سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
کد مطلب : 128389
مدیرعامل بنیاد برکت تاکید:

افزایش سرعت آموزش و هویت‌سازی در مدارس

افزایش سرعت آموزش و هویت‌سازی در مدارس
مدیر عامل بنیاد برکت گفت با توجه به همه تاکیدات و آرمان‌های انقلاب امروز در معماری مدارس آن اتفاق خاص نیفتاده است و مدارس به گونه‌ای نیست که وقتی در آینده نگاه کنیم، هویت خاصی داشته باشد.
 محمد ترکمانه در دومین رویداد "مدارس آینده" که دیروز  در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: سرعت و پیشرفتی که مدارس و آموزش در دنیا دارد با سرعتی که ما امروز در سیستم آموزشی داریم همخوانی ندارد و ما اندکی عقب افتاده‌ایم. نیاز به تلاش بیشتر است. ان شاءالله به کمک نخبگان این امر سرعت می‌گیرد.
مدیر عامل بنیاد برکت با اشاره به بحث هویت در مدارس که معطوف به جنس معماری و کالبد مدارس است، اظهار کرد: جای تاسف دارد که علیرغم تاکیدات امامین انقلاب و نگاه مقام معظم رهبری به معماری ایرانی و اسلامی، امروز در ساختمانهایی که ساخته می‌شود از جمله مدارس که مهم ترین ساختمان‌هاست، این اتفاق نیافتاده است.وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه حدود ۱۶ سال است که بنیاد برکت ایجاد شده است، گفت: عمده فعالیت‌های این بنیاد معطوف به بحث مدرسه سازی بوده است. احساس نیازی شد و این اتفاق رخ داد. رشد و توسعه‌ای که در بنیاد اتفاق می‌افتد و سرعت تحولی که در دنیا است منجر به ایجاد مدل‌های جدید حوزه آموزش و پرورش می‌شود تا از دنیا عقب نمانیم.
مدیرعامل بنیاد برکت، با بیان اینکه برگزاری رویداد مدارس آینده با پیشنهاد سازمان نوسازی مدارس در سال گذشته رخ داد، توضیح داد: این پیشنهاد را در یک جلسه رئیس سازمان ارائه دادند و با توجه به دغدغه بنیاد برکت این کار را شروع کردیم.ترکمانه ادامه داد: ما سعی می‌کنیم جایی قرار گیریم که بیشترین اثر را داشته باشیم و نقطه اثرگذار از یک کار بزرگ باشیم. مدارس آینده چه در حوزه محتوایی و بحث آموزشی و چه در حوزه کاربردی این کار را دنبال می‌کنند.
ترکمانه یادآورشد: سال گذشته هم این رویداد برگزار شد که سازمان نوسازی هم بحث استفاده این طرح‌ها و ساختار را مدنظر قرار داد که خروجی آن باید دیده شود که این طرح‌ها باید حمایت شود و اثر آن را در منطقه ببینیم.معاون اجتماعی و امور استان‌های ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) نیز در ادامه این رویداد اظهار کرد: در جامعه ایرانی به مدارس فردا توجه چندانی نداریم، عمر برخی از مدیران زیر ۴ سال است وقتی یک وزیر یک یا ۲ سال در وزارت است، دیگر نمی‌تواندبه موضوعات به صورت بلندمدت نگاه کند و آموزش و پرورش از این موضوع آسیب می بیند.علی عسگری افزود: حرکت باید مردمی باشد، ما نقش کمک به مردم را به عهده داریم. در این موضوع ما هم در کنار آموزش و پرورش هستیم. امیدواریم این تفکر و افق شکل گیرد. به ساخت ۲۲۲۰ مدرسه کمک شده است که امیدواریم این اقدامات ادامه باشد و برنامه‌های تدوین شده باید اجرایی شود.رویداد ملی «مدارس آینده» در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه زیرنظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری با افق‌گشایی‌های بلندمدت و آینده نگرانه دیروز  در دانشگاه تهران برگزار شد.
شرکت کنندگان در این رویداد شرکت‌های تولیدی، موسسات دانش بنیان، شرکت‌های مهندسین مشاور، محققان، صاحبان ایده دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی پارک‌های علم و فناوری هستند.  این رویداد در ۴ محور از جمله مدرسه آینده و نظام آموزشی، مدرسه آینده کانون تربیت و پیشرفت محله (مدرسه در مقایس شهر)، مدرسه آینده و محیط کالبدی (مدرسه در مقایس کالبد) و مدرس آینده و تجهیزات و فناوری‌های آموزشی (مدرسه در مقیاس اجزا)، همچنین شیوه‌های نوین در تصمیم گیری‌ها و مدیریت کلان آموزش و پرورش (مدیریت درون سازمانی مدیریت مدارس) هم افزایی نهادها در محوریت قرار گرفتن مدارس در محلات، سامانه‌های ساختمانی و فناوری‌های ساخت، سیستم‌های نوین گرمایشی، سرمایشی و تجهیزات الکترونیکی و استفاده از هوش مصنوعی در فرآیند طراحی، ساخت و تجهیزبرگزار شد.
لازم به ذکر است؛ بنیاد برکت ستاد اجرای فرمان امام (ره) تکمیل ۲ هزار مدرسه و بهره برداری از ۲۰۰ مدرسه جدید در مناطق کم برخوردار را تا پایان سال در دستور کار دارد؛ در پایان سال ۱۴۰۱، دو هزارمین مدرسه بنیاد برکت به بهره برداری رسید و هم اکنون بیش از ۷۰۰ مدرسه دیگر با همکاری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدراس در نقاط مختلف کشور در حال تکمیل است.این بنیاد همچنین طی توافقنامه‌ای با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تمامی ۱۰۰۰ مدرسه کانکسی کشور تا پایان سال آینده با مدارسی مطمئن و استاندارد در قالب طرح شهید پناهی جایگزین خواهد کرد.
 
سمیه ملکی
https://siasatrooz.ir/vdcivvaz3t1arp2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی