چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۸
کد مطلب : 74746

مراقب بال‌هاي قو باش

به سلامتي عابر بانك اسبق پرسپوليس و مالك متمول باشگاه استيل آذين باز هم دلش نيامد فوتبال را رها كند و اين بار براي ملوان بندر انزلي دست به جيب شد.
باشگاهي كه طي سال‌هاي اخير همواره با مشكلات مالي دست و پنجه نرم كرده است و ستاره هاي خودساخته اش را فقط به خاطر نداشتن بودجه به ديگر تيم ها هديه كرده است.
اين بار حسين هدايتي در نقش يك ناجي وارد انزلي شد تا اين مشكلات را برطرف كند. اين را مي شد از پلاكاردها و پارچه نوشته هاي نقاط مختلف شهر فهميد. اينكه مردم انزلي به او به چشم يك يار ملوان نگاه مي‌كنند و توقع دارند با آمدن او و خريد ۷۰درصد سهام باشگاه، قوهاي سپيد انزلي دوباره در آسمان صاف پرواز كنند. اما سابقه جناب هدايتي نشان مي دهد كه بايد برخي موارد را به او گوشزد كرد:
اول ـ ميراث فرهنگي
باشگاه ملوان را بايد ميراث فرهنگي مردم انزلي دانست. اين را مي شود از پوسترهاي تيم ملوان يا مرحوم قايقران بر ديوارهاي مغازه هاي شهر ديد. اين را مي شود از لباس هاي يقه ملواني بر تن مردم شهر ديد. فرقي هم نمي كند. از بچه هاي قد و نيم قد گرفته تا پيرمردهايي كه صورتشان آفتاب سوخته شده است. ملوان نام يك تيم نيست. نام يك عزيز براي مردم انزلي است. مردمي كه با بردهاي اين تيم همه دردها و مشكلاتشان را فراموش مي كنند و با باخت اين تيم دنيا روي سرشان خراب مي شود. آقاي هدايتي حفظ اين ميراث معنوي و فرهنگي كار سختي است.
دوم ـ پول همه چيز نيست
اين درست كه ملوان همواره طي سال هاي اخير فشارهاي مالي را تحمل كرده است، اما مشكل اين تيم فقط پول نيست. قرار نيست با تزريق پول همه چيز بر وفق مراد شود. بايد از تجربه هاي سوء مديريت در استيل آذين درس بگيريد و با مديريت درست بتوانيد اين تيم را به بالاهاي جدول برسانيد. تجربه دومين فصل حضور استيل آذين در ليگ برتر نبايد در انزلي تكرار شود. اين تيم بيشتر از آنكه به ستاره ها نياز داشته باشد، به بازيكناني نياز دارد كه هنوز هم (در قحطي تعصب در فوتبال) براي عشق به پيراهن ملوان با اين تيم قرارداد امضا كنند.
سوم ـ بازي را به هم نزن
آقايان مدير باز هم تكرار مي كنيم كه اينجا ملوان است و استيل آذين نيست. اينجا نمي شود به هر بهانه اي تيم را جمع كرد و قيد حضور در ليگ را زد. اينجا نمي شود بازي را به هم زد و بعد با كلي ناز و كرشمه و التماس تيم را به ليگ برگرداند. خواهش مي كنيم اين ميراث انزلي‌چي‌ها را كه از چاله درآورده ايد، به چاه نيندازيد. ممنون مي شويم.

محسن رجبي

https://siasatrooz.ir/vdch-qnq.23nkkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی