دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵
کد مطلب : 127393
فلسطینی‌ها با موشک‌های آمریکایی بمباران می‌شوند

اتمام سوخت همه بیمارستان‌های غزه

اتمام سوخت همه بیمارستان‌های غزه
رژیم صهیونیستی دیروز نیز در حالی با موشک‌ها و تسلیحات آمریکایی در جنگی نیابتی علیه فلسطینی‌ها به کشتار در غزه پرداخته و صدها نفر از جمله کودکان را به شهادت رسانده که گزارش‌ها از پایان سوخت در تمام بیمارستان‌های غزه که می‌تواند به کشتار جمعی منجر شود، حکایت دارد.
وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد، از آغاز عملیات طوفان الاقصی ۱۸۷۳ کودک در حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه شهید شدند. وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد، شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه در ۱۶ روز گذشته به ۴ هزار و ۷۴۱ نفر رسیده است. در میان شهدا یک هزار و ۸۷۳ کودک، یک هزار و ۲۳ زن و ۱۸۷ سالخورده وجود دارد.وزارت بهداشت فلسطین در غزه همچنین شماری زخمی‌های حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه را ۱۴ هزار و ۲۴۵ نفر اعلام کرده است.وزارت بهداشت فلسطین در غزه خبر داد: از زمان آغاز تجاوز نظامی اخیر اسرائیل ۴۹ نفر از کادر درمانی در نوار غزه به شهادت رسیدند. این وزارتخانه همچنین اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته دشمن اشغالگر ۲۴ کشتار به راه انداخت که نتیجه اش شهادت ۲۶۶ نفر از جمله ۱۱۷ کودک بود. بیشترین حملات رژیم در جنوب غزه بود.منابع خبری تصویری از موشک‌ شلیک شده به غزه را منتشر کردند که نشان می دهد جنگنده های آمریکا در بمباران غزه مشارکت دارند. این تصاویر نشان می دهد موشک‌هایی که غزه با آن بمباران شده ساخت شرکت آمریکایی woodward است و با جنگنده‌های آمریکایی نیز این موشک‌ها شلیک شده اند.
در این میان جنبش حماس اعلام کرد سوخت تمام بیمارستان‌های غزه تمام شده و کمک‌هایی که به این منطقه رسیده برای رفع نیازهای مردم کافی نیست.دکتر «محمد سلیمه» مدیر بیمارستان «الشفا» در نوار غزه به این خبرگزاری گفت در صورت تمام شدن سوخت، این مرکز به گور جمعی تبدیل خواهد شد. وزارت بهداشت غزه پیش از آن اعلام کرد در نوار غزه، ۱۲ بیمارستان و ۳۲ مرکز درمانی به دلیل گلوله‌باران و کمبود سوخت کار خود را متوقف کرده‌اند. خبر دیگر آنکه  رژیم صهیونیستی برای اولین بار از یک خمپاره‌انداز به اسم نیش آهنین علیه مردم غزه استفاده کرد. روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت»، ز اختلاف «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و فرماندهان ارتش این رژیم خبر داد.بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که نشست  وزرای خارجه این اتحادیه درباره وضعیت غزه و اولویت‌های خود برای ارائه کمک‌های بشردوستانه خواهد بود. این در حالی است سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تأکید کرد که آغاز عملیات زمینی در غزه حتمی است و برای لغو این عملیات شرط عجیبی را مطرح کرد.«آفیخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «عملیات زمینی در غزه تنها در شرایطی لغو می‌شود که حماس همه گروگان‌ها را آزاد و بدون قیدوشرط خود را هم تسلیم کند.»ارتش رژیم صهیونیستی که تاکنون خسارات سنگینی را متحمل شده، ۳۶۰ هزار تن از نیروهای ذخیره خود از سراسر جهان را برای جنگ در غزه فراخوانده است.منابع اسرائیلی خبر دادند که فرآیند تجهیز تسلیحاتی صهیونیستها، با توزیع ۳۰۰ قبضه تفنگ در میان شهرک‌نشینان حاضر در شمال کرانه باختری آغاز شده است.هزاران نفر از مردم بلگراد، پودگوریتسا و سارایوو در حمایت از مردم فلسطین تظاهرات گسترده برپا کردند و خواستار توقف جنایت صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان شدند. همچنین وزیر کشور انگلیس درحالی که پلیس لندن سردادن شعار «جهاد» در بحبوحه اعتراض گسترده فعالان ضد صهیونیستی را جرم نمی‌داند، در تداوم حمایت تمام قد از رژیم صهیونیستی اصرار دارد که این امر جرم‌انگاری شود.  ارتش رژیم صهیونیستی از بازداشت ۸۰۰ فلسطینی ساکن کرانه باختری از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی» تاکنون خبر داد.نتایج نظرسنجی موسسه گالوپ نشان می دهد که بیش از ۸۰ درصد مردم فلسطین به رئیس‌جمهور آمریکا بی اعتماد بوده و سیاست‌های وی برای برقراری صلح را اصلا قبول ندارند.وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد در پی حملات رژیم صهیونیستی، شمار شهدای فلسطینی به 5087 شهید و تعداد مجروحان به 15273 نفر افزایش یافته است.سومین کاروان حاوی کمک‌های بشردوستانه از جمله مواد غذایی، ملزومات پزشکی و شیر خشک از مصر وارد نوار غزه شد.سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن ابراز ناراحتی از تلفات زیاد غیرنظامی و تشدید بحران انسانی در غزه، از جامعه بین‌المللی خواست حمایت‌های بشردوستانه بیشتری برای کمک به مردم غزه ارائه کند.روزنامه یدیعوت آحارانوت نوشت که سه وزیر کابینه رژیم صهیونیستی برای وادار کردن نتانیاهو به پذیرش مسؤولیت شکست در عملیات طوفان‌الاقصی، درصدد استعفا هستند.وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی با تاکید بر ضرورت پایان یافته هرچه سریعتر جنگ کنونی در غزه، تاکید کرد که هیچ راه حل جادویی برای نابودی حماس وجود ندارد.
«موشه یعلون» رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی و وزیر جنگ سابق این رژیم که از مخالفان عملیات زمینی ارتش اشغالگر علیه نوار غزه است، تصریح کرد: وضعیت کنونی پیش از پرداخت هزینه‌های بیشتر از سوی ما، باید متوقف شود. رهبران شش کشور آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلیس در بیانیه‌ای مشترک بر حق رژیم صهیونیستی در دفاع از خود تاکید کردند.یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی با اشاره به تلاشهای آمریکا و قطر برای آزادی اسرای دربند حماس گفت: نمی‌توانیم اجازه دهیم تلاشهای بشردوستانه بر حملات ما علیه غزه تاثیر بگذارد.وزیر خارجه آلمان مدعی شد که به دلیل لزوم مقابله با گروه‌های مقاومت در نوار غزه و همچنین اهمیت حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی در این منطقه، حل این مشکل غیرممکن است.بائربوک پیش از ورود به نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، مدعی شد که به دلیل لزوم مقابله با گروه‌های مقاومت در نوار غزه و همچنین اهمیت حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی در این منطقه، حل این مشکل غیرممکن است.وی در این‌باره ادعا کرد: «مبارزه با تروریسم که [مانند اسرائیل] رنج زیادی را برای مردم نوار غزه به ارمغان آورده، بسیار مهم است، اما در عین حال باید هر کاری انجام شود تا رنج باورنکردنی دو میلیون نفر در نوار غزه کاهش یابد. این غیرممکن است ولی باید با همدیگر آن را ممکن کنیم». همچنین کاخ سفید آمریکا از ادامه رایزنی با مقامات ارشد رژیم صهیونیستی در خصوص آخرین تحولات غزه و احتمال عملیات نظامی این رژیم خبر داد.کاخ سفید اعلام کرد: «ما در حال ارتباط با اسرائیل در مورد برنامه‌های راهبردی و پیشگیرانه آن قبل از عملیات بزرگ در غزه هستیم.»
https://siasatrooz.ir/vdccomqs12bqi18.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی