روز چهارشنبه گذشته با اطلاع از خبر پیشفروش اینترنتی بلیتهای فیلم فجر از ظهر دست به اينترنت شد و چهاردونگ حواسش را داد به www.fajrticket.ir كه بتواند دو سري بليت سينماي آزادي را براي ديدن فيلمهاي سيوسومين جشنواره فيلم فجر پيشخريد كند. شماره كارت حساب و كد دوم اينترنتي آن را هم دائما با خود مرور ميكرد تا بتواند در نهايت سرعت پيروز رزمآرايي با سايت خريد اينترنتي جشنواره شود. بليت فيلمها به دو گروه تقسيم شده و بايد خوب تمركز كند كه خير كدام گروه برايش بيشتر است و از كدام گروه ميتواند صرف نظر كند و ۱۱ بلیت، برای ۱۱ عنوان فیلم، در ۱۱ روز جشنواره بخرد.
با آغاز امكان خريد بليتها كه مواجه ميشود، مشاهده ميكند كه بايد پلهپله مسيري را طي كند تا خريد به اسم او پايان يابد. اما هنوز چند دقيقهاي از آغاز به دست و پنجه نرم كردنش با سايت نميگذرد كه مدام با خطاهاي سايت مواجه ميشود و بارها از سايت بيرون انداخته ميشود. اين يعني اينكه بايد دوباره مراحل لازم را از اول آْغاز كند و اين يعني احتمال اينكه نتواند پيروز اين ميدان شود براي خريد دو سري بليت جشنواره دارد زياد ميشود. از قضاي بد روزگار و در كمال ناباوري همين طور ميشود و تلاشهاي او به جايي نميرسد. بليتها تمام شده و او كه چند بار به خاطر خطاي بارگذاري و ادامه كار سايت، مجبور به آغاز از ابتدا شده، دست خالي از بليتهاي جشنواره ميماند.
بعد از ساعاتي براي ارائه اعتراض، همان شب و اگر چه ديرهنگام، راهي ساختمان ستاد ميشود و وارد روابط عمومي ميشود. توپش آنقدر پر هست و آنها هم آنقدر فهمشان ميرسد كه با او با آرامش برخورد كنند تا حداقل اعتراض شفاهي و حضوريش از مشكلات سايت قدري آرامش كند. با هدايت و راهنمايي يكي از آقايان و يكي از خانمهاي روابط عمومي جشنواره، قرار ميشود فردا بارديگر تلاش كند براي خريد اينترنتي بليتها. شماره تلفني هم ميدهند كه اگر نشد با اين شماره تماس بگيرد. راه ديگري هم كه پيش پاي وي گذاشته ميشود مراجعه به پرديس سينمايي ملت و طرح مشكل با مسئول سايت فروش بليتهاي جشنواره است.
فرداي آن روز يعني پنجشنبه هفته گذشته بار ديگر از اولين دقايق بازگشايي سايت، تلاش او هم آغاز ميشود و اما اين بار هم با وجود اينكه در طي مسير خريد بليتها حتي چند باري هم پول واريز ميكند، اما خطاهاي سيستمي مانع از تكميل ثبت نام ميشود و دست از پا درازتر و برافروخته از اين اتفاق كه نميتواند كار به اين سادگي را از طريق اينترنت انجام دهد، شال و كلاه ميكند و عازم پرديس ملت ميشود و سراغ مسئول سايت را ميگيرد. در آنجا هم اعتراض خود را مطرح ميكند و تازه كاشف به عمل ميآيد كه خود دوستان در آنجا از نعمت اينترنت محرومند و اين يعني وااسفا بر جشنوارهاي مدعي كه ستاد سايت فروش اينترنتي بليتش اينترنت ندارد.
همكاران آنجا براي بررسي مشكل پيش آمده، با اينترنت موبايلشان به سايت مراجعه ميكنند و خود نيز با همان خطاهاي سايت مواجه ميشوند. آنها در توجيه، مواردي از جمله فزوني حجم مراجعات را مطرح ميكنند، اما اين يعني ما نميخواهيم زير بار خطاي كارمان برويم. چرا كه براي جشنوارهاي كه حالا سي و سه ساله شده و در تقويم جشنوارههاي سال هم خوب جا خوش كرده و از سال گذشته هم دبيرش معرفي شده، چندان منطقي نيست كه نتوانسته باشد چنين مواردي را پيشبيني كند. با اين وجود تداوم تلاشهايشان اين ميشود كه دو سري بليت براي وي خريداري كنند.
جان كلام آنكه سماجت و پيگيري وي موجب شد كه به خريد بليتهاي جشنواره نائل شود و اين دو تجربه برايش يادگار ماند كه به ادعاهاي مديران جشنواره در خصوص سهولت در خريد اينترنتي دل نبندد و ديگر اينكه در صورت بروز مشكل به مركز ايجاد كننده مشكل مراجعه كند.