شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۶
کد مطلب : 129121

خودکشی آگاهانه؟!

بر اساس آخرین خبر پلیس راهور، تعداد ۷۶۹ ایرانی از ۲۴ اسفند تا ۱۳ فروردین در اثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند و حدود۲۰هزار نفر نیزمصدوم شده‌اند.
این خبر و مشابه آن، دیگر هر سال تکراری و نخ‌نما شده است! سالیانه نیز حدود ۲۹هزار نفر در تصادفات کشور جان خود را از دست می‌دهند.
با شنیدن این اخبار هر کسی از ظن خود تفسیر و تاویل و تحلیل از کشته‌ها را بیان می‌کند، یکی نا ایمن بودن خودروها، دیگری نامناسب بودن جاده‌ها و آن یکی هم خطای انسانی را عامل تصادفات و کشته شدن شهروندان ایرانی اعلام می‌کند.
در بادی امر هر سه عامل برای قتل فجیع شهروندان درست و است اما این که هر سال به چنین آماری می‌رسیم جای سوال است!؟
واقعاً چرا؟
چه باید کرد، چه باید گفت، از چه اهرم‌هایی باید استفاده کرد، چه مجازات‌هایی باید تعیین کرد، جرائم را باید افزایش داد؟ به راستی که دیگر عقل آدمیزاد بجایی قد نمی‌دهد که برای جلوگیری از این کشت و کشتار چه باید کرد؟
راهور به اندازه کافی به شهروندان و خودروسازان هشدارهای فنی و تخصصی می‌دهد، دولت در اصلاح مهندسی راه ها تلاشی می‌کند، صداوسیما و رسانه‌ها فرهنگسازی می‌کنند، اما در این میان خودرسازها برای ایمنی خودروهای مونتاژی خود کاری انجام نمی‌دهند! پس چرا هیچکدام ازاینها جواب نمی‌دهد و بازهم شاهد این قتل های فجیع و داغدار شدن عده‌ای هستیم؟
عقلم که بقول معروف هنگ کرده است، فقط می توانم بگویم عده ای از زندگی خود عاصی شده‌اند و مرگ را استقبال می‌کنند آن هم به طرز فجیعش!!
جزاین هیچ دلیل عقلانی برای خودکشی آگاهانه این جماعت نمی بینم. خدارحمتشان کند.
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdcdxn0ffyt0xf6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی