دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۰
کد مطلب : 74344

هماي سعادت روي شانه‌هاي فوتبال ما

خوشحاليم كه يك بارهم كه شده هماي سعادت روي شانه هاي فوتبال ما نشست و در روزي كه بازنده واقعي بوديم، برديم و...

خوشحاليم كه يك بارهم كه شده هماي سعادت روي شانه هاي فوتبال ما نشست و در روزي كه بازنده واقعي بوديم، برديم و سه امتياز طلايي گرفتيم.
در روزي كه گل درست ازبك‌ ها را داور ژاپني نگرفت و سيد مهدي رحمتي در درون دروازه يك تنه مقابل حملات حريف ايستاده بود و در كل ازبك ها ميدان دار بازي بودند برخلاف جريان بازي و در دقيقه ۹۴ با توپ ربايي قلدرانه تيموريان و پاس هوشمندانه انصاري فرد، خلعتبري صاحب توپ شد و با يك شوت استثنايي توپ را به تور دروازه كوبيد؛ ۳ امتیاز شيرين از خانه خوفناك ازبك ها به ارمغان آورديم اما نباید ضعف های بی شمار خود را در این دیدار فراموش كنیم.
هر چند باور داريم سرمربي تيم ملي كشورمان يك تئوريسين حرفه اي در فوتبال امروز دنيا است اما ارنج اوليه بازي نشان داد كي‌روش ازبك ها را خوب آناليز نكرده است و همين اشتباه باعث شد تركيبي را روانه ميدان كند كه در همان ۱۰ دقيقه اول بازي نشان دادند در حد و اندازه هاي رويارويي با اين تيم نصف و نيمه ازبك ها – پنج بازيكن اصلي ازبك ها در اين ديدار محروم بودند- نيستند.
ازبك ها در اين ديدار نشان دادند كه توانايي بالايي در دور زدن مدافعين كناري و زدن ضربات سر دارند دقيقا همان جايي كه آقاي كي‌روش در چيدن بازيكنان به آن توجه لازم را نكرده بود.حضور پژمان منتظري در قلب دفاع تيم ملي اولين اشتباه سرمربي بود چرا كه عقيلي و سيد جلال حسيني به دليل سال‌ها در كنار هم بازي كردن بسيار هماهنگ تر بودند و از آن مهمتر پاشنه آشيل تيم استقلال در ليگ برتر همين ارسال از جناحين بود كه رحمتي هرگز از دروازه خارج نمي‌شود و منتظري نيز هد زدن قهاري در اين پست نبود - اگر عمران‌زاده در قلب دفاع استقلال نبود آمار گل هاي خورده استقلال به مراتب بيشتر بود- حال عقيلي بهترين هد زن خط دفاعي ايران در اين بازي كه جنگ روي توپ هاي بلند بود ذخيره منتظري شده بود!
استفاده از پژمان نوري به جاي پولادي كه حمل توپ ، هد زني ، شوت زني و سرعتي به مراتب بالاتر از نوري دارد نيز از آن دسته تصميمات سئوال برانگيز و دردسرساز بود كه سرمربي تيم ملي در اين ديدار گرفت و تا پايان نيز روي آن اصرار داشت. ازبك ها يك تيم دونده و كاملا قدرتي بودند و استفاده از ابراهيمي كه صرفا روي چاشني سرعت، فوتبال بازي مي كند نيز تصميم اشتباهي بود كه البته آقاي كي‌روش قبل از پايان نيمه اول اين اشتباه را با آوردن خسرو حيدري كه هم در كار دفاعي و هم در بازي‌سازي بسيار بهتر است را جبران كرد.
كي‌روش همچنين در اين ديدار علي كريمي را در نوك پيكان تيم ملي قرار داده بود تا بهترين و كارساز ترين بازي‌ساز فوتبال ايران را تا دقيقه ۷۶ عملا از چرخه بازي خارج كند؛ كي‌ورش با قرار دادن مجتبي جباري در پشت علي كريمي در تفكر خود انتظار بازيسازي جباري و حركات خارق العاده از كريمي در محوطه هيجده قدم را داشت، تفكري كه يك بار هم شكل نگرفت.
در واقع تركیب عجیبی كه كی روش در ابتدای بازی در نظر گرفته بود و در روزی که بسیاری از ملی پوشان ایران حتی سایه ای از گذشته خود نبودند ما به راحتی توپ و میدان را در اختیار حریف قرار داده بوديم.این امر باعث شد غير از شوت نكونام تا دقیقه ۹۴ حتی یك فرصت خوب هم نداشته باشیم.
هرچه به دقایق پایانی نزدیك شدیم تعویض های خوبی در تركیب تیم ایران انجام شد و آوردن خلعتبري و انصاري فرد باعث شد در دقیقه ۹۴ كه تمامی بازیكنان ازبكستان برای گلزنی بر روی دروازه ایران هجوم آورده بودند به گل برسيم.
امیدواريم كی روش ضعف های تیم ملی را برطرف كند يا بهتر بگوييم شناخت بيشتري از توانايي بازيكنان تيم ملي بدست آورد تا بتوانیم در دیدارهای آینده نیز با كسب نتایج خوب مسافر برزيل شویم.

https://siasatrooz.ir/vdcbafbz.rhbaapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی