يکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴
کد مطلب : 127181
لندن همچنان مانع از پایان جنگ اوکراین می‌شود

انگلیس جنگ جهانی سوم را کلید می‌زند

انگلیس جنگ جهانی سوم را کلید می‌زند
به رغم آنکه بسیاری از کشورها و سازمان ملل به دنبال روند صلح در اوکراین هستند اما انگلیس با اعزام نیروی نظامی که البته برای کاهش حساسیت‌ها آن را تکذیب کرده به دنبال استمرار جنگ است که می‌تواند زمینه ساز جنگ سوم جهانی شود.
 «مارجوری تیلور گرین»، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به تصمیم دولت انگلیس برای اعزام نیروهای زمینی به اوکراین اعلام کرد که لندن با این اقدام جنگ جهانی سوم را آغاز خواهد کرد.تیلور گرین با انتشار متنی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: آنها جنگ جهانی سوم را شروع خواهند کرد. آمریکا نمی‌تواند در چنین چیزی مشارکت کند. هیچ نیروی نظامی آمریکایی در اوکراین حضور ندارند.وی در ادامه افزود آمریکا به جای حمایت از اوکراین باید از مرزهای خود حفاظت کند.«گرانت شاپس»، وزیر دفاع جدید انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه «تلگراف» اعلام کرد که این کشور برای نخستین بار تصمیم دارد نیروی نظامی به اوکراین اعزام کند. وی مدعی شد که این نیروهای زمینی برای آموزش نیروهای نظامی اوکراین در میدان نبرد به کی‌یف اعزام می‌شوند.
شاپس که هفته گذشته با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در کی‌یف دیدار و گفت‌وگو کرد، دراین‌باره اضافه کرد که این ابتکار پیشنهادی در حال بررسی است و با هدف کاهش اتکای انگلیس و سایر اعضای ناتو به پایگاه های موجود است.به نوشته اسپوتنیک، برنامه آموزشی برای ارتش اوکراین، که توسط ده کشور دیگر حمایت می شود، مهارت های ضروری را برای بیش از ۲۶۵۰۰ نیروی استخدام شده اوکراینی فراهم کرده است. بنابر اعلام وزارت دفاع انگلیس پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال، در چارچوب این برنامه آموزشی بیش از ۳۰۰۰۰ سرباز اوکراینی آموزش ببینند. البته با افزایش واکنش‌های منفی جهانی، «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس اظهارات منتسب به «گرانت شاپس» وزیر دفاع این کشور درباره اعزام نیروی نظامی انگلیس به اوکراین را تکذیب کرد. «ریشی سوناک» انتشار گزارش‌ها درباره سخنان «گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس مبنی بر تدارک لندن برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین را، «اشتباه» خواند.وی تصریح کرد: «آنچه وزیر دفاع گفته بود این بود که شاید یک روز در آینده ما در اوکراین (به نظامیان این کشور) آموزش بدهیم اما این یک موضوع در دراز مدت است و مساله مربوط به الان نیست». این ادعای سوناک در حالی مطرح می‌شود که شواهد امر از حضور گسترده نیروهای انگلیسی در اوکراین در کنار ارسال تسلیحات از جمله بمب‌های آغشته به اورانیوم ضعیف شده به کی یف حکایت دارد. در این میان مجلس سنای آمریکا لایحه بودجه 45 روزه را تصویب کرد تا دولت این کشور به تعطیلی کشیده نشود اما لایحه تصویب شده فاقد هرگونه بودجه برای کمک به اوکراین است. رسانه‌های آمریکا از تصویب لایحه برای جلوگیری از تعطیلی فعالیت‌های دولت فدرال آمریکا بدون تعیین بودجه برای کمک به اوکراین خبر دادند.
نشریه هیل نوشت: پس از تصویب لایحه جلوگیری از تعطیلی فعالیت دولت فدرال ایالات متحده که بدون تعیین بودجه برای کمک به اوکراین حاصل شد، «کوین مک کارتی» رئیس مجلس نمایندگان تاکید کرد او همچنان از این کشور حمایت می‌کند، اما قبل از ارائه کمک‌های مالی جدید، باید طرحی ارائه شود که در آن «تعریف پیروزی در جنگ اوکراین» مشخص شده باشد!گاردین هم نوشت: حتی پس از تصویب شدن لایحه مورد نیاز برای فعال نگه داشتن دولت آمریکا و جلوگیری از تعطیلی این دولت، «جو بایدن» خواستار در نظر گرفته شدن بسته حمایتی از اوکراین شده  و گفته برای در نظر گرفتن بسته حمایتی جدید از اوکراین، پافشاری خواهد کرد.آسوشیتدپرس نیز در گزارشی نوشت: بسیاری از قانون‌گذاران اذعان دارند که با ادامه یافتن جنگ بین روسیه و اوکراین، کسب موافقت برای کمک به اوکراین در کنگره دشوارتر خواهد شد زیرا مقاومت جمهوری‌خواهان در برابر ارائه کمک‌های بیشتر به اوکراین در کنگره شدت گرفته است.
روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی جدید فاش کرده که مرکز پزشکی منطقه‌ای «لندستول» آلمان که به ارتش آمریکا اختصاص دارد، در اقدامی بی‌سروصدا، سربازانی را که در جریان نبرد اوکراین زخمی شده‌اند، مورد مداوا و درمان قرار می‌دهد. طبق گزارش نیویورک تایمز، مشخص شده که اکثر مجروحان جنگی تحت درمان در این مرکز پزشکیِ ارتش آمریکا در آلمان، سربازان داوطلب آمریکایی هستند که در جنگ علیه روسیه در اوکراین شرکت کرده‌اند. به نوشته نیویورک تایمز، ارتش آمریکا بدون سروصدا شروع به درمان مجروحان جنگی آمریکایی و دیگر سربازانی که در جنگ اوکراین زخمی شده‌اند، کرده و در حال حاضر ۱۴ سرباز مجروح در این بیمارستان بستری هستند. این نشریه نوشته میزان مجروحان بستری شده در این بیمارستان گرچه کم است اما نشان‌دهنده این موضوع است که ایالات متحده آمریکا همچنان مشارکت قابل توجه و عمیقی در اوکراین دارد.
در این میان «دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت روسیه اعلام کرد که برای ارتش این کشور نظامیان انگلیسی مشغول به آموزش نظامی در خاک اوکراین، «اهداف نظامی مشروع» هستند.وی در پُستی در تلگرام در واکنش به اظهارات «گرانت شاپس» وزیر دفاع جدید انگلیس درباره اعزام نیروهای نظامی به اوکراین برای آموزش نظامیان این کشور نوشت: «(این) مربیان آنها را به یک هدف قانونی برای نیروهای مسلح ما تبدیل خواهد کرد. به خوبی درک می‌کنند که آنها بی رحمانه نابود خواهند شد البته نه به عنوان مزدور، بلکه به عنوان متخصصان انگلیسی ناتو». از سوی دیگر در حالیکه درخواست بودجه میلیارد دلاری رئیس‌جمهور آمریکا برای کی‌یف در کنگره رد شد، «جو بایدن» خواستار کمک بی‌وقفه ایالات متحده به اوکراین برای نبرد با روسیه شد. در همین حال پیروزی «رابرت فیکو» در انتخابات پارلمانی اسلواکی زنگ خطر را در متحدان اوکراین به صدا درآورده است، سیاستمدار چپگرایی که مخالف تحریم‌ها علیه روسیه و کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین است. با مشخص شدن نتایج شمارش بیش از ۹۹ درصد آرای انتخابات پارلمانی در اسلواکی، از پیروزی حزب چپگرای «مسیر» به رهبری نخست‌وزیر پیشین این کشور حکایت دارد.خبرگزاری رویترز و رسانه‌های جریان اصلی در غرب، در توصیف رابرت فیکو او را «پوپولیست، حامی روسیه و مخالف مواضع آمریکا و غرب در جنگ اوکراین» توصیف کرده‌اند.رابرت فیکو در مبارزات انتخاباتی خود اعلام کرده بود که در صورت بازگشت به قدرت، به حمایت نظامی اسلواکی از اوکراین پایان می‌دهد. او در دو مقطع زمانی (۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸) نخست‌وزیر اسلواکی بود.
https://siasatrooz.ir/vdch6qnzz23nizd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی