دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵
کد مطلب : 127396
بهروز افخمی:

برای قاتلین مهرجویی هم رضایت می‌گیرید؟

برای قاتلین مهرجویی هم رضایت می‌گیرید؟
به نکته ظریفی اشاره کرده است؛ چندی پیش برخی بازیگران و آنهایی که خود را فعال عرصه هنر و فرهنگ کشور می‌پندارند، برای گرفتن رضایت از خانواده یک شهید که به دست چند تن از آنهایی که در اغتشاشات سال گذشته به طرز فجیع و جنایتکارانه‌ای به شهادت رسیده بود، به خانه او رفته و از پدر و مادر آن شهید درخواست بخشش کردند.شهید عجمیان یکی از شهدایی است که به دست اغتشاشگران اوباش به شهادت رسید.
اما اکنون که یک کارگردان معروف به قتل رسیده آیا پویش نه به اعدام راه می‌اندازند. اعدام حق قانونی و شرعی آنهایی است که داریوش مهرجویی و همسرش را به قتل رساندند،‌حق آنهایی هم هست که
بهروز افخمی که خود کارگردان است، در محل حادثه قتل مرحوم داریوش مهرجویی و همسرش حاضر شده بود و قصد خود را از این حضور ساخت فیلم در باره این اتفاق تلخ اعلام کرد. این حضور او باعث حواشی شد و برخی از بازیگران به او حمله کرده و اهانت‌هایی کردند.
بهروز افخمی در پاسخ به آنها گفت: از خانم‌هایی که در این جریان حرفی زده‌اند شکایتی ندارم. اما به مردهایی که اشک تمساح ریختند و ژست آدم دلسوز و غصه‌دار گرفتند می‌گویم شما همان‌ها بودید که مخالف مجازات اعدام بودید و حالا ببینم که سعی می‌کنید برای قاتلین مهرجویی رضایت بگیرید؟ لابد این کار را می‌کنید.
بهروز افخمی در برنامه استودیو هشت رادیو نمایش درباره حواشی‌ که اخیراً پس از حضور او در صحنه قتل داریوش مهرجویی به وجود آمده بود، گفت: بعضی‌ها که فکر می‌کنند دارند فراموش می‌شوند، از این فرصت استفاده می‌کنند که مردم به آنها توجه کنند.
افخمی ادامه داد: من هم می‌خواهم داستان بنویسم و هم اگر بخواهم مستند بسازم به تحقیق نیاز است. خیلی وقت است اعتقاد دارم که خوب است فیلمنامه‌ها همگی‌شان اقتباسی باشند یعنی ابتدا موضوع آنها نوشته شده باشد.
وی اضافه کرد: در آمریکا حدود 90 درصد فیلم‌ها اینگونه است یعنی تا داستانی نوشته نشود و پرفروش نشود امکان ساخت یک فیلم جدید تقریباً غیرممکن است مگر برای فیلمسازهای خیلی سابقه‌دار. خود من هم از این پس اگر عمری باشد ترجیح می‌دهم ابتدا داستانی را بنویسم و چاپ کنم و بعد ممکن است مرحله تحقیق کاری آنقدر طول بکشد که بتوان از آن مستند هم ساخت.
وی درباره گفت‌‌وگو با قاتل نیز گفت: هنوز حرف‌های قاتل را نشنیده‌ام و خودش را هم ندیده‌ام. آن روز هم تا دم در خانه مهرجویی رفتیم می‌خواستیم راه جاده را فیلمبرداری کنیم که برای بازسازی صحنه آمده بودند.
افخمی درباره حواشی و حمله برخی اهالی سینما به او در فضای مجازی نیز توضیح داد: فکر نمی‌کنم توضیحی نیاز داشته باشد. اینها حرف‌های آدم‌های مالیخولیایی است. این خنده می‌تواند خنده تلخی باشد یا خنده فردی باشد که رو به رو شده با کسانی که انتظارشان هم نداشته و حالا قرار است جواب سؤالاتشان را هم بدهد و بی‌ادبی هم نکرده باشد.
وی درباره واکنش‌ها بیان کرد: اینها آدم‌های بیماری هستند. آدم‌هایی که در حال فراموش شدن هستند و برخی ممکن است دستوری گرفته باشند. درباره خانم‌ها صحبت نمی‌کنم. خانم‌ها احساساتی هستند و سریع نگران و احساسی می‌شوند. از خانم‌هایی که در این جریان حرفی زده‌اند شکایتی ندارم. اما به مردهایی که اشک تمساح ریختند و ژست آدم دلسوز و غصه‌دار گرفتند می‌گویم شما همان‌ها بودید که مخالف مجازات اعدام بودید و حالا ببینم که سعی می‌کنید برای قاتلین مهرجویی رضایت بگیرید؟ لابد این کار را می‌کنید.
وی اضافه کرد: شما که اینقدر احساساتی و بشردوست هستید که از لبخند من ناراحت شدید و به من فحش دادید و به من می‌گویید کفتار. حالا شما که کفتار نیستید جرأت کنید و همان حرف‌های قبلی خودتان و مخالفت با اعدام را پیگیری کنید. اینها تبدیل به حیوانات اینترنتی شده‌اند. آدمی با شعور متوسط اینقدر عقلش می‌رسد که این حرف‌های بیمارگونه را نزند.
https://siasatrooz.ir/vdcf1edyvw6d0ma.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی