شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹
کد مطلب : 128171
آفریقای جنوبی اقدام علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه را جهانی می‌کند

خون‌خواهی فلسطینی‌ها در دادگاه لاهه

خون‌خواهی فلسطینی‌ها در دادگاه لاهه
در ابتکار عملی قابل تقدیر دیوان بین‌المللی کیفری «لاهه» از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به اتهام نسل کشی فلسطینیان خبر داد.
 دیوان بین‌المللی کیفری «لاهه» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: آفریقای جنوبی شکایتی علیه  اسرائیل (رژیم صهیونیستی) به این دیوان ارائه داده که در آن آمده است اسرائیل تعهدات خود را در خصوص کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت «نسل کشی» در قبال فلسطینیان در نوار غزه را نقض کرده‌است. بر اساس این بیانیه، در متن شکایت آفریقای جنوبی  آمده‌است عملکرد اسرائیل در ارتباط با ساکنان غزه چه از طریق ارگان‌های دولتی، ماموران دولتی و چه از طریق نهادها دیگر و اشخاصی که طبق دستور عملی می‌کنند، ناقض وظایفی است که تل آویو طبق منشور سازمان ملل به عهد دارد. آفریقای جنوبی در شکایت خود، رژیم صهیونیستی را به اقدامات مربوط به نسل کشی در نوار غزه  و تداوم آن متهم کرد ه و از دیوان لاهه خواسته است، تدابیر موقتی را با هدف محافظت در برابر آسیب‌های شدید و غیر قابل جبران به حقوق فلسطینیان طبق کنوانسیون نسل کشی اتخاذ کند. در این بیانیه تصریح شده‌است، آفریقای جنوبی از دیوان بین المللی کیفری  خواسته است اقداماتی با هدف پایبندی اسرائیل ( رژیم صهیونیستی ) به تعهداتش در خصوص کنوانسیون نسل کشی انجام دهد تا نسل کشی فلسطینیان جلوگیری شود و عاملان آن به مجازات رسند.
به دنبال شکایت آفریقای جنوبی،  وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی به شدت به این کشور آفریقایی حمله کرد و شکایت از تل آویو را «توطئه خونی» نامید و آن را رد کرد اما «عمر عوض الله» دستیار وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با استقبال از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی آن را اولین اقدام عملی علیه تل آویو خواند و گفت: اهمیت این اقدام در آن است که گامی در راستای پاسخگویی اسرائیل در مهم ترین دادگاه کیفری جهان است و این یک اقدام تبلیغاتی نیست بلکه یک گامی عملی است
.وزارت امور خارجه فلسطین از اقدام آفریقای جنوبی مبنی بر شکایت از اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری به سبب ارتکاب نسل کشی در غزه استقبال کرد و از این دیوان خواست با صدور حکمی مبنی بر توقف تجاوز و تیراندازی، به درخواست آفریقای جنوبی برای جلوگیری از ارتکاب جنایت نسل‌کشی پاسخ دهد.دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد صهیونیست‌های اشغالگر که نتوانسته‌اند پیروزی و دستاوردی را در غزه کسب کرده و به جامعه "اسرائیل" ارائه دهند، در جنایتی وحشیانه دست به اعدام میدانی بیش از 137 غیرنظامی فلسطینی در استان‌های غزه و شمال زدند. به گفته بازماندگان، اشغالگران در بیمارستان کمال عدوان دست به جنایاتی وحشیانه زدند و ده‌ها نفر از مجروحان را با بولدوزر زیر گرفته و زنده دفن کردند.اشغالگران فلسطینیان را از خانه‌های خود بیرون رانده و مجبور به رفتن به اماکنی کردند که مدعی هستند امن است اما در این اماکن و مراکز اسکان آوارگان نیز آن‌ها را به طرزی وحشیانه بمباران کرده و به خاک و خون می‌کشند.
الجزیره به نقل از منابع پزشکی فلسطینی تاکید کرد که در 24 ساعت 100 فلسطینی دیگر در حملات و بمباران‌های ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند و 158 نفر دیگر زخمی شدند. مجاهدان گردان‌های قسام دو تانک و دو نفربر اسرائیلی را در جنوب اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه با راکت ضد زره یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده و یک بمب شواظ در مسیر تانکی دیگر منفجر کردند. مبارزان مقاومت فلسطین در اطراف مسجد ابو مدین در جنوب شرق اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه وارد درگیری‌های شدیدی با نیروهای اشغالگر اسرائیلی شدند. همزمان با تشدید حملات رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف غزه، سازمان ملل متحد در زمینه تراکم فزاینده جمعیت آوارگان فلسطینی در بخشهای مختلف این باریکه هشدار داد.  
آژانس هماهنگی‌های بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد که به دنبال تشدید درگیریها در خان یونس و دیر البلح و تهدید رژیم صهیونیستی به تخلیه این شهرها، دست کم 100 هزار نفر آواره به تازگی وارد رفح در جنوبی ترین بخش نوار غزه شده‌اند.پلیس برلین درباره ممنوعیت این تظاهرات مدعی شد، با توجه به شرایط ویژه شب‌های سال نو و آتش بازی، برپایی تظاهرات با نگرانی‌های امنیتی همراه است.
یک سیاستمدار زن اسپانیایی در جلسه مجلس، برای همانندسازی صحنه پیکر‌های کودکان شهید نوار غزه، پیکر نمادین در دست گرفت.ساکنان شهر اوکلند در این تجمع اعتراضی، ضمن اعلام حمایت و همبستگی خود با ملت فلسطین، توقف جنگ و حمله نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه را خواستار شدند.یک رسانه اسرائیلی می‌گوید که اگر آمریکا در جنگ کنونی از اسرائیل حمایت نمی‌کرد، ارتش اسرائیل باید با سنگ و چوب می‌جنگید.زن و شوهری که در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، اثر خون آلود دستشان را بر درب ورودی دفتر نخست وزیری انگلیس برجا گذاشته بودند، به اتهام وارد آوردن خسارت به اموال عمومی، بازداشت شدند.
دبیرخانه سازمان ملل اقدام فوری را برای جلوگیری از گسترش نزاع‌ها در منطقه خواستار شد. در همین حال شورای پناهندگان نروژ در جلسه شورای امنیت موضعگیری قاطعانه را در برابر تجاوزات خواستار شد.همزمان با تداوم حملات گسترده رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه، تقابل میان نیروهای این رژیم و ارامنه ساکن در بیت‌المقدس نیز تشدید شده است.
روزنامه الاخبار از سفر قریب‌الوقوع مشاور رئیس‌جمهور آمریکا به بیروت و رایزنی در راستای تلاش برای جلوگیری از تشدید تنش مرزی میان لبنان و فلسطین خبر داد.معترضان حامی فلسطین در خارج از ساختمان مرکز تجارت جهانی آمریکا در حمایت از فلسطینی‌های جنگ‌زده فریاد «الله اکبر» سر دادند.یک شبکه اسرائیلی گزارش داد که کابینه نتانیاهو طرح محرمانه‌ای را برای اخراج آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) از غزه در دست بررسی دارد.وزیر دارایی رژیم صهیونیستی بعد از انتشار گزارش‌هایی درباره درخواست واشنگتن از تل‌آویو برای ارسال کمک‌های مالی برای تشکیلات خودگردان گفت ضمن احترام به آمریکا، اسرائیل سرنوشت خود را به دست خارجی‌ها نمی‌سپارد.یک اسیر اسرائیلی که در اوایل ماه دسامبر به دنبال توافق تبادل اسرا آزاد شده است، می‌گوید ارتش اسرائیل با آنکه می‌دانسته آن‌ها در کجا بازداشت بودند، اما محل حضور او و 2 کودک چهارساله‌اش را بمباران کرده است.وزارت خارجه آمریکا با فروش سلاح‌های بیشتر به اسرائیل به ارزش بیش از ۱۴۷ میلیون دلار موافقت کرد.اظهارات اسرای فلسطینی در دادگاهی در اراضی اشغالی درباره شرایط موجود در زندان‌های رژیم صهیونیستی حاکی از طرح رژیم صهیونیستی برای اعدام آنها در سکوت با نادیده گرفتن وضعیت جسمانی‌شان است.
https://siasatrooz.ir/vdchq6nzz23nizd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی