سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
کد مطلب : 127960
نخستین دادگاه رسیدگی به جنایات منافقین برگزار شد

پایان انتظار،آ غاز مجازات

پایان انتظار،آ غاز مجازات
نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان تروریستی منافقین (مجاهدین خلق) و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی به صورت علنی برگزار شد.  جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این افراد و سازمان به عنوان یک سازمان حقوقی، دیروز سه شنبه ۲۱ آذر در شعبه یازدهم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی حجتالاسلام والمسلمین دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) به صورت علنی برگزار شد.
گروهک تروریستی منافقین از خرداد ۱۳۶۰ و پس از عزل بنی صدر به صورت رسمی عملیات مسلحانه و ترور را برای مقابله با انقلاب مردم ایران برگزید و در طول این سالها دست به جنایات زیادی در حق مردم ایران زد. کارنامه جنایتهای گروهک تروریستی منافقین، تاریخی سیاه و ضد بشری را شامل میشود که سند آن ترور و به شهادت رساندن بیش از ۱۷ هزار غیر نظامی ایرانی است.
در کارنامه این گروهک تروریستی فهرست بلندی از ترور شخصیتهای سیاسی، علمی و مذهبی ایران نیز وجود دارد؛ ترور ۷۲ نفر از شخصیتهای سیاسی کشورمان با انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی، ترور ناکام مقام معظم رهبری، ترور شهیدان رجایی و باهنر، ترور آیت الله دستغیب، آیت الله قدوسی و آیت الله مدنی، ترور صیاد شیرازی و ترور دانشمندان هسته‌ای از دیگر اقدامهای تروریستی این گروهک است از این رو دادگاه کیفری رسیدگی به اتهامات این گروهک برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار ما، قاضی پرونده منافقین در جلسه دادگاه  اظهار داشت: پرونده مشتمل بر کیفرخواست دریافتی از دادسرای عمومی و انقلاب تهران با موضوع اتهامات گروهک تروریستی منافقین موسوم به مجاهدین خلق به عنوان شخصیت حقوقی همچنین علیه ۱۰۴ نفر از کادر مرکزی و عوامل اصلی آن تحت نظر دادگاه قرار دارد. قاضی دهقانی با اشاره به تعیین وکلای تسخیری افزود: خانمها پیروز فر، شیخی و کمالی و آقایان محمدی گرکان و حاج محمدی به عنوان وکلای تسخیری متهمان در دادگاه حضور دارند.
وی ادامه داد: این دادگاه پس از انتخاب وکلای تسخیری بلافاصله به وکلای متهمان اخطار کرد تا همه ایرادها و اعتراضات خود را ظرف ۱۰ روز از تاریخ ابلاغ تسلیم دادگاه کنند که البته ایرادها و اعتراضات از قبیل مرور زمان، مشمول زمان شدن دادرسی، رد دادرس، قابل تعقیب کیفری نبودن و نقص تحقیقات یا هر موضوع دیگر به دادگاه تسلیم نشده است.

ماجرای ایمیل دادگاه به منافقین چه بود؟
رئیس دادگاه شعبه یازدهم کیفری استان تهران در تشریح جزئیات رسیدگی به جرایم گروهک منافقین موسوم به مجاهدین خلق گفت که برای آدرس رسمی آنها ایمیل فرستاده شده تا دفاعیات خود را ارسال کرده و وکیل معرفی کنند.

اخطار دادگاه به متهمان  برای معرفی محل اقامت قانونی
رئیس دادگاه یادآور شد: اشخاص حقیقی تحت تعقیب این پرونده متواری هستند و دسترسی به آنها برای این دادگاه امکان پذیر نبوده است و احضار یا جلب آنها به رغم نشر آگهی و ارسال پیامها دادگاه با توجه به صدور قرار رسیدگی به نشر آگهی به نشر قرار در روزنامه‌های کثیرالانتشار ملی میپردازد که در دو نوبت آگهی در روزنامه‌های کیهان و جام جم منتشر شده است.
قاضی دهقانی افزود: پس از این اتهامات قانونی دادگاه پرونده را جامع و کامل بررسی کرده و گزارش جامعی تنظیم شده است و مستند به ماده ۳۸۹ قانون آیین دادرسی کیفری و ماده ۳۹۱ این قانون، رئیس شعبه رسیدگی کننده پرونده را کامل و قابل طرح برای دادرسی تشخیص داده است و بلافاصله دستور تعیین وقت رسیدگی را صادر کرده است.

آمریکا و فرانسه از ترور شهید بهشتی با خبر بودند!
در ادامه فیلمی از مسعود رجوی منتشر شد که سرکرده منافقین با ژنرال حبوش رئیس سرویس اطلاعات عراق در دوران صدام دیدار کرده و به او اعلام می کند که جنایت ۷ تیر توسط این گروهک صورت گرفته و کاخ سفید و کاخ الیزه از آن با خبر بودند. در جریان دادگاه با انتشار تصاویری از همکاری اطلاعاتی و نظامی منافقین با رژیم بعثی صدام پرده برداشته شد.
عملیات فروغ جاویدان و ورود عناصر گروهک تروریستی منافقین با شعار از «مهران تا تهران» و انجام جنایت و آدم کشی‌های خیابانی مردم یکی از پروندهایی است که در این دادگاه پیگیری می‌شود. در بخشی از دادگاه اسنادی منتشر شد که نشان میداد در جریان انقلاب ایدئولوژیک در گروهک منافقین مریم قجر عضدانلو از همسرش مهدی ابریشمچی جدا شده و به عقد رجوی درآمد؛ این طلاق دلیلی جز خوشآمد رجوی نداشت. پس از این به اصطلاح انقلاب اعضای سازمان حق ازدواج را دیگر نداشتند. قاضی با اعلام پایان جلسه گفت: جلسه بعدی دادگاه روز سه شنبه هفته آینده برگزار می‌شود.
 
مهدی یوسفی
https://siasatrooz.ir/vdccemqsx2bqio8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی