يکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹
کد مطلب : 127772
شکست خفت‌بار اسرائیل در غزه به روایت تحلیلگران صهیونیست:

تل‌آویو بدون هیچ دستاوردی تسلیم حماس شد

گزارش هولناک از سرقت اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی
تل‌آویو بدون هیچ دستاوردی تسلیم حماس شد
کارشناسان صهیونیست به ارزیابی چالش‌های پیش روی این رژیم بعد از آتش‌بس موقت در غزه پرداخته و اعلام کردند اسرائیل بدون کسب حتی یک دستاورد مجبور به پذیرش خواسته‌های حماس شد و آزادی اسرای قدیمی فلسطینی مانند حسن سلامه، کابوس بزرگی برای سران اسرائیلی است.
تحلیلگران صهیونیست معتقدند که آتش‌بس کنونی که در غزه برقرار شده، نشان دهنده پیروزی حماس و عقب‌نشینی اسرائیل بوده و در نتیجه شکست کابینه بنیامین نتانیاهو در آزادی اسرای اسرائیلی حاصل شد. بر همین اساس است که می‌بینیم اسرائیل با احساس شادی و پیروزی از اسرای خود استقبال نمی‌کند؛ بلکه آنها را در سکوت تحویل می‌گیرد و این بیانگر میزان شکستی است که سران سیاسی اسرائیل از حماس خورده‌اند و مجبور شدند بعد از شکست در عملیات زمینی برای آزادسازی اسرا، معامله تبادل اسرا را بپذیرند.«ناحوم بارنیا» تحلیلگر سیاسی در روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت در مقاله‌ای تحت عنوان «ما آنها را بی‌صدا می‌پذیریم» با اشاره به اینکه اعضای کابینه جنگ اسرائیل برخلاف چیزی که از خود نشان می‌دهند و در بیانیه‌های مطبوعاتی خود می‌گویند، اختلافات عمیقی و تلخی با هم دارند تاکید کرد، معامله تبادل اسرا از سوی اسرائیلی‌ها با اکراه پذیرفته شد ؛ زیرا ما عملا در عملیات نظامی به هیچ یک از اهداف اعلام شده نرسیدیم و حتی یک دستاورد هم نداشتیم. بنابراین بعد از مرحله اول تبادل اسرا اسرائیل نمی‌تواند بر طبل پیروزی بکوبد.وی افزود، پیام‌هایی که نتانیاهو به دنبال تبلیغ آن بود، این است که اسرائیل به دستاورد بزرگی در مذاکرات رسیده؛ ادعایی که دور از واقعیت است. نتانیاهو ترجیح می‌دهد سرش را در شن فرو کند؛ چرا که هر بحثی درباره موضوع آتش‌بس، کابینه او را در معرض فروپاشی و سقوط قرار می‌دهد.«تسوی برئیل» تحلیلگر امور عربی در روزنامه عبری هاآرتص نیز با تایید نظر ناحوم بارنیا اعلام کرد که معامله تبادل اسرا دروقع یک «سند بیمه» برای رهبران حماس در برابر عملیات‌های تروری است که نتانیاهو تبلیغ می‌کرد.
وی با اشاره به اینکه نهاد سیاسی اسرائیل مجبور به پذیرش خواسته‌های حماس و دادن امتیاز شد گفت، مهمترین امتیازی که اسرائیل در این توافق داد، موافقت با عقب‌نشینی نیروهای ارتش از خیابان صلاح‌الدین بود که محور مرکزی در نقطه ارتباطی شمال غزه به جنوب آن محسوب می‌شود و این تنها راه عبور هزاران آواره از شمال غزه است. بر این اساس اسرائیل متعهد شد که به آوارگان و همه کسانی که از این جاده عبور می‌کنند نزدیک نشود، حتی اگر آنها درحال حرکت به سمت شمال باشند.
«عاموس هرئیل» کارشناس نظامی برجسته رژیم صهیونیستی در روزنامه هاآرتص نیز به نوبه خود اعلام کرد، بازگشت تعداد کمی از اسرای اسرائیلی منجر به شادی در جامعه اسرائیل نخواهد شد و روزهای سختی در رابطه با ادامه مذاکرات در انتظار ماست تا بتوانیم تعداد بیشتری از اسرا را آزاد کنیم. اما در سطح نظامی، «یوآو لیمور» تحلیلگر نظامی صهیونیست در روزنامه اسرائیل هیوم معتقد است که جنبش حماس سیاست «طناب کشی تا پایان» را اتخاذ خواهد کرد تا برای رسیدن به اهداف خود زمان بخرد و آتش‌بس را طولانی کند. در همین حال ۱۸ سفیر پیشین فرانسه در یادداشت برای روزنامه لوموند هشدار دادند که اسرائیل توهم نابودی حزب‌الله را درباره حماس تکرار نکند.به رغم ادامه ادعاهای مقام‌های رژیم صهیونیستی درباره تلاش برای نابودی حماس، دیپلمات‌های فرانسوی گفتند که این هدف تنها «شعاری» و «توهم‌‌آمیز» است.
خبر دیگر آنکه درپی ورود ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های نوار غزه در تجاوزات اخیر، موضوع سرقت اعضای بدن شهدای فلسطینی از سوی این رژیم بار دیگر خبر ساز شد.در حالی که آمار دولتی در غزه تخمین می‌زنند که حدود ۷۰۰۰ مفقود وجود دارد که پیکر ده‌ها تن از آنها توسط رژیم صهیونیستی ربوده شده‌اند، نهادهای حقوق بشری نسبت به اخباری مبنی بر سرقت اعضای بدن آنها توسط رژیم اشغالگر ابراز نگرانی کرده‌اند.
طبق گزارش خبرگزاری «سما»، در همین راستا، دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی مستقل در خصوص ربودن اجساد شهدای مجتمع پزشکی الشفا در غزه و بیمارستان اندونزی در شمال این باریکه توسط ارتش رژیم صهیونیستی شد.این سازمان همچنین به موارد دیگری از ربوده شدن اجساد شهدا از مجاورت گذرگاه محل حرکت آوارگان به مرکز و جنوب نوار غزه در جاده اصلی صلاح الدین اشاره کرد.روزنامه عبری «یدیعوت آحارانوت» طی گزارشی با اذعان به اینکه ابتکار عمل تحولات غزه هم اکنون در دست مقاومت فلسطین قرار داد، کابینه جنگ تل‌آویو را «تسلیم‌شده» و «بی‌مسئولیت» توصیف کرد.سازمان ملل اعلام کرد که 61 کامیون حامل کمکهای بشردوستانه مثل غذا، آب و اقلام پزشکی فوری از مصر به غزه منتقل شده است.
شاخه نظامی حماس با تاکید بر ادامه راه شهدا فلسطینی، شهادت 4 فرمانده خود را در جنگ طوفان الاقصی اعلام کرد. خبر دیگر آنکه بایدن رئیس جمهور آمریکا بار دیگر مدعی شد حماس با هدف برهم زدن تلاش‌های وی برای شکل‌گیری توافق صلح میان عربستان و رژیم صهیونیستی به اراضی اشغالی حمله کرده است.سخنگوی دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه خبر داد نیروهای رژیم اسرائیل 40 هزار تن مواد منفجره روی غزه ریخته‌اند و در تلاش هستند این منطقه را به محلی غیرقابل سکونت تبدیل کنند.خبرگزاری وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین (وفا) خبر داد نیروهای رژیم اسرائیل بار دیگر با نقض آتش‌بس در نوار غزه 7 فلسطینی را هدف حمله قرار داده‌اند. «گیدئون سار»، یکی از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی گفت: اگر حماس در پایان جنگ دوباره روی پای خود بایستد، بدان معنا خواهد بود که ما شدیداً شکست خورده‌ایم.دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) هشدار داد که دست کم یک میلیون و ۷۰۰ هزار میلیون آواره فلسطینی در داخل نوار غزه با خطر گسترش قابل توجه بیماری‌های واگیردار مواجه هستند.یوآو گالانت در سخنانی ادعا کرد که این رژیم تا بازگرداندن تمام اُسرا، نوار غزه را ترک نخواهد کرد. این در حالی است که بلینکن وزیر خارجه آمریکا برای چهارمین بار به اراضی اشغالی سفر خواهد کرد تا درخصوص اسرای آمریکایی اطلاعات بدست بیاورد.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با تاکید بر اینکه «اسرائیل مجبور به پذیرش آتش‌بس شد»، تصریح کرد که اگر پایداری مقاومت نبود، روند مبادله اسرا صورت نمی گرفت و این توافق، براساس شروط جنبش «حماس» حاصل شد. جهاد اسلامی در واکنش به اجرا شدن مرحله دوم تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی، گفت که اجازه تخطی از توافق را به تل‌آویو نمی‌دهند.
دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین گفت، رژیم صهیونیستی زندانیان را وادار می‌کند تا دوره زندان خود را حتی اگر شهید شده باشند، سپری کنند و ۱۴۲ فلسطینی که در زندان به شهادت رسیده‌اند در سردخانه به عنوان مجازات دسته‌جمعی نگهداری می‌شوند.او افزود: همچنین ۳۹۸ فلسطینی که تاکنون به دلیل بیماری، شکنجه و شوک در زندان‌های اسرائیلی به شهادت رسیده‌اند، در همان زندان نگهداری می‌شوند تا دوره زندان خود را سپری کنند!
https://siasatrooz.ir/vdcd550fxyt0x56.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی