دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹
کد مطلب : 127781
هر روز ابعاد تازه‌ای از ناتوانی اسرائیل در برابر غافلگیری‌های مقاومت آشکار می‌شود

سراسیمگی رژیم صهیونیستی برای تمدید آتش‌بس

آنروا: اسرائیل اجازه ورود سوخت به شمال نوار غزه را نداده است
سراسیمگی رژیم صهیونیستی برای تمدید آتش‌بس
آتش بس موقت در حالی امروز پایان می‌یابد که در کنار رویکرد انسانی حماس به تمدید آتش بس، شواهد امر نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها نیز از روی اجبار بویژه تشدید اختلافات داخلی و نیز ناتوانی در برابر غافلگیری‌های مقاومت سراسیمه به دنبال تمدید آتش بس است هر چند که در ظاهر ادعای آمادیگی برای جنگ را سر می‌دهد.
در ادامه رویکردهای انسان دوستانه، و در حالی که اسرای صهیونیستی به خوش رفتاری فلسطینی‌ها اذعان کرده‌اند، منابع نزدیک به جنبش حماس تایید کردند این جنبش برای آزادی هرچه بیشتر اسرای در بند رژیم صهیونیستی با تداوم آتش‌بس موافق است.جنبش مقاومت اسلامی حماس تأیید کرد که به دنبال تمدید آتش‌بس پس از پایان دوره چهار روزه است، زیرا می‌خواهد اسرای بیشتری را از فلسطینیان در بند رژیم صهیونیستی آزاد کند. خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع نزدیک به حماس گفت که جنبش به میانجی‌ها اطلاع داد که جناح‌های مقاومت با تمدید آتش‌بس فعلی موافقت کردند. این منبع با تایید موافقت رژیم صهیونیستی برای تمدید آتش‌بس با حماس بین دو تا چهار روز، گفت: «انتظار داریم که مقاومت بین ۲۰ تا ۴۰ اسیر اسرائیلی را آزاد کند».از سویی دیگر رسانه‌های صهیونیست به نقل از منابعی گزارش دادند که تمدید آتش بس برای حداقل دو روز امکان پذیر است. جک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز گفت: «انتظار می‌رود که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به منظور بررسی تمدید آتش‌بس صحبت کند». وال استریت ژورنال هم در این خصوص نوشت: مذاکره کنندگان امیدوارند که آتش‌بس موقت تا ۴ روز دیگر تمدید شود و حداقل ۲۰ زن و کودک دیگر پس از ۵۰ اسیر آزاد شوند. در اقدامی که بیشتر به یک تمنای آتش بس شباهت دارد اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی گفت: اگر حماس گروگان های بیشتری را آزاد کند، آتش بس در غزه تمدید خواهد شد.مایکل هرتزوگ، سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا نیز به دنبال تبادل گروه دیگری از اسرا براساس توافق آتش بس بین حماس و رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تمدید آتش بس به حماس در آزادی اسرای بیشتر بستگی دارد. از سوی دیگر درحالیکه طبق آمار سازمان ملل حدود 200 کامیون حامل کمکهای بشردوستانه به غزه ارسال شده بایدن مدعی شد که روزانه 200 کامیون کمک به غزه در حال ارسال است. دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد که نتانیاهو  از نوار غزه بازدید کرده است. رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با رهبران جامعه اسلامی آمریکا به دلیل زیر سوال بردن تعداد شهدای غزه در جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی عذرخواهی کرد.سازمان صلیب سرخ درخواست کرد، آتش‌بس موقت و روند تبادل اسرا در نوار غزه با هدف ورود کمک‌های اضطراری بیشتر به این منطقه ادامه یابد.وزارت خارجه چین خبر داد وزیر خارجه این کشور وانگ یی ۲۹ نوامبر (چهارشنبه، هشتم آذر) به نیویورک خواهد رفت تا نشست شورای امنیت درباره غزه را میزبانی کند.بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که از تخصیص بودجه برای ساخت شهرکهای غیرقانونی جدید در اراضی اشغالی در بحبوحه جنگ وحشت زده شده است.وی خطاب به مقامات اسرائیلی گفت: این اقدام دفاع از خود نیست و اسرائیل را امن‌تر نخواهد کرد. ساخت شهرکهای جدید بر خلاف قوانین بین‌المللی است و مسئولیت امنیتی آن بر عهده تل آویو است. یک رسانه اسرائیلی خبر داد در پی عقب‌نشینی نظامیان ارتش اسرائیل از یک نبرد در غزه، دو افسر برکنار شده‌اند که این اقدام با اعتراض دیگر نظامیان مواجه شده است. روزنامه «یدیعوت آحارانوت»، چاپ فلسطین اشغالی از بحران در نیروی زمینی ارتش اسرائیل خبر داد و نوشت که نیمی که از نیروهای یک گروهان نظامی مستقر در غزه بعد از برکناری دو افسر نظامی، از ادامه خدمت انصراف داده‌اند.
یک عضو ارشد حزب حاکم اسرائیل، گفت که بنیامین نتانیاهو نگران کودتای سیاسی علیه خود از سوی هم‌ حزبی‌هایش است.یک عضو ارشد حزب لیکود (به رهبری نتانیاهو) به روزنامه یدیعوت احارانوت گفت که طی روزهای اخیر رایزنی‌های محرمانه در داخل حزب در خصوص آینده سیاسی بنیامین نتانیاهو و برکناری او انجام شده است.
سخنگوی کابینه رژیم اسرائیل بعد از گزارش رسانه‌های داخلی درباره هزینه‌های بالای جنگ، می‌گوید تل‌آویو، بررسی طرحی «بی‌سابقه» برای تأمین مالی نیازهای جنگی را مورد بررسی قرار خواهد داد.کابینه رژیم اسرائیل، برای تأمین نیازهای جنگی، تصویب بودجه‌ای «بی‌سابقه‌» و متمم به‌ارزش ۸ میلیارد دلار را مورد بررسی قرار خواهد داد. خبر دیگر آنکه شمار زیادی از مردم در سیدنی با در دست داشتن تصاویری از خبرنگار و تصویربردار شبکه المیادین که در حملات رژیم اشغالگر به جنوب لبنان شهید شدند تظاهرات گسترده‌ای برگزار کردند.
در این میان مسئولان وزارت بهداشت در غزه اعلام کردند که هنوز هیچ‌گونه سوختی به بیمارستان های شمال غزه نرسیده است.از سوی دیگر، سخنگوی دفاع مدنی در غزه در اظهاراتی گفت که همچنان تعداد زیادی از اجساد شهدا در محوطه بیمارستان القدس هستند.وی تاکید کرد که ما نیازمند کادرهای دفاع مدنی عربی هستیم که به همراه تجهیزات خود به کمک ما بیایند.سخنگوی دفاع مدنی همچنین اضافه کرد که صدها جسد در بیمارستان القدس و الرنتیسی وجود دارد. خبر دیگر آنکه سفیر فدراسیون روسیه در فلسطین اشغالی ضمن اشاره به حمایت روسیه از وقفه بشردوستانه‌ای که در نوار غزه برقرار شده، اما گفت که مسکو خواستار دائمی‌شدن این آتش‌بس است.«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان در سخنانی در نشست بارسلونا در اسپانیا گفت: باید آتش‌بس دائمی در نوار غزه برقرار شود. جمع گسترده‌ای از مردم کانادا با برگزاری تظاهراتی در پایتخت این کشور، جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را محکوم کردند.سخنگوی آژانس امداد و کاریابی برای پناهندگان گفت که ارتش صهیونیستی به دقت کامیونها را تفتیش می‌کند و تا کنون اجازه نداده است سوخت به شمال نوار غزه برسد.رئیس‌جمهوری اندونزی اعلام کرد جنگ و نسل‌کشی مانند وضعیت کنونی غزه در دنیای امروز باورنکردنی و وحشتناک است.
https://siasatrooz.ir/vdcdj50ffyt0x56.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی