جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵
کد مطلب : 128234
محکومیت جهانی حمله تروریستی در کرمان

تروریست‌ها و تروریست‌پروران مجازات شوند

تروریست‌ها و تروریست‌پروران مجازات شوند
حمله تروریستی روز چهارشنبه در کرمان با واکنش کشورهای مختلف در سراسر جهان همراه بود. این کشورها ضمن ابراز همدردی با دولت و مردم ایران، این اقدام تروریستی را محکوم و بسیاری نیز بر لزوم مجازات تروریست‌ها و حامیان آنها تاکید کردند.
وزیر خارجه سوریه در گفت‌‌‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان حمله تروریستی کرمان را شدیدا محکوم کرد.فیصل المقداد همچنین مراتب تسلیت بشار اسد رئیس جمهور سوریه به رئیس جمهوری اسلامی ایران را ابلاغ کرد.شورای امنیت سازمان ملل متحد از تمامی کشورها خواست برای مقابله با عاملان حمله تروریستی کرمان با جمهوری اسلامی ایران همکاری کنند.نیکلاس دی ریوری، نماینده فرانسه در سازمان ملل به عنوان رئیس شورای امنیت در بیانیه‌ای این حمله را «با شدیدترین لحن» محکوم کرده است.  در ادامه این بیانیه، از تروریسم به عنوان یکی از جدی‌ترین تهدیدها برای صلح و امنیت بین‌المللی نام برده شده است. این بیانیه تصریح می‌کند: «اعضای شورای امنیت تأکید می‌کنند که تروریسم در تمامی اشکال و جلوه‌های آن یکی از جدی‌ترین تهدیدها برای صلح و امنیت بین‌المللی است.»اعضای شورای امنیت همچنین خواستار همکاری فعال با دولت جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تمامی عاملان این اقدام تروریستی شده‌اند. 15 عضو شورای امنیت در ادامه بیانیه تصریح کرده‌اند هر گونه اقدام تروریستی «صرفنظر از انگیزه‌های آن، در هر جا، در هر زمان و توسط هر کسی جنایتکارانه و توجیه‌ناپذیر» است.»اتحادیه اروپا با صدور دومین بیانیه درباره حمله تروریستی کرمان، این حادثه هولناک را مجدداً محکوم کرد.جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: اتحادیه اروپا بمب‌گذاری در شهر کرمان را به شدیدترین لحن محکوم می‌کند. این اقدام تروریستی تکان دهنده به قیمت جان غیرنظامیان بی گناه و مجروحان بسیاری تمام شده است.به گفته بورل، اتحادیه اروپا همبستگی خود را با مردم ایران اعلام می‌کند. ذهن همراه قربانیان و خانواده‌های آنها است.
وزیر امور خارجه ایران نیز در تماس تلفنی همتای پاکستانی در پی حمله تروریستی کرمان گفت که مبارزه با تروریسم اولویت اصلی ایران و پاکستان است. همچنین اسد رئیس جمهور سوریه در واکنش به حادثه تروریستی کرمان، تأکید کرد که این حملات که غیر نظامیان را هدف قرار می‌دهد، بیانگر میزان عجز تروریستها و حامیانشان است.وی همچنین گفت که حامیان تروریستها نتوانسته‌اند کاری کنند که ملتها از اصول خود دست بردارند و دفاع از حاکمیت خود را رها کنند.دولت‌های مکزیک، ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه ضمن محکوم کردن انفجارهای تروریستی در کرمان، شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از ایرانیان را به مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفتند.
دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل در ژنو ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی کرمان، خواستار مقابله جامعه بین‌المللی با اینگونه اقدامات تروریستی شد.دفتر نمایندگی دائم ایران در دفتر سازمان ملل در ژنو در این باره اعلام کرد: اقدام بزدلانه تروریستی در کرمان جان بیش از صد کودک بی گناه و غیرنظامی را گرفت.آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای با محکوم کردن انفجار تروریستی کرمان، خواستار پاسخگویی عاملان این حمله شد و مراتب تسلیت عمیق خود را به خانواده‌های داغدار و مردم و دولت ایران اعلام کرد.«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در پیامی به مقام معظم رهبری و آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی انفجار تروریستی کرمان را تسلیت گفت و آن را «تکان دهنده»، «ظالمانه» و «بی پروا» توصیف کرد و افزود: روسیه تروریسم را در همه اشکال خود محکوم می‌کند و متعهد به مبارزه بی امان با شرارت است.سخنگوی وزارت خارجه چین هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: چین از حمله تروریستی شدیدی که در استان کرمان رخ داد و تلفات سنگینی برجای گذاشت، شوکه شده است. دولت کره جنوبی هم در پیامی این حملات را قویاً محکوم کرده و مراتب تأسف عمیق خود را از این حملات اعلام کرد.
وزارت امور خارجه آلمان هم در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: آمار بالای تلفات انفجارهای کرمان که در بین آنها کودکان زیادی وجود دارد، ما را عمیقا غمگین کرده است. فرانسه نیز در پیامی حمله تروریستی در کرمان را به شدیدترین وجه محکوم کرد.نروژ نیز حمله در شهر کرمان را به شدت محکوم و اعلام کرد که عاملان باید پاسخگو باشند و به خانواده قربانیان و مردم ایران تسلیت گفت.
وزارت امور خارجه انگلیس هم در بیانیه‌ای به این اقدام تروریستی واکنش نشان داد و اعلام کرد: بریتانیا بمبگذاری هولناک  در کرمان را که باعث کشته شدن تعداد زیادی از ایرانیان شد، محکوم می‌کند. ذهن ما همراه خانواده‌های کشته شدگان و مجروحان است و به آن‌ها تسلیت می‌گوییم.وزارت امور خارجه سوئیس هم در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس عنوان کرد که این کشور «حملات کرمان را به شدت محکوم می‌کند.»وزارت خارجه اتریش هم اعلام کرد: از تلفات غیرنظامی زیاد ناشی از انفجار بمب در کرمان در ایران وحشت زده‌ایم و همبستگی خود را با مردم ایران اعلام می‌کنیم. افکار ما با خانواده و دوستان قربانیان است.وزارت امور خارجه بلژیک، ادموندو چیریلی معاون وزیر امور خارجه ایتالیا، آلکساندار ووچیچ رئیس‌جمهور صربستان،وزیر خارجه ایرلند‌،وزارت امور خارجه هلند ‌،«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه ‌،وزارت خارجه قطر‌،وزارت خارجه عمان ‌،عربستان‌، وزارت خارجه کویت‌، وزارت خارجه بحرین‌، وزارت امور خارجه امارات عربی متحده ‌،وزارت امور خارجه و امور مهاجرین خارج از کشور اردن‌، ریاست جمهوری عراق‌، «باسم العوادی» سخنگوی دولت عراق ‌،وزارت امور خارجه عراق‌،
آیت الله العظمی سیستانی مرجع شیعیان عراق ‌،مقتدی صدر، علاوه بر این، قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل حق، محسن المندلاوی، نائب رئیس اول پارلمان عراق، سید عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق و محمد الحلبوسی، رئیس سابق پارلمان عراق نیز در بیانیه‌های جداگانه‌ای این حادثه تروریستی را محکوم کردند. نخست وزیر و رئیس اقلیم کردستان عراق‌، وزارت خارجه و امور مهاجرین تشکیلات خودگردان فلسطین ‌،مصر‌،محمد المنفی رئیس شورای ریاست جمهوری لیبی ‌،وزارت امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی جمهوری مالی ‌،وزارت امور خارجه موریتانی‌،  وزارت امور خارجه ونزوئلا‌، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا ‌،رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور نیکاراگوئه ‌،وزارت خارجه مکزیک ‌،میگل دیاز کانل برمودز رئیس جمهور کوبا ‌،دولت برزیل ‌،دولت کلمبیا ‌،بولیوی ‌،نیوزیلند  ‌،وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان ‌،نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان ‌،الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس ‌،امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان ‌، رئیس جمهور و وزیر خارجه قرقیزستان ‌،رهبر ملی مردم و رئیس مصلحت خلق ترکمنستان و رئیس جمهور ترکمنستان ‌،ولادیمیر اورلیچ رئیس پارلمان صربستان ‌،وزارت خارجه هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان ‌،سخنگوی وزارت خارجه هند ‌،عبدالمومن وزیر خارجه بنگلادش ‌،مالزی ‌،ویتنام ‌،حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ‌،سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان ‌،دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، جنبش مجاهدین فلسطین ‌،جنبش جهاد اسلامی ‌،جنبش مقاومت اسلامی حماس ‌،جمعیت عمل اسلامی بحرین ‌،رئیس‌جمهور چین شی جین‌پینگ ‌،پاتریارک کریل اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس روسیه ‌،پاپ رهبر کاتولیک‌های جهان   و... این حمله تروریستی را محکوم و بر لزوم مبارزه جهانی با تروریسم تاکید کردند.
https://siasatrooz.ir/vdchx6nzk23niid.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی