يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵
کد مطلب : 129140

افراط‌گرایان نگران افراط‌گرایی

صدراعظم آلمان هشدار داد، تهدید پوپولیست های راست افراطی در آستانه انتخابات پارلمان اروپا در ماه ژوئن (خرداد) افزایش یافته است.صدراعظم آلمان در این کنفرانس که در ساختمان پارلمان رومانی برگزار شد، افزود: پوپولیست های راست گرا آماده تخریب آنچه هستند که ما برای کودکان خود ساخته ایم و تلاش می کنند احساسات را علیه پناهجویان و اقلیت ها برانگیزند.
ایراتکس گارسیا پرز رئیس سوسیالیست دموکرات‌ها نیز در این کنفرانس به موضوع افزایش حضور احزاب پوپولیسم در انتخابات ژوئن پرداخت و گفت این احزاب صرفا تهدیدی برای پروژه اروپایی ما هستند. این سخنان پیش از این نیز از سوی سران برخی دیگر از کشورهای اروپایی همچون سوناک نخست وزیر انگلیس، مکرون رئیس جمهور فرانسه، سران ایتالیا و... نیز مطرح شده است. این به اصطلاح هراس از راست افراطی در حالی است که نگاهی به کارنامه دولتمردان اروپا طی دو سال اخیر نشانگر اوج افراط گرایی است که در حال اجراست. اصرار به جنگ اوکراین و کنار نهادن مذاکره با روسیه، رویکرد به تایوان و توسعه ناتو در کره جنوبی و ژاپن علیه چین، افزایش فشارها بر ایران و استمرار اجرایی نکردن برجام، حمایت تمام قد اروپایی‌ها از نسل کشی در غزه و جنایات رژیم صهیونیستی نمودی عینی از این افراط گرایی است.
در همین حال آمارها از افزایش حملات نژادپرستانه علیه مسلمانان در کشورهای غربی حکایت دارد بگونه‌ای که فرانسه سخت‌ترین قوانین را علیه دانش آموزان مسلمان وضع کرده است. با توجه به این مولفه‌ها می‌توان گفت که ادعاهای افرادی همچون شولتز درباب نگرانی از افراط گرایان نوعی فرافکنی و دروغ پردازی برای کسب رای می‌باشد چرا که فردی همچون شولتز و وزیر خارجه وی در این دو سال نشان داده‌اند که از هیچ اقدامی علیه بشریت و صلح فروگذار نمی‌باشد و جهان برای رسیدن به امنیت گزینه‌ای جز مقابله با آنها نخواهد داشت. سران آلمان امروز در رقابت با سران آمریکا و کشورهایی همچون فرانسه و انگلیس موجی از افراط گرایی را رقم زده‌اند که نتیجه آن نیز فجایع انسانی است که صدها هزار نفر را در غزه قربانی کرده است.
 
فرامرز اصغری
https://siasatrooz.ir/vdceeo8z7jh8wzi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی