سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۱
کد مطلب : 129286

در وزارت اقتصاد چه می‌گذرد آقای خاندوزی؟

موضوع اخذ مالیات بر درآمدهای قانونی، مردم و دستگاه‌های اقتصادی و قاطبه کاسبان و تاجران امری است رایج در همه عالم که ما می‌دانیم می‌خوانیم و بسیاری از مواقع هم از نزدیک دیده‌ایم. این روند تابع ضوابط روشن و روش‌های تعریف شده و روش‌های محاسبه شده بر اساس مشاغل گونانون و سطح در آمد آنهاست. از همه مهمتر هیچ رو در رویی چالش زایی میان مؤدیان و بدهکاران مالیاتی بوجود نمی‌آید مگر آنگاه که افزایش‌ها بی رویه اتفاق افتد. گذشته از سطح وسیعی از کالاها خدمات و تجارت و درآمد، موضوعات متنوع و متعددی را دسته بندی کرده‌اید و دسته‌های ناهمطرازی از دهکهای مختلف جامعه را درگیر دریافتهای ناموزون، محاسبه نشده و گاه بدون ضوابط مصوب و با ارقام عجیب از افراد مطالبه می‌کنید. با اینها کاری ندارم اما یک نکته بسیار حائز اهمیت و قطعاً خطرناک است که در بخشهایی که اخبار آن به گوش می‌رسد با تحت فشار گذاشتن و ارعاب طرفها وبا تعیین ارقام نامتعارفی از مالیاتها جو سنگینی از بی اعتمادی‌ها و زد و بندها آشکار است. بدانید برخی حوزه‌های مالیاتی با اعلام ارقام سنگین در مقابل درآمدهای محاسبه نشده و در بسیاری موارد بدون نظارت مؤثر یا اصلاً بدون هیچ نظارتی معترضان را به وکلایی معرفی می‌کنند که آنها هم با دریافت ارقام نامتناسب، از مؤدیان مبلغ هنگفتی را دریافت تا از مقداری از مبلغ کل مالیات را کم کرده و دو طرف را به توافق برسانند.
اگر اینها که سازمان یافته و کم هم نیستند کلاهبرداری و شارلاتانیزم نیست که تشکیلات شما در سطح کشور راه اندازی کرده، پس چیست؟ بگذریم به بنده بفرمایید این را که به کسی زنگ بزنند از حوزه مالیاتی و با عتاب و ارعاب چند بار مطرح کنند که «آخ آخ» انگار پای شما هنوز به اینجاها با نشده، آن جایی که هنوز پای عده‌ای هنوز به آنجا باز نشده بفرمایید چه جور جایی است؟ شما بفرمایید اگر یک دستگاه امنیتی یا انتظامی، متخلف یا مجرمی را بخواهد برای پاسخگویی دعوت کند اینچنین دعوت می‌کند؟
اگر این روشهای تحقیر آمیز و آمیخته با ارعاب و آن زد و بندهایی که دیگر  آشکارا انجام می‌گیرد و تخریب روحی و آلوده سازی مجموعه های بزرگی از بنگاهها و اشخاص فعال در حوزه‌های اقتصادی وجود دارد،‌ اگر ضد انقلاب پروی نیست پس چیست؟
آقای وزیری که شما را می‌شناسیم ! مجموعه شما در این شرایط دشوار سرگرم تشدید ضدیتها و بدبینی‌ها نسبت به نظام است بخصوص آنهایی که حتی علقه‌ای به این نظام دارند هم از دم تیغ می‌گذرانند . از خدا بترسید و این نظام مظلوم و مردم صبور را بیش از این نیازارید.
بخش مهمی از بودجه عمومی کشور از طریق مالیاتهای عجیب و غریب را که به هر چیزی بسته‌اید به چه بهایی تامین می‌شود؟ شما یکسال را میگذرانید اما پشت سر خود سرخوردگانی را به جای می‌گذارید که از نظام و عدالت محوری و شعارهای آن تنها رنگ و لعابی را می‌بینند و از حاکمیت قانون و صداقت و انصاف در آن نا امیدند. از خدا بترسید وبرای مردم صادقانه کار کنید و روسفید، این اریکه چموش قدرت را به بعدی ها بسپارید و بدانید هیچ چیز بزرگتر و مهمتر از رضای خدای عزیز مقتدر نیست و شما و امثال شما چوب می‌خورید اگر صادق نباشید. والسلام.
 
حمید صفری
https://siasatrooz.ir/vdcfc1dyvw6d00a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی