شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
کد مطلب : 127172
شهردار تهران در پاسخ به سیاست روز:

قرارداد 10 هزار تاکسی برقی عملیاتی می‌شود

قرارداد 10 هزار تاکسی برقی عملیاتی می‌شود
شهردار تهران گفت: طبق تفاهم نامه صورت گرفته با وزیر صمت، در هفته جاری قسمت اول قرارداد برای 10هزار تاکسی برقی عملیاتی می‌شود.
به گزارش سیاست روز؛ علیرضا زاکانی روز شنبه در حاشیه بهره‌برداری از طرح نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران در قالب هفتاد و چهارمین پویش امید و افتخار در پاسخ به سوال سیاست روز در خصوص ورود تاکسی‌های برقی به ناوگان تاکسیرانی گفت: طبق تفاهم نامه صورت گرفته با وزیر صمت در هفته جاری قسمت اول قرارداد برای 10هزار تاکسی برقی عملیاتی می‌شود.
شهردار تهران با اشاره به انعقاد قرارداد برای ورود اتوبوس‌ها و مینی بوس‌های جدید به ناوگان حمل‌ونقل گفت: با توجه به تلاش‌های انجام شده، برای ورود سه‌هزار دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت قرارداد بسته شده است که از این تعداد دستگاه، ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس است. وی ادامه داد: در این دوره از مدیریت شهری تاکنون ۶۶۷ دستگاه اتوبوس و مینی بوس نیز نوسازی شده‌ که عمده این دستگاه‌ها اتوبوس است. از ۶۶۷ اتوبوس و مینی‌بوس اشاره شده؛ ۲۳۷ دستگاه مربوط به ۶ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ است و این روند نوسازی و بازسازی در ۶ ماهه دوم امسال ادامه خواهد داشت.
زاکانی با اشاره به فعالیت یک خط بازسازی برای اتوبوس‌ها، اظهار داشت: ۱۵۰ دستگاه اتوبوس در ۶ ماهه ابتدای سال جاری بازسازی شده است و این میزان تا پایان سال افزایش می‌یابد.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: همچنین از سه هزار دستگاه اشاره شده، هزار دستگاه اتوبوس برقی است که ماه آینده ۵۰ دستگاه آن به خطوط اتوبوسرانی وارد خواهد شد و بنا داریم در یک زمان‌بندی مشخص کم کم از بخش دیزلی و سوخت‌های فسیلی به سمت اتوبوس های برقی گام برداریم.
زاکانی به ورود اتوبوس‌های سه کابین (متروباس) اشاره کرد و گفت: چهار دستگاه از این اتوبوس‌ها در گذشته فعال بودند اما به دلایلی در مدیریت دوره پنجم مورد استفاده قرار نگرفتند و در این دوره از مدیریت شهری ۲ دستگاه از این اتوبوس‌ها را نوسازی و وارد چرخه حمل و نقل کردیم و ۲ دستگاه دیگر نیز وارد چرخه حمل‌ونقل خواهند شد. وی از ورود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس سه کابین به چرخه حمل‌ونقل عمومی شهر تهران خبر داد و گفت: در همین ارتباط با یکی از شرکت‌های داخلی که با یک مجموعه خارجی مرتبط است، تفاهم‌نامه‌ای امضا شده و این اتوبوس‌ها نیز وارد چرخه حمل‌ونقل خواهد شد.شهردار تهران با اشاره به اینکه اتوبوس‌های قبلی یورو ۵ نبودند اما اتوبوس‌های جدید با استانداردها وارد چرخه حمل و نقل خواهد شد، افزود: همه اتوبوس‌ها در فرایند پلاک‌گذاری است و بنا داریم هر ماه تعدادی از این اتوبوس‌ها وارد چرخه حمل‌ونقل و خدمت رسانی شود.
زاکانی درباره خطوط فعالیت اتوبوس‌های برقی در پایتخت گفت: این اتوبوس ها در محور خیابان جمهوری به کار گرفته خواهد شد.
https://siasatrooz.ir/vdchqqnzi23nizd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی