جمعه ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۱
کد مطلب : 126492
آیین شیرخوارگان حسینی(ع) در سراسر ایران برگزار شد

طفلانی که نذر ظهور مهدی موعود شدند

طفلانی که نذر ظهور مهدی موعود شدند
امسال هم برای چندمین سال متوالی مادران با درآغوش گرفتن فرزندان شیرخوار و کودکان خود در مراسم شیرخوارگان حسینی(ع) برای گرامیداشت و مظلومیت امام حسین (ع) و حضرت علی اصغر (ع) حضور پیدا کردند و فرزندان خود را نذر قیام منجی بشریت حضرت مهدی موعود(عج) کردند.  
صبج جمعه همزمان با نخستین جمعه ماه محرم همایش شیر خوارگان حسینی(ع) همزمان در مصلای امام خمینی (ره) تهران و سراسر کشور و ۴۵ کشور جهان با حضور مادران و کودکان برگزار شد.  
مادران به فرزندان خود لباس‌های سبز که نشان علوی بودن آنها است پوشانده و سربندهای «یا علی‌اصغر (ع)»  و «یا حسین (ع)» و «یا فاطمه الزهرا(س)» و «یا حضرت رقیه(س)»  بر پیشانی آنها بسته بودند تا در این اجتماع بزرگ شرکت کنند و پیام مظلومیت حضرت سیدالشهدا(ع) و طفل شیرخوار امام حسین را به گوش جهانیان برسانند.
در این مراسم پس از قرائت قرآن و اجرای گروه سرود «نینوا»؛ حاج احمد بابایی به شعر خوانی در وصف مقام حضرت سید الشهدا و یاران ایشان پرداخت. سپس مداحان به مدیحه سرایی در وصف و مقام امام حسین (ع) و حضرت علی اصغر(ع) پرداختند و مادران با چشمان گریان ندای «لبیک یا مهدی(عج)» را در این مراسم طنین انداز کردند. در بخش دیگری از این مراسم گروه سرودی متشکل از دختران خردسال به اجرای سرودی از زبان حضرت رقیه(س) در سخن با برادر خود پرداختند. همچنین در پایان این مراسم باشکوه سیدمحمد علوی از مداحان برجسته کشور به ذکر روضه حضرت علی اصغر(ع) پرداخت و دو بیتی را با همراهی مادران دل سوخته خواند:
اصغر من کی به زبان آمده
حرمله با تیر و کمان آمده
امسال این مراسم در8000 نقطه برگزار شد و حدود یک میلیون دست لباس برای برگزاری این همایش دوخت شده بود که به همراه متن نذرنامه که به زبان‌های مختلف ترجمه شده در داخل و خارج از کشور توزیع شد. هدف از برگزاری این همایش رساندن پیام مظلومیت امام حسین(ع) و طفل شیرخوار ایشان، حضرت علی اصغر (ع) است که جهانیان بتوانند با نهضت عاشورا و پیام امام حسین(ع) که اصلاح امت و امر به معروف و نهی از منکر بود آشنا شوند.
https://siasatrooz.ir/vdcb90b85rhb5ap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی