يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲
کد مطلب : 129046
سالی که گذشت و سالی که خواهد آمد؛

اشک ها و لبخندها

دو روز دیگر دفتر سال۱۴۰۲ بسته خواهد شد. سالی که در آستانه تحویلش به سال جدید هستیم، سالی پر فراز و نشیب بود. سال سخت برای مردم و سالی غرورآفرین در برابرهجمه‌‌های دشمنان خارجی، سالی متاثر از بلوا و شورش های سال ۱۴۰۱ و سالی که قرار بود تغییراتی در عملکرد دولتمردان برای رفاه مردم ایجاد شود که نشد.
سال۱۴۰۲سال جولان دادن مالکین و موجرین بی انصاف و زالوصفتی بود که خون مستأجرین را در شیشه کردند و مردم را عاصی نمودند از اجاره‌های سرسام آور. سال ۱۴۰۲ سال ایثار و شهادت هم بود، شهادت دلاور مردان فراجا، سپاه و مردم زائر حاج قاسم عزیز، سالی که تروریست ها به اقدامات کور خود ادامه دادند و مردم را داغدار کردند اما شیرینی مقاومت و مقابله با تروریست‌ها کام تلخ شان را شیرین کرد.
سال ۱۴۰۲را باید سال بی تدبیری برخی مسئولین و ناتوانی آن‌ها در کنترل تورم و گرانی کمرشکن هم بدانیم، که مایحتاج عمومی را از سفره ها دور کرد و سفره اقشار آسیب پذیر کوچکتر شد.
سالی که گذشت سال قهرمانی ها و مدال آوری ورزشکاران ایرانی در میادین جهانی و المپیادها بود، سالی که دختران ایرانی در عرصه ورزش و علم خوش درخشیدند و نشان دادند که زنان دارای چه موقعیتی در جامعه ایران اسلامی هستند.
سال ۱۴۰۲را باید سال «اشک‌ها و لبخندها» نامید، سالی که گذشت سال «مردم» بود که با همه سختی‌ها و تحمل مشقت‌های فراوان پای صندوق‌های رأی آمدند و جهادگونه نقشه دشمنان غدار را نقش برآب کردند، سال انتخاب بود، سال رقابت و انتخاب اصلح!

اما سال ۱۴۰۳
قبل از هر چیز تبریک عرض می‌کنیم خدمت مردم شریف ایران و امیدواریم که سال جدید زیر سایه خداوند متعال برایشان سالی میمون و خجسته باشد، سالی توأم با موفقیت‌ها و شادکامی‌ها و سالی که آرزوهایشان برآورده شود.

اما بعد...
سال ۱۴۰۳ را باید سال انتظارات همه جانبه مردم از دولتمردان،‌مجلس دوازدهم و سیاسیون تصمیم گیر دانست. سالی که مردم انتظار دارند کمر تورم شکسته شود، غول سرکش گرانی ها مهار و منکوب شده و مردم نفس راحتی بکشند، در سال جدید باید ارزش پول ملی تقویت شود و «دلاریزه» شدن اقتصاد پایان یابد. سال۱۴۰۳باید سال نابودی رانت و رانتخواران باشد، رانتخوارانی که با گذشتن از خون شهدای این ملت به غارت و چپاول بیت المال دست یازیده‌اند. سال آینده باید سال بساط گستری بیش از بیش عدالت و مبارزه با مفاسد از سوی قوه قضائیه باشد، سالی که باید مردم اشد مجازات مفسدین را شاهد باشند.
سال آتی که مجلس دوازدهم تشکیل می‌شود، مردم انتظار دارند که نمایندگان بجای کاریابی و رساندن منافع به خود و فامیل و آشنایانشان، در صدد رفع مشکلات مردم و تصویب قوانین لازم برای پیشرفت کشور باشند. مردم انتظار دارند نمایندگان فعلی مجلس در سال آینده تا روز آخر به وظایف خود به نحو احسن عمل کنند و خود را در پیشگاه خداوند و مردم مسئول بدانند.

ختم کلام اینکه
سال ۱۴۰۳ باید سال تحقق وعده‌ها باشد، سال مسیر درست اداره کشور، سال آرامش و آسایش اقتصادی و معاش مردم باید باشد. سال آینده دولتمردان بیشتر باید حواس شان به بطن جامعه باشد و به این مردم شریف و نجیب بیشتر توجه کنند.

فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdcjxhevmuqe8yz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی