جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸
کد مطلب : 127351
صهیونیست‌ها پس از بیمارستان المعمدانی این‌بار کلیسای ارتدوکس غزه را به خاک و خون کشیدند

ممانعت آمریکا از آتش‌بس همزمان با تقویت توحش اسرائیل

رژیم صهیونیستی: حفظ جان غیرنظامیان اولویت ما نیست
صهیونیست ها در جنایتی دیگر، پس از حمله به بیمارستان المعمدانی شهر غزه، این بار یکی از ساختمان‌های کلیسای ارتدوکس این شهر هدف حمله قرار داد که در جریان آن شماری شهید و زخمی شدند در حالی که همزمان آمریکا ضمن مخالفت با آتش بس، بر حمایت‌های نظامی و لزوم تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه با ادعای حذف حماس تاکید کرد.
وزارت کشور فلسطین در غزه با اعلام این خبر افزود که در نتیجه این بمباران، ساختمان کلیسای ارتدوکس غزه فرو ریخت.شبکه الاقصی وابسته به جنبش حماس اعلام کرد بدون اشاره به تعداد شهدا و زخمی‌ها، اعلام کرد که بیش از ۲۰۰ نفر در داخل این ساختمان گرفتار هستند.از سوی دیگر در خبرها آمده است که براثر حملات جنگنده‌های رژیم موقت، مسجد العمری در جبالیا با قدمت حدود ۱۴۰۰ سال تخریب شده است.
در این میان به دنبال سفر جو بایدن و دیدار او با مقام‌های رژیم صهیونیستی، منابع رسانه‌ای از ورود اولین محموله خودروهای زرهی اهداییِ آمریکا به فلسطین اشغالی خبر دادند. «ران دسانتیس» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواستار اخراج دانشجویان حامی فلسطین از دانشگاه‌های ایالات‌ مختلف این کشور شد.بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی با اعلام درخواست کمک از کنگره برای رژیم‌ صهیونیستی و اوکراین گفت نمی‌توان اجازه داد حماس پیروز شود.
او اضافه کرد: «درخواستی فوری به کنگره برای تأمین مالی نیازهای ما در زمینه امنیت ملی با حمایت از شرکای مهم‌مان از جمله اسرائیل ارسال خواهم کرد.»مجلس سنای آمریکا با اکثریت قاطع، قطعنامه‌ای را تصویب کرده که در آن حمایت امنیتی، دیپلماتیک و اطلاعاتی از رژیم صهیونیستی را تایید می‌کند. همچنین سوناک ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس گفت: خوشحالم که از اسرائیل دیدن می‌کنم و ما به طور قطع از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می‌کنیم.یک رسانه آمریکایی مدعی شد پنتاگون قصد دارد ده‌ها هزار گلوله ۱۵۵ میلی‌متری توپخانه که قرار بود روانه اوکراین شود را به تل‌آویو ارسال کند.
متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درحالیکه واشنگتن با حمایت همه جانبه و ارسال کمک های نظامی و امنیتی به رژیم اسرائیل بر آتش درگیری ها میان این رژیم و نیروهای مقاومت فلسطین برغم ادعای وارد نشدن به این جنگ می دمد، در واکنش به درخواست آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل برای آتش بس فوری در غزه، آن را رد کرد و گفت: این سیاست ما نیست.
کاخ سفید در اقدامی فریبکارانه با حذف تصویری از حضوری نیروهای ویژه آمریکایی موسوم به «نیروی دلتا» در سرزمین های اشغالی از شبکه اجتماعی اینستاگرام خود، تلاش کرد تا  حضور چنین نیروهایی در اسرائیل را انکار کند.
در چارچوب توجیه حمایت نظامی از صهیونیست‌ها، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در پی اعلام حمله موشکی به یک کشتی جنگی آمریکایی در سواحل یمن ادعا کرد: چند موشک و پهپاد شلیک شده از سوی حوثی های یمن (انصارالله ) را سرنگون کرده است که احتمالا به سمت اهدافی در اسرائیل هدایت می شدند.یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد که بیش از نیمی از شهروندان ایالات متحده از سیاست دولت جو بایدن در قبال مناقشه جاری بین رژیم صهیونیستی و حماس انتقاد دارند.وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از آغاز نبرد «طوفان الاقصی» تاکنون، ۴۵ فروند هواپیمای باری حامل ۱۰۰۰ تن سلاح از آمریکا وارد سرزمین‌های اشغالی شده است.در این میان  یک عضو کابینه رژیم صهیونیستی تصریح کرد که آزادی اسرای این رژیم و همچنین حفظ جان غیرنظامیان به هنگام حمله احتمالی زمینی به غزه جزو اولویت‌های این رژیم نیست.
وزارت بهداشت فلسطین از فشار رژیم صهیونیستی علیه 24 بیمارستان در غزه و صدور اخطار تخلیه این بیمارستان‌ها خبر داد.رئیس هیأت امور اسرا و آزادگان فلسطین، امروز اعلام کرد که از آغاز طوفان الاقصی تاکنون، شمار اسرای فلسطینی از ۵۳۰۰ نفربه بیش از ۱۰ هزار نفر رسیده و تل‌آویو تلاش دارد بهای شکست خود را از اسرای فلسطینی پس بگیرد.طبق یک نظرسنجی، 80 درصد ساکنان فلسطین اشغالی، بنیامین نتانیاهو را مسئول اصلی شکست اطلاعاتی و نظامی در روز 15 مهر می‌دانند. سخنگوی کتائب القسام بر آمادگی مقاومت برای نبرد طولانی با رژیم صهیونیستی تأکید کرد.سران کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه کشور‌های جنوب شرق آسیا بر ضرورت توقف تنش‌ها و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه تاکید کردند.رئیس شورای اروپا خواستار اتخاذ اقدامات لازم برای جلوگیری از تشدید درگیری‌ها در غزه شد. حامیان فلسطین در فرانسه و آلمان می‌گویند دولت اجازه نمی‌دهد صدای حمایت آن‌ها از غزه شنیده شود.
منابع خبری گزارش دادند، جنایات جدید رژیم اشغالگر صهیونیستی در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه بیش از ۲۰ شهید برجای گذاشته است.صدر اعظم آلمان در یک بیانیه دولتی در پارلمان این کشور ضمن اعلام اینکه در مناقشات خاورمیانه در کنار اسرائیل ایستاده است، همچنین بر تداوم حمایت‌ها از اوکراین در جنگ با روسیه تاکید کرد. کتائب القسام در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی در طولکرم و به شهادت رساندن ۱۲ نفر، تل‌آویو را هدف حمله موشکی قرار داد.شاخه نظامی جنبش حماس از حملات موشکی به تل‌آویو و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه در سیزدهمین روز جنگ خبر داد.
در این میان واحد تحقیقات شبکه الجزیره با انتشار فیلمی ادعای صهیونیست‌ها درباره جنایت در بیمارستان المعمدانی در غزه را رد کرد. سیمور هرش روزنامه نگار آمریکایی در مقاله‌ای در پایگاه اینترنتی ساب استاک نوشت: ارتش اسرائیل قصد دارد در نوار غزه، وضعی شبیه به نابودی شهر هیروشیمای، ولی بدون استفاده از سلاح هسته‌ای بوجود بیاورد.
مشعل  رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج از فلسطین، گفت که نیروهای مقاومت در غزه آمادگی کامل برای مواجهه با نظامیان رژیم اشغالگر را دارند.ولی‌عهد سعودی ضمن محکومیت هدف قراردادن غیرنظامیان در درگیری‌های فلسطین، گفت: ما از تشدید خشونت‌هایی که غزه امروز شاهد آن است و بهای آن را غیرنظامیان بی‌گناه می‌پردازند، ناراحت هستیم.وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در دیدار با سفرای 22 کشور خواستار دسترسی صلیب سرخ جهانی به اسرای در بند حماس شد.وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از ابتدای عملیات طوفان الاقصی، ۱۴۰۰ صهیونیست به هلاکت رسیده و ۴۸۳۴ نفر دیگر زخمی شده‌اند.شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» به نقل از منابع متعددی گزارش داد که بازشدن گذرگاه رفح  به منظور ورود کاروان کمک‌های اولیه به غزه بعید به نظر می‌رسد.نماینده ویژه دولت چین در امور منطقه غرب آسیا ضمن اعلام آمادگی پکن برای کمک به از سرگیری مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی، گفت که چین با روسیه در این زمینه همکاری می‌کند.منابع صهیونیستی گزارش دادند ۵ سفارتخانه این رژیم تخلیه و ۲۰ سفارت آن در نقاط مختلف دنیا موقتا به حالت تعطیل درآمده‌اند.مردم یمن برای چندمین روز در حمایت از عملیات مقاومت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی موسوم به «طوفان الاقصی» راهپیمایی کردند.یک نماینده مجلس فرانسه از حزب چپ‌گرای مخالف دولت، معتقد است که با توجه به سابقه رژیم صهیونیستی در درغگویی، اسرائیل مسئول ویرانی بیمارستان غزه است.رئیس جمهور کلمبیا اعلام کرد که این کشور یک هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه به اطراف نوار غزه ارسال خواهد کرد.هزاران تن از تظاهرکنندگان یونانی با برپایی راهپیمایی در شهر آتن در حمایت از آرمان آزادی فلسطین و محکوم کردن رژیم صهیونیستی‌ و متحدانش، آمریکا و اتحادیه اروپا، از بابت چندین دهه جنایت علیه فلسطین شعار سر دادند.
https://siasatrooz.ir/vdcgnu9qqak9xw4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی