جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱
کد مطلب : 127725
فلسطینی‌ها در اولین روز آتش‌بس طرح اشغالگرایانه صهیونیست‌ها را بر باد دادند

بازگشت ساکنان شمال غزه به خانه‌هایشان با وجود تهدیدهای اسرائیل

مقاومت: نظامیان اسیر اسرائیلی بدون آزادی اسیران فلسطینی آزاد نخواهند شد
بازگشت ساکنان شمال غزه به خانه‌هایشان با وجود تهدیدهای اسرائیل
آتش بس در غزه در حالی از دیروز آغاز شده است که از یک سو ساکنان شمال غزه با بازگشت به خانه‌هایشان با وجود تهدیدهای اسرائیل و از سوی دیگر تاکید مقاومت بر آزاد نشدن اسرای نظامی صهیونیست‌ تا زمان ازادی اسرای فلسطینی شکستی دیگر را به طرح‌های راهبردی صهیونیست‌ها وارد ساخته است.
خبرنگار شبکه «المیادین» در غزه جمعه ۲۴ نوامبر و ساعتی پس از آغاز آتش‌بس انسانی در غزه گزارش داد که با خروج جنگنده‌ها و پهپادهای مملو از موشکِ رژیم صهیونیستی از حریم هوایی نوار غزه، اوضاع نسبتاً آرام است. خبرنگار المیادین در ادامه گزارش گفت که آوارگان فلسطینی به خیابان‌ها آمده و دیگر ساکنان هم برای مداوای مجروحان به سوی بیمارستان‌ها و برخی دیگر هم برای تشییع پیکر شهدا به مقابر می‌روند.کامیون‌های حامل سوخت پس از هفته‌ها توقیف و محاصره، وارد گذرگاه رفح شده‌اند. از شدت بمباران اسرائیل کاسته شده، اما اشغالگران آتش‌بس را در شرق رفح و شمال غرب غزه نقض کرده‌اند.خبرنگار المیادین افزود: قرار است ۲۰۰ کامیون مواد غذایی و تجهیزات پزشکی از طریق گذرگاه رفح وارد نوار غزه شوند؛ روند تخلیه کامیون‌های سوخت در سمت فلسطینی گذرگاه رفح برای توزیع به نوار غزه هم آغاز شده است.طبق گزارش خبرنگار المیادین، تعدادی از کامیون‌های سوخت پس از تخلیه محموله‌های خود برای توزیع در نوار به خاک مصر بازگشته‌اند.صهیونیست‌ها در شهر بیت حانون مستقر هستند و مانع پیشروی ساکنان می‌شوند؛ اشغالگران تهدید کرده‌اند که در صورت پیشروی و یا حرکت مردم، آن‌ها را گلوله‌باران خواهند کرد.
 خبرنگار شبکه «الجزیره» هم از تیراندازی نظامیان اشغالگر اسرائیلی به سمت فلسطینیان در محوطه‌های بیمارستان الرنتیسی به منظور جلوگیری از بازگشت آن‌ها به خانه‌هایشان خبر داد.
در همین حال دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که تا زمان آزادی باقی اسرای فلسطینی، باقی مانده اسیران دشمن اسرائیلی نیز آزاد نخواهند شد. «زیاد النخاله» در اولین روز آتش‌بس موقت در غزه گفت که مقاومت، دشمن صهیونیستی را مجبور خواهد کرد تا در سطح گسترده‌‌تری به تبادل تمامی اسرا تن دهد. او در یک سخنرانی تلویزیونی، تأکید کرد: «باقی مانده اسرای دشمن از افسران و سربازان بدون آزادی باقی مانده اسرایمان، آزاد نخواهند شد و این مسأله به پایان جنگ و تجاوز مرتبط می‌شود».
همزمان با آشکارتر شدن شکست صهیونیست‌ها و در حالی که آلمانها رسما به حمایت از کشتار غزه پرداخته بودند، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان خواستار ارسال کمک‌های بشردوستانه گسترده به غزه در طول چهار روز توقف درگیری‌ها بین اسرائیل و حماس شد و گفت: کمک‌های بشردوستانه برای غزه باید به میزان قابل توجهی بهبود یابد.بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیزگفت: «ما از تلاش‌های مستمر دیپلماتیک و فشرده سران قطر قدردانی می‌کنیم».روزنامه یدیعوت آحارونوت خبر داد که بر خلاف آنچه سران صهیونیست در رسانه‌ها می‌گویند، آنان به دنبال آتش‌بس طولانی در غزه هستند؛ زیرا سربازان اسرائیلی حاضر نیستند در غزه بمانند.روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت گزارش داد که سران رژیم صهیونیستی پشت درهای بسته، به دنبال آتش‌بسی هستند که از آتش‌بس موقت اعلام شده در نوار غزه، طولانی‌تر باشد.در این میان سخنگوی نظامی گردانهای القسام با اشاره به توان نیروهای مقاومت برای ادامه جنگ با رژیم صهیونیستی، گفت که دشمن تلفات واقعی خود را مخفی می‌کند.ابوعبیده سخنگوی نظامی گردانهای القسام خبر داد که موفق شده‌اند از آغاز تجاوز صهیونیستها به غزه، 335 خودروی نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهند.وی با اشاره به اینکه «طرح دشمن برای پیروزی سریع در غزه را ناکام گذاشتیم»، گفت: مجاهدان ما همچنان در مواضع خود مستقر هستند. دشمن هم تلفات واقعی خود را مخفی می‌کند».
سخنگوی القسام همچنین از محور مقاومت قدردانی کرد و گفت: از برادران یمنی که مرزهای جغرافیایی را درنوردیدند و به غزه کمک کردند، قدردانی می‌کنم. به همه گروههای [مقاومت] در امت اسلام به ویژه برادران خود در لبنان، عراق و همه جبهه‌هایی که در راستای حمله به دشمن فعالیت می‌کنند، درود می‌فرستم. نماینده دائم چین در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست شورای حکام این نهاد بین‌المللی از رژیم اسرائیل خواست به «معاهده منع اشاعه سلاح‌های اتمی» (NPT) بپیوندد. پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا در دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در «تل آویو» گفت که شمار کشته شدگان فلسطینی غیرقابل قبول است و تل آویو باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد. پیش از آتش بس رسانه‌های فلسطینی با انتشار تصاویری اعلام کردند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در جنایتی تازه به شکلی وحشیانه مدرسه‌ای متعلق به سازمان ملل را بمباران کردند.در این جنایت وحشیانه تا این لحظه ۲۷ فلسطینی شهید و ۹۳ نفر دیگر زخمی شدند. حامیان فلسطین در آمریکا در راهپیمایی مربوط به روز شکرگزاری در این کشور با سر دادن شعار «فلسطین را آزاد کنید» حاضر شدند.رئیس جمهور و دیگر مقامات بلند پایه کوبا در حالی که چفیه بر گردن داشتند به راهپیمایی حامیان فلسطین پیوستند.نظامیان رژیم صهیونیستی  جمعه به مناطقی از کرانه باختری یورش بردند.شهروندان استان صعده یمن در حمایت از غزه و مقاومت فلسطین به خیابان‌ها آمدند و راهپیمایی گسترده برگزار کردند.
الیزابت وارن نماینده مجلس سنای آمریکا آغاز مجدد بمباران غزه از سوی اسرائیل را «خطای فاحش راهبردی و اخلاقی» توصیف کرد.شبکه «الجزیره»  و در اولین روز از اجرای آتش‌بس انسانی در غزه، تکمیل فرآیند آزادی 39 اسیر فلسطینی از بند زندان‌های رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.معترضان آمریکایی جلوی اقامتگاه رئیس مهم‌ترین لابی رژیم صهیونیستی در آمریکا تجمع کرده و وی را «کودک‌کش» خطاب کردند.«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه به شهادت خبرنگاران فلسطینی در غزه واکنش نشان داده و تصریح کرد که «جامعه جهانی در مقابله با وحشی‌گری اسرائیل در نوار غزه شکست خورد».جمعی از نمایندگان پارلمان اروپا اقدامات رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه را «نسل کشی» و «پاکسازی قومی» توصیف کردند و خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شدند.
یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم اسرائیل شامگاه پنجشنبه گفت ارتش این رژیم دست‌کم دو ماه بعد از «اتمام وقفه کوتاه‌مدت و موقت» جنگ با حماس را «با شدت» ادامه خواهد داد.گزارش یک رسانه آمریکایی حاکی است نخست‌وزیر اسرائیل ضمن اذعان به نیاز به توافق با حماس از رئیس‌جمهور آمریکا خواسته برای محقق کردن این توافق یک بار دیگر با امیر قطر تماس بگیرد.«ابوحمزه» سخنگوی سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تصریح کرد که مقاومت، تنها در حدی به آتش‌بس متعهد خواهد بود که دشمن صهیونیستی به آن پایبند باشد.منابع خبری گزارش دادند که بعد از آغاز آتش‌بس خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی در حال خروج از نوار غزه هستند.فرانسوی‌ها در حمایت از مردم غزه مقابل وزارت خارجه این کشور در پاریس تجمع کردند.رئیس جمهور مصر با اشاره به مخالفت شدید این کشور با کوچاندن اجباری مردم فلسطین از غزه، گفت که مردم فلسطین، باید در کشور خود باقی بمانند.
https://siasatrooz.ir/vdcb5zb8srhb5zp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی