شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷
کد مطلب : 127428
نسل‌کشی فلسطینی‌ها نیز نجات بخش رژیم کودک‌‌کش صهیونیستی نشد

شکست حمله زمینی اشغالگران به غزه

استمرار تظاهرات ضدصهیونیستی از تل‌آویو تا قلب اروپا و آمریکا
شکست حمله زمینی اشغالگران به غزه
در حالی عملیات زمینی صهیونیست‌ها به غزه با شکست همراه شد که همزمان نیز از تل آویو و عمق اراضی اشغال تا قلب اروپا و آمریکا تظاهرت ضدصهیونیستی برگزار گردید.
بنابر اعلام یکی از رهبران جنبش حماس، یورش نفوذی زمینی ارتش اسرائیل به نوار غزه از سه محور با شکست رو به رو شده است.علی برکه‏، از رهبران جنبش حماس، اعلام کرد یورش نفوذی زمینی ارتش اسرائیل به نوار غزه از سه محور با شکست رو به رو شده است.علی برکه از رهبران جنبش حماس در گفتگو با شبکه المیادین گفت خدا را شکر تلاش رژیم اشغالگر برای حمله به سمت غزه از سه محور بیت حانون، شرق شهر غزه یا شرق البریج در استان الوسطی با شکست مواجه شد. مقاومت فلسطین در کمین نیرو‌های ارتش دشمن بود.نیرو‌های ارتش رژیم اشغالگر در کمین نیرو‌های مقاومت فلسطین در محور‌های شرق و شمال نوار غزه افتادند و متحمل خسارت‌ها و تلفات زیادی شدند و ناچار به عقب نشینی شدند. پس از آن، بالگرد‌های اسرائیلی برای انتقال کشته شدگان و زخمی‌ها وارد منطقه شدند.
شبکه سی. بی. اس به نقل از دو مقام آمریکایی که نامشان را فاش نکرد، گفت: به نظر می‌رسد که تهاجم زمینی نیرو‌های اسرائیلی به غزه شروع شده است.  ارتش اسرائیل سعی دارد از طریق عملیات جاری در بخش‌هایی از نوار غزه باقی بماند.این مقامات فاش کردند: حمله زمینی ارتش اسرائیل به غزه مرحله مرحله خواهد بود و صرفا شامل یک عملیات واحد و گسترده نخواهد بود.اما رژیم صهیونیستی از ترس شکست از حمله زمینی به نوار غزه اعلام کرد که این حملات عملیات رسمی زمینی ارتش اسرائیل به غزه نیست. رسانه‌های صهیونیستی  نیز گزارش دادند امتحان نخست میدان جنگ زمینی نشان داد که این عملیات ناامید کننده بوده و با شکسست مواجه شده است.
لازم به ذکر است خانواده اسرای صهیونیست که روز اول عملیات طوفان الاقصی به اسارت حماس درآمدند به دلیل بی اعتنایی دولت، فشار خود به سران رژیم را افزایش داده و تهدید به آغاز تظاهرات کردند.خانواده‌های اُسرای رژیم صهیونیستی که جنبش حماس آنان را پانزدهم مهر ماه در اولین روز عملیات طوفان الاقصی به اسارت گرفته، با تجمع در میدان موزه تل آویو (میدان مفقودان)، از بی‌اعتنایی دولت به وضعیتشان به تندی گله کردند. پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نیروهایش اجازه برگزاری هیچ‌گونه تظاهراتی را در نزدیکی خانه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر تل‌آویو در منطقه «قیصریه» نخواهند داد.وزارت امورخارجه مصر با انتشار بیانیه‌ای، مسئولیت عدم پذیرش قطعنامه آتش‌بس بشردوستانه در فلسطین توسط تل‌آویو را به عهده رژیم صهیونیستی دانست و درخصوص پیامدهای انسانی و امنیتی حمله زمینی به نوار غزه هشدار داد.یک عضو ارشد حماس، بعدازظهر گفت حماس از میانجیگری روسیه در جنگ غزه استقبال می‌‌کند؛ اما اسرائیل آن را نمی‌پذیرد و آمریکا می‌خواهد قطر و مصر میانجی جنگ باشند.پلیس نیویورک آمریکا صدها نفر از معترضان این کشور به جریان حملات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در غزه را دستگیر کرد.هزاران نفر در حمایت از مردم فلسطین در خیابان‌های لندن تظاهرات گسترده برپا کردند و خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند.رسانه‌ها بعد از ظهر شنبه از تجمع گسترده ده‌ها هزار نفر از شهروندان ترکیه در شهر «استانبول» در حمایت از مردم فلسطین خبر دادند.
خبر دیگر آنکه  ۱۲ کشور در کنار آمریکا به قطعنامه درخواست آتش بس و ارسال کمک‌های انسانی به نوار غزه در مجمع عمومی سازمان ملل رای منفی دادند و در کنار رژیم صهیونیستی شریک قتل عام مردم بی دفاع فلسطین شدند. اتریش، کرواسی، جمهوری چک، فیجی، گواتمالا، مجارستان، جزایر مارشال، میکرونزی، نائورو، پاپوآ گینه نو، پاراگوئه و تونگا در کنار آمریکا و رژیم صهیونیستی به قطعنامه ارائه شده از سوی کشورهای عربی در مجمع عمومی سازمان ملل که خواستار آتش‌بس فوری انسانی در غزه بود، رأی ندادند.این قطعنامه با ۱۲۰ رای موافق در مقابل ۱۴ رای مخالف و ۴۵ رای ممتنع به تصویب رسید.عباس کاظم عبید رئیس اداره سازمان‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی وزارت خارجه عراق طی درخواستی اعلام کرد که رأی این کشور به قطعنامه کشورهای عربی در مجمع عمومی سازمان ملل اشتباه ممتنع ثبت شد و باید اصلاح و به «آری» تبدیل شود.
واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که تصویب قطعنامه مجمع عمومی این نهاد درباره غزه نشان‌دهنده پیروزی عقل سلیم و عدالت است.رئیس شورای مسلمانان آمریکا ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی گفت واشنگتن حامی اصلی نسل‌کشی زنان و کودکان در غزه است.هماهنگ کننده شورای راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا می‌گوید که ارتش رژیم صهیونیستی عملیاتهایی را در نوار غزه انجام داده است. «جان کربی» هماهنگ کننده و سخنگوی شورای راهبردی امنیت ملی آمریکا می‌گوید که اسرائیل حملاتی را در نواز غزه انجام داده و تلاش دارد نیروهای حماس را هدف قرار دهد.شبکه المیادین گزارش داد که رژیم صهیونیستی پس از نزدیک شدن به آتش‌بس در غزه با میانجیگری دوحه، همه کارت‌های روز میز را برهم زد و حملات خود علیه نوار غزه را تشدید کرد.ارتش رژیم صهیونیستی،  جزئیات جدیدی از حملات گسترده به نوار غزه منتشر کرد و مدعی حمله به 150 هدف زیرزمینی غزه و شهادت فرمانده پدافند هوایی حماس شد.رژیم صهیونیستی در اعتراض به مواضع سازمان عفو بین‌الملل درباره جنایات جنگی گسترده این رژیم در نوار غزه، «یهود ستیز» خواند.
وزیر بهداشت فلسطین، با اشاره به وضعیت وخیم انسانی در نوار غزه، گزارش دادند که 70 درصد شهدا ی غزه زن، کودک و سالمندند و علاوه بر شهید و مجروح شدن هزاران فلسطینی، هزاران نفر هنوز زیر آوارند.موفاز رئیس ستاد مشترک و وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی با بیان اینکه تا تهدید حماس و حزب الله برطرف نشود، اعتماد به دولت اسرائیل دیگر احیا نمی‌شود، اذعان کرد، نابودی کامل حماس غیرممکن است.
وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز ضمن رد درخواست سازمان ملل برای آتش‌بس انسان‌دوستانه در غزه، ۱۲۰ کشوری را که به این قطعنامه رای مثبت داده بودند، به نفرت‌پراکنی متهم کرد.شهر پاریس، پایتخت فرانسه شامگاه جمعه شاهد تظاهرات شبانه‌ای در حمایت از نوار غزه بود که این روزها با نقض فاحش تمامی منشورهای بین‌المللی و انسانی، هدف حملات شدید ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارد.لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی گفت که اظهارات رژیم صهیونیستی مبنی بر نابودی حماس به معنای نابودی تمام غزه با ساکنان غیر نظامی‌اش است.
https://siasatrooz.ir/vdcb5zb8wrhb5ap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی