چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۶
کد مطلب : 127812
جنایتی که رژیم صهیونیستی در میان آتش‌بس نیز ادامه می‌دهد

ممانعت از ورود سوخت به بیمارستان‌های غزه

ممانعت از ورود سوخت به بیمارستان‌های غزه
منابع بین المللی با هشدار درباره وضعیت وخیم و بحرانی نوار غزه و با اذعان به اینکه رژیم صهیونیستی مانع از ورود سوخت به بیمارستان‌ها می‌شود، خواستار تسریع روند ورود کمک‌ها به این باریکه شدند.
 مدیر سازمان جهانی بهداشت در سخنانی تاکید کرد که هم اکنون ۱.۳ میلیون نفر از ساکنان نوار غزه در مراکز اسکان آوارگان زندگی می‌کنند.وی همچنین درباره شرایط وخیم حاکم بر غزه در بخش های مختلف انسانی، بهداشتی و بیمارستانی هشدار داد و خواستار تسریع ورود کمک‌ها به این باریکه شد.از سوی دیگر، منابع رسمی فلسطینی نیز گزارش دادند که رژیم صهیونیستی مانع از ورود سوخت به بیمارستان‌های غزه می‌شود.منیر البرش مدیرکل وزارت بهداشت فلسطین در غزه در این باره تاکید کرد: به شدت در تلاش برای آغاز به کار دوباره بخش دیالیز بیمارستان اندونزیایی هستیم.وی افزود: در پی تلاش‌های پزشکان این مرکز امروز دوباره آغاز به کار خواهد کرد. رژیم اشغالگر همچنان مانع از ورود سوخت به بیمارستان‌ها می‌شود.البرش تاکید کرد: صهیونیست‌ها بسیاری از تجهیزات پزشکی را در بیمارستان‌های نوار غزه تخریب کردند. مسئولیت مرگ بیماران در بیمارستان العوده و کمال عدوان متوجه رژیم صهیونیستی است.
منابع وابسته به آنروا آژانس امدادرسانی سازمان ملل در غزه اعلام کردند: غزه به علت حملات هوایی به شهر اشباح تبدیل شده است.منابع وابسته به آنروا اعلام کردند: سوخت اهمیت بسیاری زیادی دارد و اهمیت آن کمتر از دارو نیست. اوضاع در حال فروپاشی است.در سایه نبود مواد بهداشتی، آب و سیستم فاضلاب هشدارها نسبت به گسترش بیماری‌های واگیر در نوار غزه افزایش یافته است.وی در ادامه افزود: ازدحام، کمبود مواد غذایی و آب و همچنین نبود سیستم فاضلاب در نهایت به گسترش بیماری‌ها در نوار غزه می‌شود. برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که خطر به وجود آمدن قحطی در نوار غزه افزایش یافته است.این نهاد بین المللی تاکید کرد: کمک‌های ارسالی به این باریکه به هیچ عنوان کافی نیست و نمی‌تواند گرسنگی شدید که در میان آوارگان فلسطینی افزایش یافته رفع کند.
خبر دیگر آنکه به گفته کاخ سفید هیچ مدرکی مبنی بر استفاده حماس از اسرای آمریکایی به عنوان ابزار فشار وجود ندارد.یکی از مقامات ارشد حماس اعلام کرد خارج از توافق صورت گرفته با رژیم صهیونیستی اسرای روسی را به احترام پوتین آزاد می‌کند.وزارت دفاع آمریکا مدعی است که به‌عنوان بخشی از توافق آتش‌بس موقت بین رژیم صهیونیستی و حماس، پرواز پهپادهای جاسوسی بر فراز نوار غزه متوقف شده است. خبر دیگر آنکه جنبش مقاومت جهاد اسلامی فلسطین بامداد چهارشنبه بر هماهنگی بین شاخه‌های نظامی خود و جنبش مقاومت حماس تاکید کرد.
خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع نزدیک به حماس از آمادگی مقاومت برای تمدید آتش بس به مدت 4 روز دیگر خبر داد. همچنین جنبش عدم تعهد در بیانیه‌ای با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، از درخواست دولت فلسطین برای تحقیق درباره استفاده احتمالی این رژیم از سلاح‌های شیمیایی حمایت کرد. شبکه مصری القاهره الاخباریه پیش شرط‌های جنبش مقاومت اسلامی حماس برای آزادی اسرای نظامی صهیونیست را اعلام کرد.شبکه القاهره الاخباریه مصر گزارش داد، جنبش حماس «آزادی نظامیان اسیر رژیم صهیونیستی» را منوط به موافقت تل آویو با آتش بس دائمی کرده است.  خبر دیگر آنکه زنان اسیر فلسطینی که در جریان توافق میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی به تازگی آزاد شده اند شکنجه‌های اشغالگران صهیونیست علیه اسرای فلسطینی را فاش می‌کنند.
«سینتیا نیکسون»، هنرپیشه آمریکایی هالیوود از آغاز اعتصاب غذای خود با هدف برقراری آتش‌بس دایمی در غزه با فشار «جو بایدن»، رییس جمهور آمریکا به تل آویو خبر داده است.شهرداری غزه از نابود شدن هزاران سند تاریخی در این منطقه در جریان حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.شبکه تلویزیون رژیم صهیونیستی «کان» نیز در گزارشی اعلام کرد که تلاش‌هایی در اسرائیل برای تمدید آتش‌بس پس از پایان دو روز دیگر آتش‌بس وجود دارد.وزرای خارجه کشورهای عضو گروه ۷ در بیانیه‌ای مشترک از تمدید آتش‌بس در نوار غزه و ادامه یافتن این وقفه بشردوستانه حمایت کردند.معاون نماینده روسیه در سازمان ملل بامداد چهارشنبه ضمن توصیف جنگ غزه به‌عنوان «یک درگیری در مقیاس بی‌سابقه»، گفت که خطر گسترش آن کل منطقه غرب آسیا را تهدید می‌کند. آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی گفت: حماس ابتکار عمل را در همه میدان‌ها به دست‌ گرفته‌ و ما را بازیچه خود کرده‌ است. همچنین اردوعان رئیس جمهور ترکیه گفت که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تاریخ با لقب «قصاب غزه» در یادها می‌ماند.
https://siasatrooz.ir/vdcizyazrt1arv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی