شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۳
کد مطلب : 128065

فقرا بیشتر می‌سوزند!

فقرا بیشتر می‌سوزند!
خبر درد آور است،‌ برای این که پول خرید وسایل استاندارد را ندارند، بیشتر می‌سوزند!
آنهایی که فقیرند باید بسوزند، پر این فقر بسوزد که بخش زیادی از مردم را دچار مشکلات زیاد یکرده تا جایی که حتی سوختگی این قشر از دیگر اقشار هم بیشتر است!
فقرا نه غذای درست و حسابی دارند، نه لباس مناسب، نه تفریح، ‌نه درمان،‌ اما اکنون یک مشکل دیگر آنها هم شناسایی شده و آن سوختگی بیشتر به دلیل فقر!
وسایل پخت و پز و گرمایشی قشر فقیر جامعه استاندارد نیست و همین مسئله باعث می‌شود آتش سوزی و سوختن انها هم بیشتر از دیگر اقشار جامعه باشد.
در حالی سالانه 400 هزار نفر در ایران دچار سوختگی می‌شوند که رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران سوختگی می‌گوید «یک تخت استاندارد در کشور وجود ندارد».
در ایران، مردم ۸ برابر بیشتر از متوسط جهانی می‌سوزنند؛ میزان مرگ و میر ناشی از سوختگی در ایران نیز بیش از دو برابر متوسط جهانی است.
رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران سوختگی محمد جواد فاطمی می‌گوید این بیماری، بیماری افراد کم پول بوده و «میانگین هزینه بستری یک بیمار سوختگی ۴۰۰ میلیون تومان است!» به گفته فاطمی افراد فقیر جامعه از وسایل گرمایشی و پخت و پز استاندارد استفاده نمی‌کنند.
کارشناسان می‌گویند در ایران کسی با سوختگی کاری ندارد و هیچ برنامه ریزی مدون و سیاست گذاری کلانی برای سوختگی وجود نداشته است.
درمان سوختگی در ایران ۴۰ سال از دنیا عقب است؛ به طوری که در سراسر کشور ۳۵ بخش یا بیمارستان سوختگی و تنها ۱۳۵۰ تخت سوختگی وجود دارد.
رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران سوختگی می‌گوید در ایران «حتی یک تخت سوختگی استاندارد وجود ندارد.»
قطعاً اگر وسایل گرمایشی و پخت و پز قشر فقیر جامعه تأمین شود و حتی دولت و سازمان‌های حمایتی همچون کمیته امداد یا بنیاد مستضعفان که وظیفه آنها حمایت از قشر نیازمند است،‌این وسایل را تأمین و در اخیار آنها قرار دهد، از میزان آسیب‌های سوختگی کاسته خواهد شد و هزینه‌های سنگین درمان سوانح سوختگی هم به نظام درمان کشور کمتر می‌شود.
نه تخت ببرای بیماران سوختگی به اندازه وجود دارد، نه بیمارستان و نه وسایل استاندارد،‌ برای پیشگیری از وقوع سوانح سوختگی باید سرمیا گذاری کرد؛ تاکنون در این زمینه غفلت‌های سنگینی شده و باید جبران شود.
https://siasatrooz.ir/vdcjmoeviuqe8yz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی