تعزیرات آماده دریافت گزارش‌های مستند درباره احتکار خودروسازان
سازمان تعزیرات حکومتی آماده دریافت گزارش‌های مستند ارگان‌ها و نیز گزارش‌های مردمی درباره احتکار خودروسازان است تا پرونده را در یکی از شعب ملی خود مورد رسیدگی قرار دهد.
به گزارش تسنیم، شائبه دپوی غیرقابل توجیه و احتکار خودرو در پارکینگ‌های دو خودرساز بزرگ کشور با هدف کنترل قیمت و جلوگیری از کاهش قیمیت خودرو در بازار، از مدتی قبل در رسانه‌ها مطرح است.
اظهارنظرهای برخی مسئولان هم بر این شائبه دامن زد که واکشن رئیس قوه قضاییه را در پی داشت و وی در جلسه این هفته شورای عالی قضایی به سازمان بازرسی کل کشور دستور داد تا موضوع مورد بررسی قرار بگیرد.
اما رئیس سازمان بازرسی اعلام کرد؛ بررسی‌های انجام شده از سوی بازرسان سازمان بازرسی کل کشور حاکی از احتکار خودروسازان نیست و خودروهای دپو شده دارای مشکلات استاندارد هستند.
اما یک مقام سازمان ملی استاندارد همچنان بر غیرقابل توجیه بودن دپو کردن خودروها در پارکینگ‌های خودروسازان را مورد تأکید قرار داد. مدیرکل دفتر تخصصی ارزیابی انطباق صنایع حمل‌ونقل و ماشین‌آلات سازمان ملی استاندارد پس از بازدید از پارکینگ‌های دو خودروساز بزرگ کشور (ایران‌خودرو و سایپا) گفت: خودروهای کوییک دپوشده در پارکینگ‌های سایپا و خودرو‌های رانا، پژوپارس، دنا و تارا دپوشده در پارکینگ‌های ایران‌خودرو مشکل تأییدیه استاندارد و مشکلی برای تحویل به مشتری ندارند.
به استناد این اظهارنظرها تسنیم گزارسی با عنوان "باز هم "احتکار خودرو" توسط 2 خودروساز بزرگ کشور؟!/ لزوم ورود سازمان تعزیرات به این پرونده" منتشر کرد و خواستار ورود سازمان تعزیرات حکومتی، به‌عنوان مرجع رسیدگی‌کننده به احتکار، به موضوع دپوی خودروهای تولیدی در پارکینگ‌های سایپا و ایران‌خودرو شد.
احمد اصانلو؛ رئیس سازمان تعزیرات حکومتی پس از ملاحظه این گزارش اعلام کرد؛ سازمان تعزیرات آماده دریافت گزارش‌های ارگان‌ها، مسئولین ذیربط و نیز گزارش‌های مستند مردمی درباره احتکار خودرو از سوی شرکت‌های خودروساز است تا پرونده را در یکی از شعب ملی خود مورد رسیدگی قرار دهد.
بر این اساس مسئولین مرتبط و مردم می‌توانند "گزارش‌های مستند" خود درباره دپوی خودروهای تولیدی و آماده تحویل را از طریق سامانه تلفنی 135 به تعزیرات اعلام کنند تا مورد رسیدگی قرار بگیرد.
خبر دیگر خودرویی آنکه سامانه عرضه خودروهای وارداتی در هفته آینده برای افرادی که در مرحله اول ثبت نام نموده و دارای اولویت می باشند ( ثبت نام جدید در این مرحله انجام نمی شود) جهت انتخاب باز می گردد.سامانه یکپارچه خودرو وارداتی در اطلاعیه ای اعلام کرده است: « به اطلاع متقاضیان خرید خودروهای وارداتی می رساند از آنجا که شرکت های واردکننده فرایندهای قانونی برای مجوزهای لازم ( استاندارد، محیط زیست و…) را انجام داده اند، سامانه عرضه خودروهای وارداتی در هفته آینده برای افرادی که در مرحله اول ثبت نام نموده و دارای اولویت می باشند ( ثبت نام جدید در این مرحله انجام نمی شود) جهت انتخاب باز می گردد. لازم به ذکر است قبل از عرضه مشخصات فنی و تصاویر خودروها حهت بررسی و انتخاب متقاضیان محترم ارائه می گردد. “البته ضیغمی معاون وزیر صمت نیز پیش از این با بیان اینکه سامانه خودروهای وارداتی در یکی دو روز آینده با طراحی جدید بارگذاری خواهد شد، گفته بود، از هفته آینده عرضه 8 مدل خودروی وارداتی آغاز خواهد شد.
خبر دیگر آنکه رئیس سازمان حمایت با اشاره به وجود تعداد زیاد خودرو در پارکینگ ایران خودرو در خراسان رضوی گفت : این خودروها باید هر چه سریع‌تر ترخیص و به مشتریان واگذار شود.حسن فرهیدزاد  نسبت به ترخیص و ارسال هر چه سریع‌تر خودروهای موجود در توقفگاه شرکت ایران خودرو خراسان رضوی واقع در نزدیکی شهر بینالود تاکید کرد.رئیس سازمان حمایت  در بازدیدی سرزده از شرکت ایران خودرو خراسان و بازدید از حجم بالای خودروهای موجود در توقفگاه این شرکت، روند ارسال و واگذاری خودروها به مشتریان را بررسی کرد.
وی اظهار کرد: در هر مقوله ای باید هر چه سریع‌تر مشکلات برطرف شود و مشتریان به خودروهای خود دسترسی پیدا کنند.فرهیدزاده در حاشیه این بازدید  به ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به شکایات خودرو که اخیرا به کل کشور ابلاغ شده است، اشاره کرد و گفت: این دستورالعمل به ۳۱ استان ابلاغ شده و در آن نحوه رسیدگی به شکایات مشخص شده است.وی بیان کرد: از ابتدای فروردین ماه امسال تا پایان شهریورماه، ۷۷۷ هزار پرونده تخلف در همه حوزه های بازار در سامانه مدیریت بازرسی (سیمبا) تشکیل شده است که ارزش ریالی آن ۱۷۵ هزار و ۴۷۲ میلیارد تومان است، از این تعداد ۱۱۴ هزار پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است، از پرونده های تشکیل شده ۲۴۲ پرونده مربوط به خودرو بوده که در یک ماه گذشته و پس از ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به شکایات در حوزه خودرو تشکیل شده است.وی بیان داشت: از ابتدای فروردین ماه امسال تا پایان شهریورماه، ۷۷۷ هزار پرونده تخلف در همه حوزه های بازار در سامانه مدیریت بازرسی (سیمبا) تشکیل شده است که ارزش ریالی آن ۱۷۵ هزار و ۴۷۲ میلیارد تومان است، از این تعداد ۱۱۴ هزار پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است، از پرونده های تشکیل شده ۲۴۲ پرونده مربوط به خودرو بوده که در یک ماه گذشته و پس از ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به شکایات در حوزه خودرو تشکیل شده است.
https://siasatrooz.ir/vdcdx50fxyt0xx6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی