستار بررسی انفجار بیمارستان الأهلی غزه به‌عنوان جنایت جنگی می‌شود. رئیس‌جمهور شیلی، گابریل بوریک، مجازات دسته‌جمعی اسرائیل برای جمعیت غیرنظامی غزه را محکوم کند.
رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی، سیریل رامافوسا، نیز خواستار محکومیت جنایت توسط اسرائیل در غزه است. لوئیز ایناسیولولا دا سیلوا گفته است: این یک جنگ نیست، بلکه نسل‌کشی است. قائم‌مقام نخست‌وزیر بلژیک، پترا دوسوتر خواستار تحریم‌ها علیه اسرائیل و ممنوعیت اتحادیه اروپا برای کشورهای مسئول جنایات جنگی است. یوناس گهر استور، نخست‌وزیر نروژ، اعلام کرد که اقدامات اسرائیل ناقض قوانین بین‌المللی جنگ است. پدرو سانچز نخست‌وزیر اسپانیا، اقدامات اسرائیل در غزه را «قتل بی‌رویه» توصیف کرد. محمود عباس، رئیس‌جمهور فلسطین، اقدامات اسرائیل در غزه را نسل‌کشی خواند. لئو وارداکار، نخست‌وزیر ایرلند، گفت که اسرائیل مرتکب مجازات دسته‌جمعی شده است. دیدبان حقوق بشر و آزمایشگاه شواهد بحران سازمان عفو بین‌الملل مدارکی را به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهد واحدهای نظامی اسراییل که در غزه و لبنان به غیرنظامیان حمله می‌کنند از گلوله‌های توپخانه فسفر سفید استفاده کرده‌اند و حالا دولت‌های اسرائیل، آمریکا، اتحادیه اروپا، بریتانیا، ژاپن و کانادا حماس را به‌عنوان یک گروه تروریستی تعریف می‌کنند و حقوق بین‌الملل می‌گوید: حتی اگر یک شورش قانون تلقی شود، به این معنا که معیارها دلیل عادلانه دارند، باید به اصول «وسیله عادلانه»، پایبند باشد، در مورد حماس و رزمندگانش، حتی اگر آن‌ها حق احتمالی برای مبارزه با آنچه که آن‌ها را به‌عنوان «اشغالگری اسرائیل» می‌نامد، داشته باشد همچنان باید قوانین «تبعیض» و «تناسب» و «ضرورت اسرائیل» را رعایت کنند! کجاست سازمان ملل متحد که همه این‌ها را کنار هم بگذارد و بداند از یک مورچه هم ضعیف‌تر است و هفتادسال است همچنان منفعل ماند که «آندورا» آژانس تأمین غذا و آموزش این سازمان منفعل اعلام کرده، اکثریت تأسیساتش در غزه نابود شده است که از این‌سو هم کشورهای عربی پس شکست مفتضحانه در جنگ شش‌روزه همچنان ساکت و بی‌تفاوت مانده‌اند!
 
حسن روانشید - روزنامه نگار پیشکسوت
https://siasatrooz.ir/vdcd9j0fzyt0xn6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی