يکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۷
کد مطلب : 127742
رسانه‌های صهیونیستی ضمن اذعان به شکست ارتش اسرائیل در غزه تاکید کردند

حماس پیروز نبرد است

حماس پیروز نبرد است
رسانه های صهیونیستی ضمن اذعان به شکست ارتش در جنگ غزه، تاکید کردند که در نهایت این حماس است که فاتح جنگ شده است.
 شبکه عبری زبان کان گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی تعداد عناصر نظامی خود را در نوار غزه کاهش خواهد داد.در این گزارش آمده است: ۱۲ هزار نظامی اسرائیلی در غزه باقی نخواهند ماند. یکی از مشکلاتی که ارتش در غزه با آن رو به رو است ممانعت از انتقال ساکنان جنوب این باریکه به شمال آن به شمار می‌رود.در این گزارش تاکید شده است: یگان‌هایی از ارتش اسرائیل مامور اجرای این روند هستند. البته بدیهی است که در همه زمینه‌ها موفق نخواهند شد.در ادامه این گزارش آمده است: از لحاظ عملیاتی ارتش اسرائیل در حال شکست است. مجموعه‌ای از مشکلات در برابر نیروهای اسرائیلی در غزه وجود دارد که در زمان آتش بس به پایان نمی‌رسد.
رسانه‌های عبری زبان با بررسی تحولات چند هفته اخیر در نوار غزه توافق آتش بس را یک شکست برای رژیم صهیونیستی و پیروزی برای جنبش حماس توصیف کردند.شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های عبری زبان گزارش داد: هر کس به حماس تسلیت می‌گوید باید اوضاع بعد از ۴۹ روز درگیری را نگاه کند. حماس ثابت کرد که همچنان قدرتمند بوده و کنترل نوار غزه را به دست دارد.این رسانه‌ها اضافه کردند: ترس و نگرانی اسرائیلی‌ها این است که فلسطینی‌ها به منازل خود در شمال نوار غزه بازگردند.اسرائیل زیو سرلشکر نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی نیز در این خصوص گفت: اگر حماس توانسته در شرایط کنونی درگیری‌ها را متوقف کند پس پیروز شده است.
رسانه‌های عبری زبان در ادامه گزارش دادند: کابینه اسرائیل تمام اسرای اسرائیلی را نادیده گرفته و یا در حق آنها خیانت کرده است. اگر کابینه از تمام توان خود برای آزادسازی آنها استفاده نکرده دچار اهمال کاری و خیانت شده است.این رسانه‌ها اذعان کردند: حماس هنوز از بین نرفته و مسئولان این جنبش نابود نشده‌اند.شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: جنبش حماس با وجود عملیات زمینی ارتش همچنان قدرتمند است. این جنبش امور را در سطوح رهبری و اداری به دست گرفته و موفق شد اسرائیل را به سمت آتش بس انسانی بکشاند. این در حالیست که پیش از آن نتانیاهو تاکید کرده بود که بدون نابودی حماس هیچ آتش بسی در کار نخواهد بود!
بولتون مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید، توافق موقت آتش‌بس میان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم صهیونیستی را یک پیروزی چشمگیر برای نیروهای مقاومت فلسطینی خواند که به‌موجب آن، آنچه وی هدف نابودی حماس از سوی رژیم صهیونیستی نامید زیر سوال رفت.  جان بولتون در یادداشتی برای نشریه انگلیسی دیلی تلگراف نوشت که توافق آتش‌بس موقت مزایا و هزینه‌هایی دارد. وی مدعی شد: «در این مورد، حماس به پیروزی بزرگی دست یافت. اینکه آیا این توافق یک سابقه منفی قطعی برای اسرائیل ایجاد می کند یا خیر، هنوز مشخص نیست، اما در مورد اینکه آیا توافق بدست آمده به از بین بردن تهدید تروریستی حماس منجر خواهدشد، تردید ایجاد می‌کند.»
یک نهاد حقوق بشری، شمار شهدای غزه را 20031 نفر اعلام و خاطرنشان کرد که این آمار با خروج پیکرهایی از زیر آوار در حال افزایش است.وزارت خارجه فرانسه خواستار تبدیل شدن وقفه جنگی ۴ روزه در غزه به آتش‌بس دائمی شد. در این میان طبق بیانیه منتشر شده از سوی پنتاگون، آمریکا به تامین گلوله‌های توپخانه و موشک‌های هدایت شونده رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد. به گزارش «میدل ایست مانیتور»، در بیانیه اخیر منتشر شده از سوی پنتاگون عنوان شده است: از ذخایر نظامی مربوط به پایگاه‌های آمریکایی در داخل اسرائیل و از پایگاه‌های مناطق دیگر برای کمک نظامی به نیروهای اسرائیلی استفاده می‌کنیم.
وزیر خارجه لبنان با اشاره به اینکه آتش‌بس در غزه نباید محدود به یک دوره باشد، بر ضرورت برقراری آتش‌بس دائمی در غزه تأکید کرد.منابع خبری اعلام کردند که دیروز در مرحله دوم تبادل اسرا، 14 اسیر اسرائیلی نزد حماس در مقابل 42 اسیر فلسطینی آزاد شدند.
جنبش حماس در بیانیه‌ای از مواضع نخست‌وزیر بلژیک و اسپانیا که موجب عصبانیت رژیم اسرائیل شده بود، تقدیر کرد.به دنبال آزاد شدن 13 زندانی اسرائیلی توسط حماس طبق آتش بس، ارتش اسرائیل اعلام کرد که هنوز 215 زندانی دیگر این رژیم در نوار غزه هستند.وزیر خارجه اردن با تاکید بر موضع حمایتی این کشور از راهکار دودولتی در فلسطین اشغالی، تاکید کرد تا زمانی که کشتار فلسطینیان متوقف نشود، اسرائیل روی آرامش و امنیت را نخواهد دید.هیأتی قطری به منظور پیگیری توافق تبادل اسرا میان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین و تل‌آویو، وارد اراضی اشغالی شد.روزنامه «هاآرتص» به نقل از یکی از دیپلمات‌های این هیأت گزارش داد هدف از این سفر هماهنگی میان طرف‌های میدانی و همتایان آن‌ها برای تضمین تداوم توافق کنونی و بحث بر سر جزئیات بیشتری از این توافق است.
وزیر خارجه انگلیس به رژیم صهیونیستی هشدار داد، مادامی که فلسطینی‌ها در امنیت و ثبات نباشند، این رژیم نیز در امنیت نخواهد بود.دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت: ما از آتش‌بس موقت در نوار غزه استقبال می‌کنیم. تعداد قربانیان غیرنظامی در غزه بسیار بالاست. اسرائیل باید به قوانین بشردوستانه بین‌المللی پایبند باشد و همچنین خشونت شهرک نشینان در کرانه باختری را متوقف کند چرا که چنین خشونت‌هایی کاملا رد شده است.کامرون گفت: اسرائیل باید به گونه‌ای برخورد کند که امنیت را در دراز مدت تضمین کند. در نهایت امنیت اسرائیل به زندگی کردن فلسطینی‌ها در صلح، ثبات و امنیت روی این سرزمین وابسته است.
 «محمود المرداوی» از رهبران جنبش حماس گفت که طرف‌های میانجی در توافق آتش‌بس، متعهد شده‌اند که رژیم صهیونیستی اسرای آزاد شده فلسطینی را مجددا بازداشت نکند. وبگاه آمریکایی «پالتیکو» در گزارشی با بیان اینکه شهر غزه در خلال جنگ همچون سطح کره ماه غیر قابل سکونت شده است، این سؤال را مطرح کرد که ساکنان این باریکه قرار است کجا زندگی کنند؟ وبگاه آمریکایی پالتیکو در توصیف شرایط حاکم در غزه در نتیجه ۴۹ روز جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان نوشت که این منطقه غیر قابل سکونت است. خبر دیگر آنکه علمای اسلام در الجزایر فتوای تحریم محصولات شرکت‎ها و موسسات حامی رژیم صهیونیستی را صادر کردند.«عبدالرزاق قسوم» رئیس جمعیت علمای مسلمان الجزایر با اعلام این خبر گفت: این فتوای علما در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و سایر مناطق فلسطین صادر شده‌است.
https://siasatrooz.ir/vdcay0n6u49nu01.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی