جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۱
کد مطلب : 127221
درگذشت پسر دانای محله برو بیا

خاطراتش را گذاشت و رفت

خاطراتش را گذاشت و رفت
با محله برو بیا و محله بهداشت با او آشنا شدیم، در قاب تلویزیون، دوران کودکی و نوجوانی ما به چند برنامه در دهه شصت ختم می‌شد، آتیلا پسیانی یکی از بازیگران آن مجموعه‌های کودکانه برای تلویزیون بود. آتیلا پسیانی در محله برو بیا 25 سال داشت و چقدر خوب نقش یک کودک را بازی می‌کرد.
نقش آفرینی‌های او در فیلم‌ها و سریال‌های تأثیر گذار ادامه داشت و زیر تیغ یکی از سریال‌های ماندگا او در ذهن مردم است. بازیگر و هنرمندی با اخلاق که بدون هیچ حاشیه‌ای به کار حرفه‌ای خود ادامه می‌داد و حتی زمانی هم که با بیماری سرطان درگیر بود در سریال بی‌گناه در شبکه خانگی نقش آفرینی کرده بود.
و سرانجام آتیلا پسیانی بازیگر خوب و تأثیرگذار کشورمان در 66 سالگی از دنیا رفت و ما را با همه فیلم‌ها، سریال‌ها و تئاترهایی که در آنها نقش آفرینی کرده بود تنها گذاشت تا با آنها خاطره بازی کنیم.
آتیلا پسیانی کارگردان، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون پس از تحمل یک دوره بیماری دیروز جمعه۱۴ مهرماه در ۶۶ سالگی درگذشت.
در همین زمینه انجمن بازیگران خانه سینما اعلام کرد: «با قلبی اندوهگین و دردبار و زبانی الکن به اطلاع می‌رسانیم متاسفانه هنرمند ارزشمند و بی‌بدیل سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان آتیلا پسیانی عزیز پس از دوران سخت و طولانی بیماری و در خارج از وطن از میان ما رفت و به آرامش بیکران پیوست.
انجمن صنفی بازیگران خانه سینما این سوگ بزرگ را به خانواده محترم و هنرمند ایشان، خانم فاطمه نقوی، خانم ستاره پسیانی و آقای خسرو پسیانی و همچنین به حضور همکاران گرامی، جامعه تئاتری کشور و تمامی دوست‌داران ایشان تسلیت عرض می‌نماید.
آتیلا پسیانی بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون متولد دهم اردیبهشت سال ۱۳۳۶ و فرزند جمیله شیخی بود، وی فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود که بازی در تئاتر را از سال ۱۳۵۶ آغاز کرده و بازی در سینما را از سال ۱۳۶۰ با فیلم عفریت، کاری از فرشید فلک‌نازی، تجربه کرد.
پسیانی از دهه ۶۰ به بعد حضور فعالی در عرصه تئاتر ایران داشته که شامل اجراهای جشنواره‌ای و آزاد می‌شود. وی با آثارش در چندین دوره جشنواره تئاتر فجر حضور داشته که از این میان می‌توان به جشنواره فجر سال ۱۳۷۰ اشاره کرد. پسیانی در این دوره «واقعه‌خوانی جهاز جادو» نوشته محمد چرمشیر را کارگردانی کرد و در کنار آثاری نظیر «سایه ماه» به کارگردانی انوشیروان ارجمند، «مرگ یزدگرد» به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی گلاب آدینه، دلدار به نویسندگی و کارگردانی حسین نوری و «مال‌کنون» به نویسندگی و کارگردانی مریم معترف و عزت‌الله مهرآوران به روی صحنه برد.
فیلم‌های «کشتی آنجلیکا»، «دو فیلم با یک بلیت»، «مسافران»، «خاکستر سبز»، «هیوا»، «شام آخر»، «فرزند صبح»، «پاداش سکوت»، «آتش بس»، «مجردها»، «کما»، «پل چوبی»، «زندگی خصوصی»، «نیمه شب اتفاق افتاد»، «نگار»، «کارگر ساده نیازمندیم» و سریال‌های «محله برو بیا»، «محله بهداشت»، «اولین شب آرامش»، «زیر تیغ»، «پرده نشین»، «برف بی‌صدا می‌بارد» و تئاترهای «جنایت و مکافات» «باغ آلبالو» «مخمل آبی»، «پروفسور بوبوس»، «کالیگولا شاعر خشونت»، «قهوه قجری»، «درد دل با سگ»، «رستخیز» از آثار زنده‌یاد پسیانی است. زنده یاد پسیانی چندی پیش برای سفری شخصی، به فرانسه رفته بود که در پی وخیم شدن بیماری‌ سرطان مجبور شده بود در بیمارستانی در این کشور بستری شود.
پس از انتقال پیکر آتیلا پسیانی به ایران زمان و مکان تشییع و وداغ با او اعلام خواهد شد.
https://siasatrooz.ir/vdccimqss2bqii8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی