يکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴
کد مطلب : 127184
سید ابراهیم رئیسی:

عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی حرکت قهقرایی است

عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی حرکت قهقرایی است
رئیس جمهور تاکید کرد که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی حرکت در سیر قهقرایی برای هر دولتی است.
سید ابراهیم رئیسی دیروز در سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با تبریک ولادت پیامبر اسلام و امام صادق و گرامیداشت یاد مجاهدین وحدت اسلامی، اظهار کرد: امروز موضوع وحدت بسیار اهمیت دارد همواره در تاریخ اسلام وحدت امت اسلامی دارای اهمیت بوده و اهمیت وحدت روز به روز در عالم اسلام مورد تاکید قرار می گیرد. توجه به وحدت توجه به امر فردی و مقطعی نیست، بلکه یک منظومه فکری با محوریت حق و قرآن و نبی مکرم اسلام و عترت پاک او است.
رئیسی همچنین افزود: رسول الله به عنوان بهترین خلق خدا جلوه همه خوبی های عالم، اخلاق، صبر، ایمان، مجاهدت در راه خداست و الگویی برای همه بشریت و انسان معاصراست. موفقیت رسول خدا در پرتو شرح صدر اوست. شاخص عقب گرد و سیر ارتجاعی و قهقرایی در امت اسلامی چیست؟ پیروی از کفار رمز سیر ارتجاعی امت اسلامی است. این ها پیام خداو رسول خداست. رمز پیروزی مسلمانان ، وحدت و انسجام آنها با محوریت اعتقاد به خدا و تاسی از قرآن بوده است. پیروی از بیگانگان سیر ارتجاعی را به دنبال دارد. امروز نظام سلطه می داند مهمترین سد در برابر او مردم مسلمان دلداده به خدا هستند.
وی ادامه داد: حرکت‌های تکفیری و جنایت در پاکستان و افغانستان توسط دست نشانده‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام می‌شود. در حالیکه این نشست‌های وحدت اهمیت زیادی دارد و ادراک مشترک بین بایسته‌های علمای جهان اسلام به وجود آورده است. ادراک و نگاه مشترک همه بر اتحاد و نفرت از تکفیر است. نگاه مشترک همه ما با این نشست‌ها بوجود آمده است.
رئیسی با بیان اینکه این نشست وحدت بخش، ضدصهیونیستی، ضد امپریالیستی و ضد نظام سلطه است، گفت: امروز معتقدیم به برکت خون مطهر شهدا و اقدامات مجاهدین، امت اسلامی می‌خواهد مسلمان زندگی کند. خودیابی تاریخی در جهان اسلام پیدا شده است و همه معتقد به امنیت، صلح، آسایش و رفاه امت اسلامی هستند. وحدت و انسجام در پیشرفت امت اسلامی اهمیت زیادی دارد. جهان اسلام هم جهان قدرتمندی است و اهرم اقتصادی، موقعیت جغرافیایی بسیار مهم، سابقه غنی و تاریخی دارد و آماده ایفای نقش جهانی است.
وی با بیان اینکه شهیدان ما از جمله شهید سلیمانی و المهندس و سایر شهدا در کشورهای اسلامی رسالت سنگینی را بر عهده ما گذاشته‌اند، گفت: شهدای بزرگوار ما از ما انسجام، وحدت، ایستادگی و امید به آینده را می خواهند. دشمن می خواهد امت اسلامی را مایوس کند و بگوید آنچه من اراده کنم همان می‌شود، اما امت اسلامی این محاسبه را بهم ریخته و می خواهد ثابت کند ما عبد خدا و پیرو رسول خدا هستیم و به پیام شهدا گوش داده و در این مسیر گام برمی داریم. آنچه بیگانگان انجام داده از جمله توهین به قرآن، توهین به پیامبر و اولیای دین، راه‌اندازی گروه‌های تکفیری، تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و اقدامات رسانه ای همه حلقه‌های یک زنجیر برای متوقف کردن امت اسلام است اما امت اسلام ثابت کرده دشمن شناس و دشمن ستیز است.
https://siasatrooz.ir/vdcaa0n6y49nu61.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی